Na én is reportolok egyet, bár ez inkább tanulságos, mint izgalmas. Vagy szórakoztató, ha valaki szereti a Chaplin-filmeket. Arról lesz benne szó, hogy
- karmikusan visszaüt, ha kávé és zuhany nélkül szalad az ember a metró után,
- steamroller versenyekre ne vigyünk ad-hoc listát,
- aki hagyja, hogy a kockái elpofátlanodjanak, az megérdemli.
De legelőször is köszönet a verseny szervezőinek,
nagyon jól sikerült nap volt!
A lista, amit szombatra összeraktam, kísérleti jellegű volt, de aztán kiderült, hogy kísérleti jellegű és szar. Legalábbis a szcenáriókhoz. Meg a fajtajelleges ellenfelekkel szemben. És nem, a poszt címe nem arra utal, hogy kipróbáltam Feorát :) Íme a 494 pontos banda:
- Major 'Siege' Brisbane
- - Ironclad
- - Reinholdt
- Captain Strangewayes
- Journeyman Warcaster
- - Defender
- Sword Knights (9)
- Rupert Carvolo
- Stormsmith
Megpróbáltam egy ritkán látható felállást hozni elsősorban a magam, másodsorban az ellenfelek szórakoztatására, ami azért hátha, esetleg, talán működik is. Figyelem, a roster nyomokban szinergiát tartalmazhat. Mindebből csak annyi jött össze, hogy a játszótársak elégedetten szuszogva bevasalták a pontokat, Brisbane őrnagy pedig a vezérkar döntése értelmében azóta közlekedési rendőrként szolgál Caspia külsőn. Viszont bezsebeltem a gamer közösség szociális felelősségérzetét szépen példázó Sárga Érmet, ami azóta kiemelt helyen díszeleg a nappalimban. Most pedig röviden a meccsekről.
1. Siege őrnagy vs. Kreoss
Menoth mindig kemény ellenfél, úgyhogy az a sereg, amelyik nem igazán tudja kezelni a klerikális reakciót, nem alkalmas versenyjátékra. Ebben a szcenárióban (Assassins) sima caster kill volt az objektíva, és a rendelkezésre álló időben erre egyik félnek sem volt sok esélye. Kreoss beállt a rohadék kis light jackjei mögé, a menita horda pedig elözönlötte a pályát. Cserébe Siege meg a defender kinézett magának egy-egy jól védhető pagonyt, és onnan szórta az áldást. A meccs érdemi részében egy szerencsés AoE-scatternek köszönhetően elpusztult Reinholdt, úgyhogy VP-vel 1-0-ra kikaptam volna, ami simán belefér. Ezzel szemben nyomtam egy tragikus feat kört, melynek során RAT+3d6-os támadásokra szakmányba' szórtam a szokásos 112 és 122 kombókat. Mivel ezután is 1 VP-s hátrányban voltam, minden mindegy alapon rohamra vezényeltem Cygnar fiait és jackjeit, amit annak rendje s módja szerint be is szoptam. A caster kill elmaradt, pontokban sok-kevés arányban alulmaradtam. Kreoss featje pusztító, amikor muszáj odaszaladni a pofonért. Mindegy, MP érsek személyében jó ellenfél vert meg VP-kkel, ami teljesen rendben van. Külön hálás vagyok, hogy nemcsak megvárt a kezdéssel, de a röhögést is visszanyelte, amikor az Army Transportba gabalyodva lezuhantam tíz lépcsőfokot. Már ha van, aki még nem hallott erről :)
2. Siege hadnagy vs. Grissel
Troll tégla ellen Killing Field, na ez az, amire a listám alkalmatlan. Ráadásul Grissel kezdett, és ez egyben azt jelentette, hogy a./ előbb fog megszállni a háromból két pontot középen, b./ soha az életben nem piszkálom ki onnan a kriel warriorokat és a championokat. Ez a csata volt az összes közül a legkellemetlenebb, azt is mondhatnám, hogy a legértelmetlenebb, de azt nem mondom, mert senki se kényszerített rá, hogy szar rostert hozzak :) Ráadásul még ostoba is voltam, mert hagytam, hogy Huntroll ingyen leszedje a journeymant egy jól irányzott hand cannon lövéssel. Az speciel meglepett, hogy a trollok nem mészároltak halomra; persze lehet, hogy csak azért, mert a biztos győzelem tudatában nem is szakadtak bele az erőlködésbe. Az ellenfélnek mindenesetre gratulálok, mert hibátlanul játszotta, amit játszania kellett. Erről a meccsről ennyi elég is.
