ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

verses verseny-beszámoló prózában

2009.05.16. 23:17 | Gróf Úr | 5 komment

Címkék: verseny warmachine privateer press hordes

Vitézül végigküzdöttük vidáman végzetes versenyünket; volt Victoria vigyora, volt vae victis: valami volt végig. Kemény volt, na. Ezúton szeretném ismételten megköszönni a szervezőknek a befektetett energiát és a remek munkát, öröm ebben a közösségben a játék; hol Call to Arms, hol verseny; fel tudják dobni a hangulatot. Az enyémet legalábbis sikerült egy második hellyel, innentől megnyitom a deuxiéme bureaux –t. A versenyt egyébként abszolút megérdemelten Márkó nyerte; én mindig is őt tartottam a legátgondoltabb és -felkészültebb játékosnak; most megint vehetem elő a Légiót, letörölni a mosolyát.

Ezúttal két listával lehetett indulni és az ellenfél frakciójának tudatában kellett dönteni, mit hoz az ember. Én összeállítottam egy főlistát és az utolsó, ijesztgetős küldetésre egy melléklistát, amire azért kigondoltam, hogy ha trollokkal hoz össze a sors, akkor jó lesz. Mármint nem nekem, mert Huntroll osztályon felül terelgeti a kék büdöskéket, de a lista talán működik ellenük a fő listámmal ellentétben, aminek az ellenfél tömeges magas ARMja (Khador, Troll) beteszi a kaput.

Így nézett ki a fő lista:

Bitch Coven + Eggregore aka Toruk Bal Heréje és a Játékos Lyányok
Skarlock, hogy ne kelljen kókuszt pazarolni a utility varázslatok fenntartására, inkább minden körben elnyomom újra ingyér’
Deathripper, mert Arc Node kell
3x Nightwretch, mert Arc Node kell, de AoEset köpő Arc Node méginkább
6x Bile Thrall, mert a láthatatlan meg a magas DEF, kicsi ARM figurák ellen is kell valami, ráadásul mindenki retteg tőlük és amíg őket piszkálják, addig sem mással foglalkoznak
Withershadow Combine, mert unit ellen nagyon jók, ’jack ellen kiválóak, solok ellen remekelnek és ha feltöltik lélekkel magukat, akkor a ’caster/’lock sincs biztonságban tőlük
Gorman, hogy füsttel fedezze a kényszerből előretolt Bitchet
7x Cylena Raefill és a Nyss száműzöttek az AoEs támadásuk miatt a láthatatlan vagy stealthes ellenfelek ellen, no meg SPD7 weapon masterek

Ezt a bandát a verseny előtt beteszteltem és rendkívül szélsőségesnek találtam; ha semmi nem akadályozza a mágiát és a slammet – az Arc Nodeok remek slammelők, mert utána nincsenek meleeben és relézhetnek – akkor Über Alles; ha valami akadályozza (Circle Druidák, Lady Ai, Orin inkvizítor etc. vagy Trollok engem-nem-knock-downolsz-he-he-he) akkor szopóálarc felcsavarozva az orcára. Az meg kényelmetlen, így született a második lista, tehát nem Horda vagy Warmachine ellen készültem, hanem egy kis ez-egy kis az alapon.

A melléklista így alakult:

Skarre aka Easy Button Queen of Gamat*
Skarlock Thrall, a fókuszgyár vezető mérnöke
Deathripper, mert Arc Node kell, meg különben még rámfognák, hogy Infantrymachinet játszom
Bane Lord Tartárszósz, az íze kedvéért
7x Bane Knight, mert annyira jók, hogy kár őket otthon hagyni
Cpt. Rengrave, mert ez recycling és recruiting sereg, ő is, Herr Tartár is besorozza a leölteket
7x Revenant Crew, mert nehéz őket leszedni és Skarre feat körében POW 20as pofonjuk lehet
Withershadow Combine, mert még mindig jók
6x Mechanithrall, üzemanyag a fókuszgyárba, de ütni is tudnak, ugye, Krueger?
Gorman, védeni a ’castert

