ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

M2E: Egy kis hazai

2015.02.19. 16:50 | Tartótiszt | Szólj hozzá!

Címkék: battle report vassal malifaux

Tadaaaam, újabb vendégposztot sikerült kizsarolni! Ráadásul rögtön egy batrep érkezik a déli végeken vitézkedő Somoskői György részirül, -ból, -vel.

Csonti kérésére vendég reportolok az I. hazai Vassal liga döntőjéről. Maga a csata valamikor januárban volt, és néhány részlet már az idő homályába vész, remélem ezt majd Csonti kiegészíti.

las_bandidas.jpg

A seregösszeállítás ugyebár mindig a küldetések és az ellenfél ismeretében történik. Mivel Csonti lelkes reportíró, gondoltam utánanézek, hogy a Guild családon belül mégis mik a preferenciák, hát nem sokra jutottam: "Egyrészt elkezdődött az első hazai Vassal liga, ahol Guildet vezetve már túl vagyok két meccsen. Lady J és Sonnia is remek teljesítményt nyújtva nyert, de maguk a meccsek nem voltak elég összetettek ahhoz, hogy érdemes legyen róluk bővebben megemlékezni."

Ezzel nem nagyon voltam beljebb, gondolkodtam azon, hogy Sémusz és McMourning után ismét előveszem Kirait, a pálya miatt nem lett volna rossz falakon átszambázó szellemekkel küldeni, de Sonnia eléggé elrentettő erő a Guildben ahhoz, hogy ne hazardírozzak, pláne egy liga döntőben (utólag kiderült, hogy Csonti jófej akart lenni, és direkt nem hozott Sonniát, hátha Kirait hozok - duplacsavar).

Stratégia: Squatter's Right
Deploy: Flank

Sémák:
A Line in the Sand
Distract (Perdita titkos, Seamus titkos)
Make Them Suffer (Perdita titkos)
Take a Prisoner (Seamus titkos)
(az utolsót elfelejtettük, de mindegy is, mert senki nem választotta - a szerk.)

Seamus -- 5 Pool
+Bag o' Tools [1]
+Corpse Bloat [2]
+Mad Haberdasher [2]

Copycat Killer [3]
Crooligan [4]
Crooligan [4]
Flesh Construct [6]
Jaakuna Ubume [6]
+Unnerving Aura [1]
Madame Sybelle [8]
+Bleeding Tongue [1]
Rotten Belle [5]
Rotten Belle [5]

Perdita Ortega -- 5 Pool
+Os Veo [2]
+Trick Shooting [2]

Enslaved Nephilim [3]
Clockwork Trap [2]
Clockwork Trap [2]
Francisco Ortega [8]
+Wade In [1]
Guild Austringer [6]
Guild Pathfinder [6]
Nino Ortega [7]
Santiago Ortega [7]
+Hermanos de Armas [1]

Da plan
Végül maradtam a Resserek igáslovánál, a kegyes és megbocsájtó kalapos hasfelmetszőnél, Sémusznál. A terv az volt, hogy Lancelot, Galahad és én várunk, míg leszáll az est. Aztán kirontunk a... ja nem. Szóval hogy a jobb alsó sarokból indulva Sémusz, CCK és a Flesh Construct, Sybellel középen rendet rak. Jaakuna beáll 2 marker közé, így majd jól szív mindnek aki akármelyikkel is akar machinálni. A 2 ribi csak zavarásnak kellett, a 2 Crooligan viszont a 2 szélső markerre ment volna rá, majd boldogan élnek, amíg meg nem halnak, mert hát ki is menne el odáig - kicsit még szégyelltem is magam, hogy két ilyen beszivárgó genyát is hozok. Egészen addig, amíg ki nem derült, hogy Csontinál van 4-5 ilyen... (Muhahahaaaa!!!)

A sémák választását kicsit benéztem, ugyanis a Make them suffert összekevertem egy másik küldivel... Sémusszal nem lett volna megoldhatatlan.