3. Siege főtörzs vs. Goreshade
Cryxet szeretem, mert ránézésre sokkal aljasabb bárkinél, de nincs vele szemben az az érzésem, hogy már a felpakolásnál vesztésre állok. Ez a mostani is izgalmas csata volt, bár a seregem - mondanom sem kell - a harmadik szcenárióra, vagyis a King of the Hillre sem bizonyult különösebben alkalmasnak. Ezúttal az okozott problémát, hogy a hattyús (hattyas?) srácok simán felvették a küzdelmet a bane knight/thrall förtelmekkel, de nem volt annyi önálló modellem/egységem, amennyivel a domb megszállása ide termelte volna a pontokat. Goreshade meg a bane-ek egy rakás táp, de a Ground Pounder meg az Arlan + defender + explosivo kombináció se gyenge a Cryx infantrymachine ellen, úgyhogy nem mindennapi mészárlás zajlott a pálya közepén. A sword kinght egység gyorsabban olvadt el, mint a 18 darab bane-akármi, de az egy szem stormsmith kitett magáért, és azzal egyenlítette ki a dolgot, hogy minden körben sikeresen disruptolt egy Cryx jacket. A vége persze szopás, de hát ilyen a steamroller, pontokat kell szerezni. Jó meccs volt, gratulálok Dávidnak, az iron lich-nek.
4. Siege őrvezető vs. Thagrosh
Pendulum, és megint létszámhátrányban. Ennek ellenére az első két kör nagyon vadasra sikerült. Tibor és Thagrosh közösen benézték a Ground Poundert, úgyhogy Siege a hatfős strider egységből rögtön leszedett ötöt; cserébe a carnivean terrort okozó spray lövésére a sword knightok 11-et dobtak command checkre (a casterem 10-es commandot biztosít, ami azért nem annyira papír), majd rallyzni sem lehetett őket, mert a leghátsó trooper olyan 0,23 milliméterrel túlszaladt a tábla szélén. A kezdeti széles mosolyom itt kezdett el vicsorgásra hasonlítani. A raptorok 1-1 HP-val túlélték a defender lövéseit és rohamát, innentől pedig minden a megszokottak szerint ment: a forsaken és a shepherd is átaraszolt a térfelemre, úgyhogy a csata eldőlt, elvileg se termelhettem már elég pontot. Na akkor legalább egy caster kill, gondoltam magamban, aztán csodák csodája, Thagrosh is 1 HP-n úszta meg a dolgot. Amit viszont Siege nem úszott meg 1 HP-n. Game, set, match Everblight. Viszont ezt a meccset is élveztem, szóval bánja kánya. Gratulálok a blight és az Iron Maiden lelkes támogatójának.
Tanulságok Siege alközlegény szereplése nyomán
Egy szó mint száz, besöpörtem a nulla pontot és a citromdíjjal járó nyereményeket, ami azért mennyivel nagyobb stílus, mint mondjuk kilencediknek lenni a tizenkettőből. Mondhatnám, hogy fontos helyzetekben kivétel nélkül retek szarul dobtam, és ez igaz is lenne, de jó játékkal így is belefér bárkinek egy 2-2. Viszont a 0-4-hez már kellett a saját szétszórtságom meg a saját félreszabott listám is. A dolog tanulságait azért megosztom a nagyérdeművel, elvégre lesznek még később is versenyek, és semmiképpen sem szeretném, ha veszélybe kerülne a tizenkettedik helyem.
- model count: a közös 1 óra plusz utolsó kör szabály nem sújtja a nagyobb sereget, ezért nem érdemes kevés figurát hozni. Már csak azért sem, mert a négy szcenárió közül háromban területet kell foglalni, ami értelemszerűen könnyebb, ha több figuránk / egységünk van. Sima VP-alapon nem feltétlenül előnyös, de négy győzelemmel senki sem a VP-ket számolgatja.
