ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

küzdelem a rekettyés újrafelosztásáért

2008.07.23. 08:52 | geistwald | 3 komment

Címkék: battle report warmachine privateer press hordes circle of orboros cygnar

Tegnap érdekes meccset játszottunk a hagyományos Cygnar vs Circle felállásban. Egyrészt a Cygnar erőket kölcsönbe kaptam, csak a kockák meg a centi volt saját állományban. Másrészt véletlenszerűen kihúztunk egy szcenáriót, amiben három darab erdőfolton kívül egyáltalán nem volt terep. A ligetek a félpályánál terültek el, és darabjáért 1 VP járt körönként, 7 VP-nél pedig kassza. Utóbb kiderült, hogy a "nyomtatható verzió" megint megtréfált, mivel eredetileg a pályán egy porviharnak is pusztítania kellett volna, mindenféle módosítót adva a csapatoknak - ez a cseppnyi infó sajnos elveszett a netről papírra technológiai folyamat során. Ezzel együtt jó meccs volt, úgyhogy tökmindegy.

A felek a következő összeállításban léptek asztalra:

Circle (Tartótiszt): Kaya, Pureblood Warpwolf, Warpeolf, Gorax, Argus, Shifting Stones, Wolves of Orboros +UA

Cygnar (én): Stryker, Ironclad, Lancer, Journeyman, Defender, Long Gunners +4

Mivel a szcenárió lényege az volt, hogy érjünk fel a pagonyba, majd maradjunk ott, a Circle sereg már a legelején értelemszerűen előnybe került. Hozzáteszem: ez teljesen jó. Amikor a Cygnar listát válogattam össze, elgondolkodtam, hogy long gunnereket rakjak be, vagy trenchereket. Ha tudom, mi a feladat, akkor kimaxolt trenchereket viszek, és még egy jacket is kihagyok, hogy minél többen beférjenek. Látatlanban nem ezt választottam, cserébe viszont érdekes lett a parti. Tudom javasolni, hogy aki eddig nem tette, az próbálja ki a sereglisták bemutatása után történő pályaválasztást. A módszer ugyanis arra kényszerít, hogy kiegyensúlyozott seregeket állítsunk fel, "all-comers" stílusban. Aki úgy szereti megverni az ellenfelet, hogy magát a csatát már le se kelljen játszani, annak ez nem fog annyira tetszeni, de az ilyen játékosokkal túl sok közünk úgysem lesz egymáshoz soha.

A Circle, ahogy azt várhattuk, rögtön felszaladt a három erdő széléig, az Argus pedig olyan tetű gyors, hogy be is vette magát az egyik rekettyésbe, ki se lehetett piszkálni. A Warpwolf persze plusz mozgást nyert a vérében dolgozó hasadóanyagokból, borítékolható két pont oda. A wolves egység becélozta a harmadik lugast. A Cygnar erők ezt meg sem próbálták utánozni, maradt a megfontolt előrehaladás. A long gunnerek kaptak egy hatos snipe-ot Strykertől, és öten vagy hatan pont eljutottak odáig, hogy a LoS is meg a 20 inch is megvolt nekik Kayához. A szabadideje legnagyobb részét mutáns farkasok között töltő fiatalasszony benyelt egy nyolcas sebzést, hát mit mondjak, az ilyen hibáért többet érdemelt volna. (Maradt neki fury pontja, caster killről szó se lett volna, de milyen már, hogy át se tolta a sebzést a beastekre.) A Journeyman közben arcane shieldet pakolt a rábízott defenderre, nevezett warjack pedig a feledésbe lőtt egy shifting stone-t. Legalább ennyi.