Első küldetés, tornyok, cél a ’caster kill. Ez eddig emészthető, ami kevésbé volt az, az az ellenfél: Huntroll, a kék szaglószervi terrorok értő pásztora. Kellett ez, mint vagyonosodási vizsgálat a Rózsadombon. Huntroll ügyes játékos, a trollok a kisujjában vannak (egen, egetverően hatalmas és büdös kisujja van), ráadásul a DEF16 ARM19 HP8+Tough Csempák mindig visító szűkölésre és asztalborogatásra késztetnek. Hát, ha már így alakult, tarcsi-lista elő, jöjjön Skarre; ha másra nem is, Skarre-bombra jó vagyok, úgyis ’castert (’lockot) ciánozunk. Nála nagy kék dög alias Earthborn, Impaler, Grim Angus, Fell Caller, Gudrun, Totem Hunta, Gobberek és Bog Trog Ambusherek; sehol egy Csempa! Ő kezd, pakol, pakolászom, majd a Bog Trogok észrevétele után átpakolok, matekozok, hogy sehogy se érje el a szárnyon a Knightokat illetve a másikon a Combinét; első kör, bogok bejönnek és hárman ütik a Kombinát két tagját. Szívszélhüdés, könyörgés, hogy de hát hogy, hát kimatekoltam, de a centi nem hazudik, elérik a roha… kis bunyik. De a Csipkés Kombiné kőből van, megtépázva bár, de mellel leveszi a rohamot (Huntroll kockái kivételesen nem működtek az egész meccs alatt!). Gudrun toronyhoz sétál, Tóta (W) Hanta szalad, két torony az övé, középen a ’lock-Earthborn-Impala-Fell Caller-Gobber kombó előrejön és füst mögé búvik. Nálam a vérbárd, suhogtathatom. A Combine beszellemeskedik a Bog Trogok közepébe és vad halászatba kezd; egy pofon-egy hulla-egy lélek-még egy pofon, iteráld; hárman leirtják a teljes csapatot, 100 pont a levesben. Mechanikus Thrallok futnak, tornyot védenek, ’Ripper dettó, Knightok zárják a ’Ripper back arcját; aki majd leöli, a nyakába kapja őket. Középen Revenant Crew fut, Skarre felzárkózik. Huntrollnál a labda, a Totemvadász hazavágja a ’Rippert (Jack the Ripper, ééééérted) és belecsap a Bane Knightokba, akik Shadow Shifttel honorálják, de túléli. Grim Angus lő és odaken egy kereket Skarre arcába, de hála a kókuszgyárnak, ő is jól van. Az Impaler is huncutkodik, Az Earthborn helyezkedik, Gudrun elbújik a torony mögé, a Totemes lövésre bírja a tornyot; Cpt. Rengrave búcsúzik.
Szerva itt, Combine előrejön, egyikük rávarázsol Gudrunra, aki sebződik, de köszöni. Knightok elintézik a Totem Huntert és lőnek a toronnyal, a Fell Caller zuhanyozni indul. A kalózok előrefutnak, immáron következő körben rohamozhatnak, de egyikük azért még beleáll a feat után jövő bombába, ami elég erőteljes, de Grim Angus leveszi mellel. A Gépthrallok agyonverik Gudrunt, akinek ugye ez nem árt. Egy torony nálam, egy vitatott, Huntroll jön. Az Impaler kecsesen kimozog és abuzálja a kalózokat, Angus-Angéla megint pofonlövi Skarrét de ami a legkeményebb, az az Earthborn: egy jó kis kalózos-tramplés manőver után 0.75 incsre fékez Skarrétól. Ezt csúnyán benéztem, de mázli, nem ér el. Ráadásul elvéti az egyik kalózt, aki feates free strikeot nyom rá, amit azért megérez. Gudrun feltámad hamvaiból és lenegyedeli a Géptrallok gyülekezetét, de egyet taktikusan meleeben hagy, nehezíteni a Combine varázslatait. Jövök én és hamar belátom, most, vagy soha, mert ha Huntroll ilyen ügyes marad, akkor mehetek bakternak. Anguson van fury, a besték nincsenek tele, transzferálni tud; cél hát az Impaler alsó széle közepe; az időközben kiegészült kalózbrigád rohamot intéz ellene. Hála a Deathstrokenak POW14 az alap, az Impaler zuhanyozni megy. A Knightok lerohanják az Earthbornt, aki szintén búcsúzik, majd Skarre két kézzel és vörös fejjel rátenyerel a beépített „Autowin, just in case of EMERGENCY” gombra és lebombázza Grim Angust, aki NEM DOBJA MEG A TOUGHot! Ilyet sem láttam még! 5 pont és 14 vépé ide. Tanulság: Huntroll ellen csak a végletekig degeczen fogant sereg esélyes.