- AD / pathfinder: mindkét képesség önmagában is hasznos, de a steamrollerben szinte luxus, ha nincs sem advance deploymentes, sem pathfinderes egységünk. Nekem legalábbis nem volt, és az Assassins fordulót leszámítva nagyon-nagyon jó lett volna, ha van. Igaz, hogy Rupert 3 körönként egyszer pathfindert adHAT valakinek, de az pisipogácsa, az egy-egy jó rohamra elég, és annyi. Erdőbe például nem futhat be vele senki, mert aztán meg nem tud kijönni a túlvégén.
- unit attachmentek:
magamtól eszembe sem jutott volna, hogy az elesett zászlós helyére beállhat valaki más. Tehát nem az új trooperből lesz zászlós, hanem a zászlós marad a helyén, és a trooper esik le. Asszem innentől világos, hogy ez miért gennyes dolog a kontrollpontos pályákon. (Nekem eddig nem volt világos, most tanultam meg a saját káromon.)
Na kiderült, hogy mégsem így van, lásd a kommenteket. <3 - magas ARM: az ironcladem a jó példa rá, hogy az ARM18 egy heavy esetében egy frottír fürdőköpeny védettségét biztosítja. Ami persze nem baj, ha az illető heavy a második vonalban várja a counter charge lehetőségét. Akkor viszont problémás, ha az ő dolga lenne bárkit is 1-2 körig feltartani, vagy ha a charge távolsága nem elég magas, hogy hátrébb várakozzon. Ez persze ízlés dolga, de innentől haevy jacknek csak a defendert és a centuriont veszem számításba. Az első távolról is veszélyes, így nem vész kárba a pontértéke, hogyha messze van a tűztől; a centurion ARM-ja simán feltornázható 24-ig, azzal meg vagy túléli a kritikus kört, vagy annyi erőt leköt az elpusztítása, hogy az már-már nyereség. Az ironclad ezekből a szempontokból nem jó semmire.
- magas DEF: tény, hogy az alapvető eszközökkel (pl. boostolt támadás és sebzés, power attack) szemben sokkal hatásosabb, mint a magas ARM, viszont sokkal többféleképpen megkerülhető (autohit, AoE, stb). Most éppen úgy gondolom, hogy a sok HP-s figuráknál értékesebb a relatíve magas DEF, míg a troopereknél az ARM19-20 ér aranyat, de ezen mindenki folyamatosan vitatkozik, úgyhogy kinek-kinek a magáét.
- seregtípusok: a négy ellenfelemből három nagyon jellemző volt a saját frakciójára. Éppen ezért - gondolom - nem árt, ha a steamroller szabályain kívül az ember minden listát legalább fejben végigtesztel egy verseny előtt. Olyasmire gondolok, hogy remek a seregem, mit csinálok a shadow shifttel? Azzal azt csinálom, hogy beszopom. Na akkor újratervezés. Én eddig elsősorban a magas DEF vagy magas ARM kezelésében, a rough terrainben vagy a ranged / melee / sebesség arányában gondolkodtam; mostantól inkább abban fogok, hogy így vagy úgy, de hogyan szállok szembe két osztag championnel. Meg a többi ocsmánysággal.
Hogyha a szombati listámat kellene módosítanom, akkor most ezt a felállást hoznám:
- Major 'Siege' Brisbane
- - Lancer
- - Reinholdt
- Captain Strangewayes
- Journeyman Warcaster
- - Defender
- Sword Knights (9)
- - Sword Knight UA (a verseny napján még nem jelent meg)
- Stormsmiths (3)
Viszont sokkal valószínűbb, hogy az alapoktól kell kigondolnom egy új rostert. A feladat nem lenne nehéz, de sajnos feltétel, hogy minden modellt (sculpt) szeressek a csapatban. Így már nem annyira egyszerű, mert jó sokat utálok. Siege Brisbane long gunnerek nélkül elég fura, márpedig long gunnert nem engedek be a lakásba. Satöbbi. Peace for all mankind.
Ja és a reggeli hirtelen ébredéstől estére már olyan migrénem volt, hogy le a kalappal. Mindent a közösségért :)