A második körben a wolves katonák magukévá tették a bal szélen tenyésző rekettyést, az argus pedig leheveredett a jobb szélsőben. A két nagy beast középen tette a dolgát: a pureblood a középső facsoportból szórta a warp strike-ot, míg a fapados warpwolf odasétált, és kettéharapott egy long gunnert. Ez részemről kétfős veszteségbe és két command checkbe került. A kövek elzárták az ironclad és a lancer elől  középre vezető utat, legyenek átkozottak. Kaya másodszor már nem akarta beszopni, és nem a farkasaira, hanem magára pakolta a cloak of mistet. Mit tettem erre én, kérdezhetné bárki. Egyrészt lélekben feladtam, másrészt megpróbáltam fájdalmat okozni. Az ironclad fogta a quake hammert, és agyonvágta a maradék két követ, a lancer pedig előreszaladt, és Stryker megpróbálta rajta keresztül hanyattvágni az argust egy earthquake-kel. (Fekvő beast nem szerezhet VP-t, még a pagony közepén sem.) Az argus mondjuk nem akart elesni, kein problem. A long gunnerek nem voltak az emberkedő warpwolf melee range-én belül, ezért elküldtek rá két CRA-t, több-kevesebb sikerrel. A dögnek maradt még 7 hitboxa, és nem ment ki egy branch sem. A defender megpróbálta egy boostolt lövéssel kivégezni, de mint kiderült, 3 kockával is lehet ötöt dobni támadásra.

Harmadik kör, nulla-öt. Kaya sikeresen levezényelte, hogy mi legyen a négy beasten lévő tizenegy furyvel, majd a wolves katonák érdekes megoldással rohamozták meg a defendert: egyikük maradt az erdőben, majd 3 inchenként felsorakoztak, hogy megtartsák a formációt. A nyolcból így öten érték el a jacket, és egyesével megdöfködték, kihasználva a standard bearer mini-feat-jét. Összesen 7 hitbox ment le, hála az arcane shieldnek. A döglődő warpwolf nem volt rest, és elhajította a defendert egy two handed throw akcióval. A jack pont a journeyman tetején landolt, aki nem hogy túlélte a dolgot, de meg sem karcolódott. (Oké, mák.) Hogy a kör további részében mi történt, arra nem emlékszem, de nem is érdekes. Még becsületből lenyomtam a warpwolfot, rohangáltam, lövöldöztem, earthquake-eltem, aztán kör vége, negyedik kör eleje, és a Circle sok-nulla arányban megnyerte a VP-háborút. (Klasszikus VP-ben, tehát a legyilkolt figurákat tekintve, 5-0 lett Cygnar javára, de ez senkit nem érdekel, mert utóbbi teljesen érdektelen volt a szcenárió szempontjából.) Aki hiányolta a fenti három bekezdésből a goraxot, annak elmondom, hogy talán egyszer elhasználta az animusát, egyszer belelőtt egy magányos long gunner, ő cserébe megevett kettőt, mást nem csinált. Valószínűleg a következő néhány összecsapást a dobozból figyeli majd.

Ha valamit kihagytam, az vagy direkt volt, vagy azért, mert teljesen elfelejtettem leírni. A lényeg azért remélem, kiderült. A két sereg teljesen egálban volt a játékerőt tekintve, és ha a jelen felállásban nem is volt sok esélyem, azért nagyon jó meccs volt. A long gunnerek nagyon jók, de rettentő statikusak. Stryker jó warcaster, de riasztóan egydimenziós. A journeyman mindig jó a házban, most is az volt, a rábízott defender pedig a kedvenc jackem. A warpwolfok hozták a formájukat, szerintem a leghasznosabb beastek a játékban, és ez még akkor is igaz, ha nagyon drágák. Jelen felállásban a Circle sereg csak minimális távolsági potenciállal rendelkezik, de legközelebb bemutatkozik Dr. Krüger a druidákkal együtt, akkor majd kapok AoE támadásokból több mint eleget. (Ezt főleg jackekkel tudom majd kiegyensúlyozni, érdekes lesz.)

Mára ennyi, ha valami fontosat elfelejtettem, azt majd utólag hozzáírom. Ábrákkal nem bajlódom, mert megbeszéltük, hogy a következő csatában már körök elején és végén fotózni fogunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr3581140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2008.07.23. 20:52:24

Már várom a következő meccset, főleg ha fényképpel lesz dokumentálva!

Sam. Joe · http://www.matcboxmemories.hu 2008.07.25. 12:46:06

Tényleg meg lehetne az ilyeneket spékelni valami fotókkal, E!

greg · http://konnektor.org 2008.07.29. 16:08:03

netán egy kis videó? összevágni pár csapatmozgásos jelenetet meg fejvakarást, aztán lehetne alákeverni vmi katonai indulót az elejére a végére meg a carmina buránát.
süti beállítások módosítása