Második küldetés, sávfoglalás, ellenfél: Márkó, a Circle zöld színeiben. Namost a Circle egy bekötött szemű idióta kezében is úgy nyomja a board controllt, mint az álom, Márkónál és Csontinál meg muzsikál, mint a 100 fogú. Hát ez pech, főlista elő (Coven, 4 Arc Node meg a töltelék), lássuk, lesznek-e druidák. Lettek. Meg Krueger der Freddy. Oké, akkor varázs-assassinkodni nem fogok, a unitjaim (Bile, Nyss) a featkörében leesnek, ráadásul két Woldwardent kell kinyírnom, hogy foglaljam a két szélső sávot; ARM18 HP32(?). Ez gombócból sem kevés. Mellé kövek és kavicsok, csak hogy manökenekkel szórakoztasson meg még azokat is üthessem, mialatt ide-oda teleportálja a kulcsfigurákat. Remek. Márkó hasonlóan érzi magát, a küldetést megcsinálni finoman szólva is kihívás (a három tagú Lánybanda fog három sávot az alapvonal közelében, a negyediket meg majd a maradék sereg csak megőrzi). Hosszas tusakodás, veszteséget nem okozok, de vesztek 7 VPnyi figurát, döntetlen. Na, itt úgy éreztem, hogy a dobogó messze van, mint lengyel ejtőernyősnek a híd.

Harmadik fogás, sorrendes pontfoglalás, ellenfél Csonti, a címvédő, tavalyi bajnok és mesterfestő. Itt osztanám meg a pletykát mindenkivel: a Circle tervezésekor interurbán felhívták Budapesten Márkót és Csontit: skacok, mivel tudnátok végletekig szivatni és idegesíteni mindenkit? Ahha, olyan unit, hogy ne lehessen körülötte varázsolni?  NagyARM, sokHP beast? Teleportálós kövek? Miért, ti ott a végeken szcenáriózni is szoktataok? Ahha, felírtam, köszi, majd még beszélünk! Szóval még egy kiváló játékos, ami a kisebbik baj, de Circle, ami visszataszító dolog, már megint a csiribiri egyensúly-bajnokok ellen tolhatom. Majdnem hazamentem. Hát senki nem játszik rendes, tisztességes frakciókkal?!? Troll?!? Circle?!? Majd még egy Circle?!? A nehezét nekem kell mindig elintézni? Sehol egy jópofi Cygnar B-13, egy Khador vasgolyó? Vagy egy Menita lovagsereg? Befordultam, mint az egyszeri emós, ha elmagyarázzák neki, hogy keresztbe vágni gyerekcsíny, hosszába meg nem mer és eldöntöttem, hogy ha az élet nem tisztességes, én sem leszek kedves fiú és elővettem Skarrét és bandáját, azaz a melléklistát. Megint. Csonti javára legyen mondva és tisztelet érte: fluffos sereggel jött, Krueger (mán megent), kisfarkas és a nagytesója, Kukac, Wolfs of Orboros+UA, Gobbók, kavicsok és Sentry Stone. Board controll a négyzeten, de legalább se egy Woldwatcher, se egy Morvhana+halhatatlan farkaslovasok. Erős felfutás után a kalózok némi feattel megtámogatva berohanták a bombával meggyengített kisfarkit, aki rosszul viselte a POW20as lendületet és elmúlt. A másik szárnyon ellenben a Combine fogadta a Wolf-unit rohamát, de némi tépázás után élve (jó,jó, halva, de működőképesen) kerültek ki a bunyóból. Válaszul Tartarus besorozott 5 lándzsásfarkast Bane Knightnak, a Combine egy kivételével leszedte őket és csemegének utánuk küldte a Gobbereket, a másik szárnyon meg a bombával lesebzett Kruegert találta meg két Gépthrall rohamból, aki ennyi ellenségesség láttán inkább sírva hazament. Ezután már csak a köveket kellett leeprészni és a Wyrdet lebombázni és a Wolf of Orboros vezetőjének kivételével megtisztult a pálya a Greenpeace aktivistáitól.
Itt némi remény cseppent szívembe, mert ez biza győzelem és 19 vépé a javamra.