Felállás
A felpakolást nyertem és ragaszkodtam a jobb alsó sarokba történő felpakoláshoz, annak ellenére, hogy addigra már tudhattam volna, hogy utána Csonti is felrak pár figurát az árnyékokból, gyakorlatilag akár mellém is. Így került az egyik Crooligan mellé egy csapda a másik mellé meg egy Hunter.

A meccs
Az első körben helyezkedés zajlott részemről, nem nagyon volt ötletem, hogy hogy is fogom ezeket a csapdákat leverni. CCK-val rálőttem egyre, de nem sok haszna volt, ő viszont legalább elhúzott a susnyásba. Közben a középen előrenyomuló Perdita és becses családja lelőtte a placc közepén álldogáló ribimet. Sémusszal messze voltam a halott ribi testétől, úgyhogy inkább ugrottam egyet, de benéztem a távot, így nem az Austringer nyakába, hanem tőle 5-6"re érkezett meg az öreg. :( Jaakune átsétált a falon, aztán rálőtt a középső tumultusban valakire.

A második körben meghalt a másik ribi is - úgy tűnt Perdita nem szereti a konkurenciát. (Nem ülünk fel a hecckampánynak! És beírjuk a pontocskát a sémából.) Jaakune kapott 5 sebet, de még élt és iszkolt, viszont a jobb oldali Crooliganem sajnos Nino puffogtatását nem élte túl, a Húsgólem pedig besétált a csapdába, csak hogy megüthesse a Pathfindert, de ő is túlélte 1 seben. Sybelle valami ármány folytán kapott a nyakába egy Trapet, ami nem annyira vidám, de legalább a Főnök lelőtte a bal szélső csapdát, aztán odaugrott és átforgatta a markert. A trükköt elleste a megmarad Crooligan is, és odasétált a másik markerhez, átfogratta majd teleportált. Csonti írt a MTS-ből 1et, így 1-1.

A harmadig körben Sémusz meglátogatta a rendkívül idegesítő Austringert és a Nephilim rabszolgát, hogy elbeszélgessen velük, illetve, hogy adjon nekik 1-1 distraction markert. A Pathfinder megunta a gólem társaságát és elpályázott, előtte még kapott azért szegény FC egy markert, ahogy Sybelle is a csapdától, akit azért szétszerelt ezután. (Utólag rájöttünk, hogy csaltam, mert a Trap Peon, szóval hiába nem Insignificant, nem utasíthatom Distract átadására.) Perdita pontott tett a Crooligan életének végére, a CCK meg még mindig a bozótosban kempelt, nagyon távol a Papától. 2 sqat markert beforgatott már Perdita családja is, de ők írtak a Distractból is meg a MTS-ből is még 1et, így 4-2 lett az állás.

A negyedik körben Sémusz megteremtette az első lánykát, FC végre kiszabadult a csapdából, Sybellről levette a rontánst Jaakune, Perdita átforgatta az egyik squat markerem, a CCK pedig kamikáze módjára odateleportált Sémusz mellé, majd valamelyik családtag leölte. 7-2.

Az ötödik körben Sémusz, Perdita meg Sybelle is kapott megint Distractot. Perdita leölte a saját Pathfinderét, mert rajta is volt. (Jobban tette volna, ha időben benősül a családba. Akkor talán máshogy jár.) A végén Jaakune odasétált Santiagóhoz és jól foglyul ejtette, ezzel hozott nekem 3 pontot, de még ez is kevés volt a boldogsághoz. 9-6 lett a vége a Perditáéknak.

And now something completely different:
Közben vége lett a második nemzetközi ligának is. Nem írok róla reportot, mert meglehetősen egykapus meccsek voltak. Az elsőfordulós vereség után nyertem hármat, így végül az elég csombosra kikerekedő +20-as VP-különbségemmel becsusszantam a harmadik helyre. Sálálálá!

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr117189313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása