ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

M2E batrep: Karate, Kid

2014.10.22. 20:13 | Tartótiszt | 1 komment

Címkék: battle report vassal malifaux

A számomra rendkívül rosszul induló nemzetközi Vassal liga eseményeinek elregélését ott hagytuk abba, hogy sikerült behúznom a második győzelmet, így maradt némi halovány remény a továbbjutásra. Az első két forduló alatt full gázfröccsel üzemelő szopóroller után most kaptam némi viszonzást. A már előttem lévő srác végigverte a többieket is, így a surranó pályán a kieséses szakaszban találtam magam. 

karate_baby.jpg

Ellenfelem csoportmeccseinek lightos adatsorából nem volt nehéz megtippelnem, hogy Shenlong ellen fogok játszani, hiszen mind a négy eddigi csatára őt hozta. Shenlong új mester, ráadásul az itthon nemigen játszott Ten Thunders frakció képviselője, szóval kábé semmit nem tudtam róla. Némi utánaolvasásból is csak annyi derült ki, hogy eszement mód pakolgathatja mind a modelljeit, mind a kondíciókat magán, miközben százharmincnyolc féle harcművészeti stílusban tud küzdeni. Meg hozhat két parasztot, akikkel a Katanaka Sniperek embertelen kemény hosszú távú fenyegetést jelenthetnek.

Gondoltam, ha már ismeretlen, legyen fullban az, így végre rászántam magam és kipróbáltam, milyen, amikor a rémálmok nem a tábla másik oldalán születnek, hanem én magam pakolom fel. Dreamer FTW! 

Deploy: Normal
Stratégia: Squatter's Rights

A választható sémák és a tényleges vállalások:
A Line in the Sand
Bodyguard - Dreamer titkos (Widow Weaver), Shenlong titkos (Sensei Yu)
Breakthrough
Plant Evidence - Shenlong bejelentve
Frame for Murder - Dreamer titkos (Teddy) 

Csapatok (50 SS):

The Dreamer -- 7 Pool
 +Dreams of Pain [5]
 +Otherworldly [2]
 +Pact [1]
Daydream X 3 [6]
Insidious Madness [5]
Teddy [11]
 +Pact [1]
Terror Tot [4]
Widow Weaver [8]
 +On Dreaming Wings [2]
 +The Mimic's Blessing [1]

Shenlong
-- 5 Pool
 +Wandering River Style [2]
 +Words on the River [1]
Peasant [2]
Bishop [11]
 +Recalled Training [1]
Sensei Yu [9]
 +Promising Disciple [2]
 +Smoke Bombs [1]
Ten Thunders Brother [5]
Ten Thunders Brother [5]
Tengu [4]
Tengu [4]

Da plan

A terv az volt, hogy a két szélen lévő markert elsőre egy-egy Terror Tóttal, illetve Insidious Madness-szel fogom meg/le, majd a Dreamer felhoz amit éppen sikerül, és küldi a felmentő sereget. Középen meg jön Teddy, aki keresztbe fekszik az ellenfélnek, mint egységsugarú magyar politikus az átlátható közpénzfelhasználásnak. Ha kis szerencsém van, meg is döglik a harmadik körre mondjuk Sensei Yu vagy Shenlong csapásától, és akkor máris van 3 pontom. A másik sémámat meg a Widow Weaver hordozta. A Bodyguard nem tűnt túl nehéznek, mert több megoldással is gyógyíthattam, az elején meg amúgy sem kell nagyon beküldeni, elég, ha teleszövi a centert Web markerekkel. 

Felállás
Szerintem nagy ziccert hagyott ki a mesterlövészek mellőzésével, ráadásul a majdnem 2 Sniper áráért bevásárolt Bishopnak meg nem láttam át a konkrét stratégiai/taktikai célját. Így a felállásnál sem kellett túlóvatoskodnom a dolgot. Mivel elnyertem a döntés jogát, a ritkán alkalmazott lehetőséggel éltem, és én választottam oldalt, majd pakoltam fel elsőként. Ennek oka az volt, hogy ha balról jobbra indulhatok meg, akkor ideális helyekre kerülnek a stratégiai markerek. A legdélebbi például konkrétan egy házba, amelynek csak az én térfelemről nyílik bejárata. 

