ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

legyen ön is vazallus!

2009.03.21. 16:40 | Tartótiszt | 7 komment

Címkék: számítógép warmachine privateer press hordes vassal

Talán a Geistwald kemény magjának nem ismeretlen a Vassal nevű program, amely csak olyan nagyszerű dolgokhoz hasonlítható, mint az EVA, vagy a macskaajtó. A szoftver keretrendszerként funkcionál, amire szorgos rajongói kezek szinte bármilyen táblás játék online megfelelőjét rá tudják fabrikálni. Így például simán kipróbálhatjuk a Republic of Rome-ot – teszem azt – Montreálban kempelő ismerősünkkel. Na de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy már régen létezik a WM/H-s modul. Igaz, eddig meglehetősen nehézkes, ronda és bugos volt. Eddig. Ám elkészült a 3.0, ami már van annyira felvilágosult, hogy rögtön rá is mentünk Geistwalddal egy tesztcsatára.

Az alapprogram mellé le kell töltenünk a számunkra kedves modult, majd választani offline és online játék között. A helyben folytatott csatának leginkább a gyakorlás az értelme. Ezt nem is árt megtenni, mert a program ugyan nem igényel felsőfokú OKJ-s minősítésű posztgraduális diplomát, de némi magányos szöszölés a menük és opciók között sokat lendíthet tanulási görbénken.Ha már nem vagyunk teljesen ekék a témában, felmerészkedhetünk a modul saját szerverére, ahol a PP-s fórumbejegyzés áldásos hatására mostanság már szinte mindig zajlik valami csetepaté. Itt a lézengő rittereket leszólítva el is kezdhetjük a csatát.
 
A terep felállításához elvarázsolhatunk pár előre gyártott változatott, de néhány mozdulattal saját elképzelésünk szerint is berendezhetjük a 48x48 inches táblát. Ezután seregünk figuráit kell az asztalra húzni, majd a sérülésjelző rácsokat berakosgatni a külön erre a célra előhívható sebzésablakba. Ami a figurákat illeti, nagyott dobott a játékélményen, hogy most már a modellek többsége rajzolt formában is felküldhető a pástra. Sajna a folyamat még nem teljes. Hordából egyelőre csak az Öröküszög frakció villanthat csinos sprite-ok formájában – a többieknek be kell érnie egy méretarányos talapzattal. Még egy hiányosság: minionokról nemhogy rajz, de még lista sincs. Persze a proxyzás itt is járható út, amíg nem készül el a teljes paletta.
 

Indulhat a móka
 
Mi a hurt me plenty szemléletet követve első alkalommal rögtön sosem próbált seregeket vittünk színpadra. G ügynök légiós vonalon próbált szerencsét példaértékűen fura összeállítással, én meg bevetettem Magnust és vidám kompániáját. Mondjuk nem is maga a csata a lényeg, hiszen ez tesztüzem volt a négyzeten. (Meg ki is kaptam. Igaz, jóhiszemű csalással - ahogy szoktam.)
 
A mozgás és a különböző akciók, dobások egyrészt a felületen elérhető gombokkal, másrészt klikkeléssel vagy billentyűparancsokkal varázsolhatók elő. Szintén egyszerű a különböző template-ek és jelzők kirakása. Az olyan gyakran használt dolgok, mint a controll range kimérése egyetlen mozdulattal előhozhatók. Két-három óra gyakorlás után már meglehetős biztonsággal lehet terelgetni báránykáinkat. Kommunikációra ott van a beépített csevegő, de akik verbálisan erősek, azok nyugodtan használhatnak párhuzamosan Skype-ot vagy azzal egyenértékű segédletet.
 

Magnusnak csengettek (csalással)
 
Kísérleti ütközetünk kábé nyolc körig és négy órán át tartott. Ha egy hagyományos csatánál beszámoljuk a terep fel- és elpakolását, meg azt, hogy először merészkedtünk bináris terepre, akkor nem túlzás azt mondani, hogy nem hosszabb ez a forma. Annyiban maradhatunk, hogy a Vassal sosem váltja ki a face-to-face küzdelem savát-borsát, de ötletek kipróbálására, Amerikába szakadt rokonok megfertőzésére és elvonási tünetek csökkentésére több mint ideális.
 
Próbálja ki Ön is! Most pénzvisszafizetési garanciával!*
 
*ingyenes

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr1001015757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.03.21. 17:28:30

Ööö... ezzel mégis mire szerettél volna kilyukadni? (a linket elk#rtad)

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.03.21. 20:36:28

1: csak arra, hogy üdvözöllek titeket a Vassal játékkal játszók körében
2: nem én k*rtam el, hanem ez a gyökér blog.hu mert önszorgalombóll hozzátette a zárójelet is a linkhez

A jó link: tengersam.blog.hu/2008/07/17/tuzzel

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.03.21. 20:38:50

ez jónak tűnik
mivel itt egyikőnk sem kiművelt a témában, hát ezzel már holnap nyomunk egy practice-t, aztán mire megjön a khador meg a troll bagázs, rutinosan csukunk majd :)

köszi az ajánlót!

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.03.22. 07:10:32

@tengerSAM: ez a szerencsétlen csak azt nézi, hogy van benne .akármi és az egészet hiperlinkeli :)

Egyébként tegnap este majdnem elkezdtünk egy új csatát (csak kómába zuhantam 10-kor), de a felállításnál kiderült, hogy ha nem kész tereppel dolgozunk, akkor elég macerás a felpakolás. Pláne, ha egy konkrét térképet akarsz lemásolni. Remélhetőleg ezen is finomítanak majd a 3.akárhányas verzióban.

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.03.22. 16:53:12

hm, láma vagyok, nekem nem sikerült összehoznom egy meccset :(

ahogy néztem gép ellen nem lehet játszani (mondjuk értelme nem is nagyon lenne sztem), tehát ha ketten akarunk, akkor egy gépnél egércsere vagy lan hálózaton keresztül? vagy online csak a saját szerverén lehet, és akkor név alapján megkeressük egymást?

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.03.22. 17:11:28

Gép ellen nem lehet, mivel az akciókat sem ismeri a rendszer. Mindent mozgással és dobálással kell manuálisan létrehozni. Lehet a közös szerveren, ha van ember, rá kell kérdezni, hogy akar-e játszani. De ha van konkrét ellenfél és mondjuk egyéb kommunikációs csatorna (pl. msn), akkor elég az egyik félnek megadnia az ip-t és lehet peer-to-peer is nyomni. Utóbbi előnye, hogy nem fog megszakadni a játék, ha a szerver lehalna. A direkt kapcsolathoz a játék menüjében át kell állítani a kapcsolatot peer-to-peer-re, majd megadni a másik ip-jét és egy portot, amin keresztül zajlik majd a csata.
süti beállítások módosítása