Jött a deszert, ijesztgetős szcéna Wolfi khadorjaival súlyosbítva, aki ugye szintén nem ma kezdte, tavaly második lett és a sereg-átcsoportosítás koronázatlan királya. Püff neki. Mivel erre a küldetésre raktam össze a Skarrés listát (Crew, Rengrave, Combine, Skarre hellfire spellje: mind terrort okoz) nem haboztam és békésen búcsút intettem a fun playnek: hiába, Wolfi ellen fun listával annyi esélyem sincs, mint díszruhás Klu-Klux-Klan tagnak a harlemben kétszer mélyet lélegezni egymás után. Egy-egy solot eldugtunk két átellenes sarokba és püföltük egymást, mint a veszekedett, aminek eredményeként egy döntetlent játszottunk, 7:11 vépé arányban; mondanom sem kell, hogy a Behemoth-Old Bitch kombónál volt a több pontocska.


Úgy esett meg a csoda, hogy ezüstöt ért a két győzelem, két döntetlen, hogy egyrészt a győzelmek nagy vépét hoztak, másrészt minden esélyes keresztbeverte egymást; így büszkén állhattam a virtuális dobogó középső fokára. Tanulságok? Általában: a sávfoglalós és az ijesztgetős scenario nem való időlimites eseményre, bár mindkettő remek móka, de 60 perc + uccsó kör alatt nehéz megcsinálni, hacsak az ellen nem néz nagyon a tábla mellé. Az utóbbit ráadásul én javasoltam, mert baromi jópofa és extra cucc; tévedtem, elnézést kérek érte. No, nem abban, hogy hatalmas fíling kazsuál pléjre, hanem abban, hogy versenyre nem szerencsés, sokkal jobb lett volna a pályát átszelő vonal vagy ennek négy részre osztott változatának kontrollálása, mert az mozgatja a csapatokat és nem lehet az alapvonalról megnyerni vagy döntetlenre hozni, mint a sávosat vagy a rémítőset. Személyes tanulságok: Cryxxel könnyű, Skarréval még könnyebb. Vagy mégsem, hiszen egyszer mellényomtam az ízibattonnak és ikszeltem Skarréval… Lám, nekem még ez sem megy, szánjatok, jó emberek.


*gamatkodás (táj., erdély): gusztustalankodás

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr531125852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gerik001 2009.05.17. 00:06:37

14 alliteráció? gratula.

ugyan nézö voltam de élveztem a meccseket. majd legközelebb már a zöld mellé állok hisz jönnek szép sorba a figuráim. :)

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.05.17. 05:51:22

Tenkjú veri a macskáját, jöhet a többiek beszámolója is!

rudeboy1969 2009.05.17. 08:26:07

Nagyon jó report! Nagyon nagy méta volt a mienk, így visszagondolva rá kellett volna mennem a SKArlockra valamivel ( a megkezdett bekerítést végig kellett volna vinni), mivel az x nekem semmire nem volt elég. Jobban be kellett volna vállalnom a skarre bomb lehetőségét a casterre. A Behe-OB kombó zúzós, de a behe borzasztó sok fókuszt megeszik, így márnem tudtam teleportálgatni. Egyébként volt egy kör, amikor kb 2"-en múlt egy valószínű casterkill. A GdW-od a Skarre mellé tette a füstöt, de nem tudtam beleteleportálni :)

Na most megyek bekockulok, mert sok írni valóm van :)

Bedeko 2009.05.17. 09:05:30

Na népek, voltam az Árkádiában a PPC harmadik fordulóján. Gyors élménybeszámoló.

A kezdés 9-re volt meghirdetéve, és valóban. Kb. fél kilencre érkeztem SaGával együtt, mi voltunk az elsők. Sehol senki, az ajtók zárva. Mi a pék...? Jobb híján ácsorogtunk és várakoztunk. Időközben jöttek a többiek, számomra csupa ismeretlen arc. Kulcs egyikőjüknél sem volt. Hiába került elő nem sokkal kilenc előtt a verseny egyik főszervezője, ő is csak tanácstalanul tárta szét a karjait. Nem tudtam mire várunk, mígnem pontban kilenckor belülről (!) nyílt az ajtó, és SZGábor beengedett. Na ez a várakoztatás és utcáztatás elég nagy balfasság, majd még a büfét, az aranyáron mért sz.rt tenném ide, más negatívum viszont nem volt.

