ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

7 inch lett, maradhat?

2008.07.13. 19:21 | Tartótiszt | 9 komment

Címkék: battle report warmachine privateer press hordes wargaming circle of orboros protectorate of menoth

Több szempontból is formabontó összecsapást rendeztünk pénteken Geistwald blogtulajdonossal. Fenséges jóságomban nem csupán azt engedtem meg neki, hogy megcsodálhassa majdnem teljesen kész Circle seregemet (azok a tetves, agyoncicomázott Wolves of Orboros gyalogosok…), hanem azt is, hogy vezethesse őket. Ellentételezésként megkaptam a ház uránál porosodó, eddig egyszer bevetett Menoth különítményt. (Insider info: a menita bagázs egy harmadik sporttárs tulajdona, aki családpolitikai okok miatt egyelőre Geistwaldnál bérel polcot a drágaságainak.)

A fentiekből adódik, hogy lázas kártyanézegetéssel, homlokráncolással, figurabeazonosítással töltöttük az első másfél órát. Közben véletlenül felpattant egy jóféle shiraz is, de ez most nem tartozik szorosan a tárgyhoz. Szóval miután úgy-ahogy talapzatukhoz rögzítettem az Iron Kingdoms náci papjait és talpnyalóikat, következhetett a szkenárióválasztás. Ebben is pionír módon jártunk el: a hivatalos hadjáratok ütközeteiből választottunk véletlenszerűen. A leírásból kiderült, hogy egy mocsaras területet kell megszerezni a pálya közepén, természetesen úgy, hogy a másik fél nem teszi rá mocskos lábát a stratégiai szempontból felbecsülhetetlen értékű posványra.

A felek a következő összeállításban futottak ki a gyepre:

Menoth: High Reclaimer, Reclaimer, Guardian, Redeemer (2), Choir of Menoth (6), Knights Exemplar, Temple Flameguard (6)
Circle: Kaya the Wildborne, Pureblood Warpwolf, Warpwolf, Argus, Gorax, Shifting Stones, Wolves of Orboros (6) + UA

Már a statkártyák lapozgatásánál szívembe zártam a Menoth-felállást, hiszen taktikailag a legszorosabban illeszkednek a vallás filozófiájához. Nem gáz, ha valaki meghal közülük, hiszen azzal a csapat - és így természetesen maga Menoth - lesz csak erősebb. Ennek megfelelően a két lovagosztagot és a strapát jól bíró Guardiant lecövekeltettem a mocsár szélénél, míg a zsolozsmás különítmény a közeli erdő mélyéről kántálta gennyesen jó bónuszokat biztosítő énekét. A rakétás Redeemer jackek pedig biztos távolságból futtatták a tesztprogramokat ballisztikai rendszerükön. A caster és lelkekből táplálkozó segédje a kompánia közepén pöffeszkedve várta, hogy vámot szedhessenek a másvilág kapujában.

Furcsa volt nézni, ahogy saját figuráim megkezdték hadmozdulataikat a pálya ellentétes oldalán. Érezni lehetett a bizonytalanságot Geistwaldon, amikor megpróbált tervet kovácsolni. Nem volt írigylésre méltó helyzetben, hiszen a Circle irányítása sokkal több agyaskodást követel, mint a hozzám rendelt klerikális reakció bunkertaktikája. A beastek keresztbemozgatása sok vizet ugyan nem zavart, de legalább látványos volt. Sürgető problémát a jobbszárnyon nyomuló Wolves of Orboros egység jelentett, ám többségüket az egyik Redeemer hamar isten gondjaira bízta.

Az Orboros gyalogság megtizedelése egyébként tökéletes bénázás közepette zajlott.Történt ugyanis, hogy a light jack rakétája telibe trafálta a laza formációban kocogó unit egyik tagját. Mivel annyi rutinom van az AOE-s, azaz területre ható támadásokkal kapcsolatban, mint labdarúgó-válogatottunk csatárainak a gólörömben, így nyugodt szívvel nekiálltam lemérni a 3" AOE robbanást az eltalált katona talapzatának szélétől körkörösen. Ez a produkció egy nagyjából 7 inch átmérőjű kört eredményezett, amely egyedül a sakálfejet lóbáló zászlóst nem fedte le. A többiek mindegyszálig megpusztultak, majd az akció megkoronázásaként a túlélő katona bukta a pánikmentőjét, és beállt irányba, hogy kiszaladhasson a világból. Geistwald példamutató nyugodtsággal hümmögöt, én meg folytattam a köröm. Aztán nagy nehezen leesett, hogy ennyire nem lehet jó ez a rakétázós cucc, és töröltük a jegyzőkönyvből az incidenst. Szerencsémre a valóban 3 inches kör alá is befért öt gyalogos, akik elmondhatták magukról, hogy rövid időn belül kétszer is meghalhattak.

A jobb szárny súlyos meggyengítésével nehéz helyzetbe került Kaya és kicsiny csapata. S miközben a farkasok hátul napoztak, a két light warbeast próbált szerencsét. (Ekkor már Juhász Tibor termékét teszteltük, mert a shiraz érthetetlen módon elpárolgott a palackból.) A Gorax kirakott két Knight Exemplart, akik válaszként kocsmai verekedőket megszégyenítő módon csapták szájon visszakézből. Az Argus sem járt jobban, őt a lánglovagos különítmény szeretgette meg. Közvetlen előtte azonban egy valószínűsíthető világpremier történt: a kutyus lefejelte (!) az egyik lovagot. Érdekes játéktechnikai kérdés, hogy a kétfejű Argus miért nem fejelhet le egyszerre két ellenfelet, illetőleg miért nem kap bónuszt, ha mindkét koponyájával ugyanazt a személyt akarja bántani.