Ellenfelem a két szélre pakolta a közkatonáit, középen meg jött a kemény maggal, ahogy az várható volt.

1. kör

Fent és lent mindketten megindultunk a Squat markerek felé. A fentit én, a lentit viszont ő érte el előbb, átfordítani viszont egyikünk sem tudta. Ezt ha jól rémlik, elrontottam, mert a Daydreamekkel megpöckölgetett Insidious talán megelőzhette volna a nindzsát és akkor nem marad a második körre a meló. Dreamer idézett a házba egy Stitchedet, hátha le tudja venni a Ten Thunders bátyót, de minden magas lapom kellett idézésre, mákom meg nem volt. A Stitched mellett érkezett egy Lilitu is, aki egyelőre hátul kempelt rest&refit üzemmódban.

Az idézéseknek hála sikerült túlaktiválnom, így a végén kénytelen volt a nagykutyákkal is lépni. Mindenféle, általam nehezen követhető trükkel Shenlong és Bishop is a térfelemen fejezte be középtájt az aktivációt. Nekem viszont még hátra volt Teddy, aki a Widow Weaver upgrade-jének köszönhetően limitált repülési készséggel is bírt. Na erre nem gondolt a derék angol kolléga, és meg is lett a következménye. Rohamból épp elértem, megcsaptam kétszer, majd közben neki is löktem a közelben lévő kaktuszoknak. Az aktiváció végén maradt 1 Wd-n, de még tudtam egy Wp duelt kierőszakolni Teddy közelében, ami miatt jött az ingyen ütés (Smell Fear). A 11+1 pontért megvett Bishop mehetett is zuhanyozni. Goooood! 

2. kör

Sajnos a második kör elején elfelejtettem menteni, így erről nincs kép, ráadásul a történetet is nehezebb rekonstruálni. Annyi biztos, hogy SS-használattal is buktam a kezdeményezést és Teddyt megütötte a Sensei, amitől kapott is egy Slow-t, meg nekicsapódott ő is a kaktuszültetvénynek.

Északon ketten hiába ostromolták a derekasan kempelő Tótot, akit Lilitu le is csalogatott, hogy akkor inkább a másik markert legyen kedves magáévá tenni. Délen szintén patthelyzet alakult ki. Sem a Madness, sem a 10T brother nem alkotott maradandót.

Teddy a bozótosban botladozva két csapással agyonvágta a fenyegető szárnycsapásokkal érkező Tengut (Smell Fear ismét bizonyított). A Widow Weaver meg lepakolt még egy Web markert középre és a nem kicsit tematikus és kúl Seize Prey akcióval lebénította Shenlongot egy körre.

A fenti adok-kapoknak azonban az volt az ára, hogy teljesen elfogytak a lapjaim, mire a Dreamer jöhetett. Így talán egy Daydreamet sikerült csak idéznem, a maradék AP-ből meg támogattam a pályán lévő erőket buffokkal. De ez is bőven elég volt az első pont megszerzéséhez a stratégiából.

1-0

3. kör

A harmadik körben folytatódott a gyakorlatilag három részre bomló ütközet. Északon a Tengu-10T Brother kombó végre megszerezte a markert, sőt a nindzsa el is indult a másodikért, de a Tót megint jól ugrabugrált.

Délen a másik Brother sem tudott sokat kezdeni a Df6-os Madnessszel, így miután végzett, ellure-oltam Lilituval, az Insidious meg körbepisilte a déli stratégiai pontot, majd átröppent középre, mert ott volt élet igazán.

A centerpályán kapott egy sallert (talán Yutól) Teddy, de még több mint jól volt, viszont Shenlong levitte 3 Wd-re, ám utolsó AP-jából már nem támadta. Valószínűleg itt esett le neki, hogy azért tolom minden körben ilyen lelkesen az arcába a mackót, mert nagyon örülnék neki, ha leszedné. Így inkább csak a parasztok seprűjével próbálta odébb hessegetni, több-kevesebb sikerrel.

