Ahogy a régi mondóka ajánlja: körbe-körbe, karikába - Gorax menjen a listádra! Általában is igaz a PP fórumának közösségére, hogy olyanok, mint a közgazdászok. Ha hárman összejönnek, minimum ötféle, teljesen különböző véleményük lesz, legyen szó akármiről. Ebből a szempontból a Circle of Orboros baráti kör erősen fajtajelleges. Éppen ezért meglepő az a szinte egyöntetű nézet, miszerint aki a Goraxot szereti, rossz ember nem lehet.
A Gorax egy büdös, embermérethez képest nagy dög, aki sokkal jobban hasonlít a horrorfilmek farkasemberére, mint a Warpwolfra. Utóbbi egyrészt jóval nagyobb, másrészt sokkal intelligensebb. A Goraxok sok-sok évvel ezelőtt az egymással szkanderozó hadurak kedvelt eszközei voltak, de miután minden próbálkozás hiábavalónak bizonyult azzal kapcsolatban, hogy a saját veszteségnél lényegesen többet okozzanak az ellenségnek, letettek harctéri alkalmazásukról. Persze a druidák olyanok a Hordesban, mint agysebészek egy fingóversenyen. Lehet, hogy nincs ellenükre az alkalmi leereszkedés, de ettől még picit többre hivatottak. Szóval a játék legfelvilágosultabb csapata megtalálta a megoldást: étellel, szexpartner garantálásával és egy irgalmatlan méretű kődarabbal viszonylag stabilan irányban tudják tartani a vérgőzös barmokat.
Tulajdonságok
Könnyű bestiához képest a Gorax meglepően erős, és elég jól bírja az ütést. Nagy előnye, hogy 4 FURY fér belé. Ami a sebességét és a támadóértékét illeti, ott nem virít különösen. Összességében viszont egy kompakt kis méregzsák. 57 pontért meg pláne.
Fegyverzet
A szektának logisztikai szempontból jön jól, hogy nem kell mögé egy 0-24 órában üzemelő kovácsműhelyt telepíteni. Ez ugye pluszpont egy olyan helyen, ahol az infrastruktúra netovábbja egy akasztófa valahol az erdő szélén. Na szóval a Goraxnak van két lapátkeze, amelyekkel elég szép pofonokat oszthat ki. Ezek természetesen nem jönnek rosszul dobálózáskor sem. Közepes és nagyobb hatótávolságú ballisztikus rakétákat viszont nem cipel a hátán.
Speciális
Van egy nem túl jelentős képessége: ha minden aspektusa (azaz a test, a lélek és az agy is) sérült, annyira bepipul, hogy +2 sebzést oszthat ki támadásonként. Mivel a kis farkaskának nincs Reactive Warping képessége, így elég esetleges lesz, mikor szed be annyi és olyan eloszlású sérülést, hogy teljesüljön a feltétel ÉS ki is tudjuk használni a bónuszt.
A másik speckó maga az animus, ahol a startpisztoly a mi kezünkben lesz, de a végeredmény majdnem olyan bizonytalan, mint az előbb taglalt Pain Response. A hatás alá kerülő beast ugyan +2 MAT-ot és erőt kap egy körig, ami 2 FURY pontért több mint jó vétel, de sajnos (szerencsére?) van mellékhatás is. Az illető dög a következő körét automatikusan kukagyújtogatással vagy tévéostrommal fogja tölteni (gyk. frenzy).
Gyakorlat
Habár az előbb leszóltam, ügyeskedéssel azért lehet segíteni abban, hogy aktiváljuk a Pain Response képességét. Kisebb sérülések átdobása a warlockról, célzott gyógyítás, sőt akár saját magunk is megcsaphatjuk, ha mondjuk van snipe lehetőségünk, ami csak egy pontot sebez. Összességében azonban így is több a bizonytalanság és a macera, minthogy megérné erre koncentrálni.
Az animus már sokkal érdekesebb dolog. Gyakorlatilag sokan csakis ezért tartják, de használata nagyon nagy tapasztalatot igényel. Az addig oké, hogy jobban megéri egy 3-4-5-6-ot is támadni képes, alapból erősebb szörnyre nyomni, mint magára a Goraxra, de ezután a használati útmutató zsírfoltos lesz. Van olyan, aki minél hamarabb el akarja lőni, és nem törődik vele, hogy esetleg a rákövetkező két körben teljesen elveszti a kontrollt a dögje felett. Egy a frenzy, ami hasznosságát tekintve überszívástól a meccsnyerésig terjedő skálán mozog, ám gyakran a következő kör is megy a levesbe, mert a gonosz ellenfél olyan helyre csalogatja habzószájú barátunkat, hogy nem tudjuk rendesen irányítani, képességeit maradéktalanul kihasználni.
A másik tábor szerint érdemes a "végső pillanatig" várni. Ez ugye a fenti bizonytalanságot könnyedén átugorja (kit érdekel, sípszó után kit eszik meg a bekattant Warpwolf, ha már nálunk a győzelmi serleg?!), a probléma csak az, hogy nehéz eltalálni azt a bizonyos végső pillanatot. Emiatt gyakran fogunk úgy figurát csomagolni, hogy el sem nyomtuk az animust, mert addig vártunk, hogy már az éjszakai 7-es sem jár. Tessék vérmérséklet szerint dönteni.
All in all a Gorax egy stabil hátvéd, aki nagy meglepetéseket és káprázatos trükköket nem fog előhúzni az iszákjából, de viszonylag kevés pontért, stabilan szilánkosra töri azt, aki rátámad a kapusra, azaz a warlockra.
Gorax Circle of Orboros Light Warbeast
• közelharc 4
• távolsági harc 0
• speciális képesség 3
• rugalmasság 3
• ár/érték arány 5
• figura 2
• értékelés 3