Ennél a pontnál megegyeztünk abban, hogy tesztelésnek ennyi is elég volt. Ennek két nyomós oka volt. Egyrészt a vadak minden bizonnyal felmorzsolódtak volna a mocsár ostromakor, másrészt Könyvtáros Testvér jelentkezett, hogy megérkezett az after action report helyszínéül választott vendéglátóhelyre. Úgyhogy elfáradtunk oda, lúgosítottunk pár sörrel, és hazamentünk aludni. Öregszünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr88565949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2008.07.13. 19:40:17

Először játszottam nemcsak a Circle of Orborosszal, de egyáltalán Hordes sereggel is. A tapasztalatok a hasonló cipőben járó nyomottaknak:

- A Hordes sokkal agresszívabb téma, mint a Warmachine. Ha nem mi ütünk először, akkor nagyobb eséllyel lesz sírás a végén.
- A fury zsonglőrködés elsőre elég furcsa, de az rögtön látszik, hogy a.) az elején jobban működik, mint a WM-es fókuszosdi b.) a kései körökben már szívesen lecserélnénk a warlockot egy warcasterre.
- Csakis véletlenszerű szkenáriót érdemes játszani, mert az egyensúlyozza ki igazán a játékot. (Csakis = jobbára.) A fenti Menoth sereg például lassú és körülményes, de nagyon hatékony, ha egy objektumot kell elfoglalni és tartani. A fenti Circle sereg bárkit könnyedén lerohan, kivéve, ha az a bárki egy Menoth sereg, akinek egy objektumot kell stb stb.
- Aki második seregre vágyik, az mindenképpen a másik játékból válasszon (tehát Hordes és Warmachine). Annyira más élmény a kettő, hogy csak na. Tartótiszt elvtárs például az Orboros mellé most vesz Magnus' Agendát, én meg a Cygnar mellé Legion of Everblightot.

KURVAJÓ EZ A JÁTÉK! Bort meg szerzünk majd, mikor milyen módon.

picidzé · http://librarian.blog.hu/ 2008.07.13. 19:46:12

Lúgositás okán másnap olyan picsa rosszul voltam, hogy még.

Egyszer már tényleg megnéznék egy meccset, csibészek.

huntroll 2008.07.13. 21:14:23

Üdv!
Elég régóta olvasom a blogot, Geistwald Hordás észrevételeihez lenne pár szavam.
A "mi ütünk először" mentalitás szerintem inkább frakcióíés sereg függő, Circlere gondolom igaz is (bár Circle-ből még csak Krügeres tápsereg ellen játszottam) de pl. mint Trollblood játékos hezitálás nélkül hajlandó vagyok két osztag Championt az ellenség torkába tolni, minél több ellenfelet engagelni, a következő körben pedig az ütéseket valahogy kibírjuk :D
Fury rendszer egészen addig hatékony, amíg az ellenség nem hoz "Infantrymachine" sereget ellenned, mert a táp gyalogság elbánik a beastekkel, aztán fury nélkül maradsz. Mondjuk úgy tűnik, hogy a Legendsben ismét trendi lesz sok jacket hozni.

Egyébként valamelyik klubba szoktatok járni, vagy csak haveri társaságban játszotok?

tengersam (törölt) 2008.07.13. 21:49:17

Szerényen jelentkeznék, hogy ha esetleg mód lenne rá, szívesen rontanám a levegőt kibicként egy hasonló összecsapáson. ;)
Ígérem, palackhoz nem nyúlok! :D

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2008.07.13. 22:14:34

Üdv!
huntroll: a trollokkal kapcsolatban igazad lehet, az infantrymachine/ beast témában meg szintén. Mondjuk aki WM seregbe nem tesz 2-3 jacket, az nem jó ember :) Az a gond ugye, hogy akármi lesz is a Legendsben, a gyalogságot annyira feldurvították az előző könyvekben, hogy az már hangyányit zavaró. Talán kellene egy olyan szabály, hogy egy sima small base trooper mínusszal sebzi a jacket. Anti armor piercing, vagy mi.
Klubokról: van ugye az Árkádia mint legjobb hely, meg van a nappalim, ami még annál is jobb. Nekünk egyelőre kábé ennyi...

tengersam: legközelebb küldöm a sasos behívót, ha játszunk. most is megtehettem volna, csak ostoba vagyok.

huntroll 2008.07.13. 22:37:06

Állítólag a jackek kapnak valami új anti-infantry power attackot, meg az új jack casterek is elég durva dolgokra képesek.

Árkádiában elég gyakran megfordulok, de még nem sok Allister Caine-t láttam. :)

tartótiszt 2008.07.13. 22:52:02

A játékhelyszínek közül természetesen kimaradt az én nappalim, ami még Geistwaldénál is jobb, mivel nekem akkor nem kell haza mennem. Egyébként az Árkádiát ellógtuk az utóbbi hónapban, de ezt hamarosan orvosolni fogjuk.

Más: tökmindegy, mit kapnak a jackek, vagy hogy milyen táposak a gyalogosok, ha kijön eKaya, akkor bokafogás lesz mindenkinek. Period. :)

aqswdefr 2008.07.14. 12:41:25

Jahogyja. Most mar ertem :)

tengersam (törölt) 2008.07.14. 21:29:01

Egyébként jöhetnek a battle reportok dögivel, mert azokból is sokat lehet ám tanulni! (legalábbis engem érdekelnek)
süti beállítások módosítása