De ha már életben maradt, szét is pofozta Shenlongot, aki majdnem a deployáig csúszott vissza, miközben minden kövét elégette, hogy 1 seben életben maradjon. Nagy para ebből sem volt, mivel a Widow Weaver a kör végén könnyedén leparalizálta egy Exhale Terror támadással Sensei Yut. Hiába van valakinek Wp6-ja, ha mellette áll két Daydream, egy Web marker meg egy Insidious Madness. Ezek így együtt -3 Wp-t és extra lapdobást igényelnek, ha csalni akarja a duelt. Mivel egy lapja volt már csak, ez nem is jött össze.

A nagy védekezés-támadás közepette persze megint minden jó lapom elment, úgyhogy a Dreamer most is talán egy Daydream felhozatalával meg némi buffal járult hozzá az eseményekhez. Ettől függetlenül nekem 3 markerem volt, neki meg egy, úgyhogy kezdtem elhúzni.

2-0

4. kör 

A negyedik körig bírta a strapát a hős Terror Tot. Nagysága lángvörös betűkkel él majd a Neverborn közösség emlékezetében. Ez annyira felidegesítette a Dreamert, hogy némi Stitched-petézést követően elő is rántotta a farzsebéből Lord Chompy Bits dandártábornokot, aki rettenet sok kő elhasználásával sem tudott semmi értékelhetőt mutatni. Na jó, egy Df4-es 4-5 Wd-n álló Tengut nagy nehezen levert.

Középen megint a Widow Weavernek kellett virítani. Simán újraparalizálta Yut, a változatosság kedvéért most a Seize Preyt használva. Shenlongot meg Teddy bepofozta az jobb szélen álló épületbe és magára akasztva a Do not disturb-táblát, kényelmesen letáborozott a bejáratban. A karatetigris (vagy inkább -sárkány) parasztja még megpróbálta kiseprűzni onnan, de a TN 13 Horror teszt nem mindig jön össze az ilyen egyszerű lelkeknek. Így jobb híján kénytelen volt Shenlong egy kövéret kerülni és egy déli átkaroló hadmozdulatba kezdeni.

Délre nem is ártott a segítség, mert az épületben a kezdetektől fogva fennálló patthelyzet csak nem akart feloldódni. A nindzsa elmászott Lilitutól, átfordította a markert, majd Lilitu visszacsalogatta, az Insidious meg jött és újra magáévá tette az értékes pontot.

A stratégia ismét kézben tartva. Mindketten bejelentettük a Bodyguardot, amiből 1-1 pont lett is. Innen már kurva nehéz lett volna elveszteni, de láttunk már karón varjút.

4-1

5. kör

Most a karózás szerencsére elmaradt. Azt hiszem, megnyertem a kezdeményezést, és ha már így alakult, a séma miatt életben hagyott Teddy megszolgálta a pontjait és lekaparta Sensei Yu arcát. So much for Bodyguard!

Fent felszedtem a lerakott séma markerét, meg végre kinyírtam a 10T Brothert. Lent ugyan Shenlong és a nindzsa is túlélte a trükkjeimet, de ezzel is csak egy pontot termelt a Plant Evidence-ből. A vége egy nagyon kényelmes győzelem lett.  

7-2

After

A meccsen először használtam a Dreamert és ez vastagon meg is látszott. Végig éreztem, hogy tutira nem így kéne ezt optimálisan tolni, de nem állhattam le minden lépésnél órákig gondolkodni. Jellemző momentum, hogy csak a meccs közben eszméltem rá, hogy a Stitched már nem Wp-re, hanem Df-re tolja a Gamble your life-ot. Arra meg, hogy a Daydreamnek van Accomplice képessége, csak a meccs után. :)

Ellenfelem a nem túl optimális seregválasztással, majd az elsőkörös Bishop-fiaskóval meglehetősen nehéz helyzetbe lökte már az elején magát. Ebből nem is tudott felállni, így a Dreamer-premier a megfelelő eredményt hozta. Ettől függetlenül látszott, hogy egyáltalán nem verhetetlen a kiskölyök, hiszen még a jobb kezdőfeltételek mellett is többször kerültem laphiányos szituációba.

De a lényeg, hogy megvan a továbbjutás, a következő ellenfelem meg egy Wongot favorizáló amerikai srác lesz. Die Gremlins, die!

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr446813541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viharmadár, Vihar 2014.11.05. 21:09:01

Köszönjük Csonti! Sok sikert a további meccsekre(is)!
süti beállítások módosítása