Ja de, ugyanis a szervezői páros másik tagja, Wolfi sem a pontosság minatépe. Viszont úgy tíz óra felé már sikerült véglegesíteni a sorsolást és elkezdeni a játékot. Mint egyedüli TLK-snak csupa új ellenfél és ezért ismeretlen sereg jutott. Igyekeztem is így felfogni a dolgot, azaz ismerkedni a klubunkban megszokott összeállításoktól és játékstílusoktól eltérő módszerekkel. Nagy fájdalom, hogy Hordes sereggel nem kerültem össze

Még pár szót a csapatomról:
Severius
- Vengeance
Reclaimer
10 TFG + UA
10 HZ + UA
10 Cutthroats
Rhupert

Első ellenfelem egy nem agendás Magnus csapat volt, Steelhead gyalogsággal és lovassággal, lovas Steelhead soloval, Magnussal, két Renegade-del, Aiyanával (Aiyana és Holt szinte majdnem minden seregben volt, ahová csak jöhettek), Rhuperttel. A küldetés szerint két tornyot kellett minél több körön keresztül kontrollálni. A tornyokban egy überbrutál mesterlövész volt, aki képes volt kilőni mindenkit invisibility, stealth, fedezék, anyámkínja ellenére. Ráadásul a több woundos figurákat is egy lövéssel vitte. Ez eléggé túllőtt a célon, de játszható volt.
A csata a két torony köré összpontosult, jobb és bal oldalára a terepasztalnak. A Steelhead banda Croe-ékat szedte szét, akik ezzel sikeresen magukra vonták az ellenfél fő ütőerejének nagy részét. Én eltakarítottam Aiyanáékat az útból Severius Ashes to Ashes varázslatával - ez, mint kiderült, nagyon hatásos a normál módon becélozhatatlan, vagy magas DEF miatt eltalálhatatlan ellenfelek ellen. Sikerült megbontani az egyik Renegade-et, és lelőni Rhupertet, én csak Croe-ékat, és némi Zaelotokat buktam. a Végén 4,5 VP-t írtam 4 ellenében, így minimálisan, de megnyertem a játékot.

A második csata Wolfi kislétszámú, de combós khadori csapata ellen következett. A küldetés nem tetszett; a deploy zone kivételével négy hosszanti csíkra osztott pályát kellett úgy kontrollálni, hogy nincs benne ellenséges modell. Ide a szintén kis létszámú Menoth sereget hoztam, amit itt használtam utoljára, ugyanis ezek alkalmatlannak bizonyultak az ilyen területfoglalós küldetésekre a jobbára sok modellt felsorakoztató csapatokkal szemben. Be is buktam a küldetést. Wolfi kezdett, és az advanced deploy Winter Guard osztagával lelőtte az egyik csíkot lefedni hivatott Vilmost és Seneschalt, majd a felmentésükre igyekvő lovagokat. Ez ellen a Winter Guard ellen semmit sem tudtam csinálni, kapott is mindjárt két pontot. Már csak egy kellett volna neki, hogy megnyerje a küldetést, és a következő körben össze is hozta. Kevés modellem volt, na. Közelharcba nem is tudtam bezavarni a lovagokat, hogy lebontsák a khadori vasat. Wolfi sem erre készült, okosan a küldetésre ment.
A küldetés elég lutri volt, ki dob jobbat a kockával, ez döntött, illetve ha volt fedezék, akkor döntetlen, mert senki sem mozdult ki onnan.

Harmadik csatám ismét Khador ellen, ismét Sorscha vezényletével. Itt a küldetés szerint meghatározott sorrendben kellett három bogyó közül legalább kettőt felszedni, és ezzel nyerve a küldetést. Benéztem a feladatot, úgy értelmeztem, hogy nekem balról, az ellenfelemnek meg neki balról kell elkezdeni a bogyók felszedését, és középen majd találkozunk. De még így is lett volna esélyem nyerni, ha nem vétek egy olyan hibát, amit legutoljára a Warhammer Liga Q2-n.
Történt ugyanis, hogy egyedül Sorscha tudott a középső bogyóért menni, csak pár Doomreaver volt, aki segíthetett volna neki, viszont azok elfoglalták magukat a Vengeance lenullázásával. Croe-ék és a TF egyik fele megközelítette, szinte ráállt a középső bogyóra olyan mértékben, hogy zavarja a kadori warcastert a felszedésben. Sevvy-vel ismét az Ashes to Ashes-ben, és a feat-ben bíztam. Az előbbi eltakarította volna a Doomreavereket, a második pedig kiütötte volna Sorschát - se varázslat, se kókusz pont. Sajnos nem mentem elég közel az áldozati báránynak szánt Cutthroath-hoz, aki stealth-es, azaz 5"-nél messzebbről nem lőhető, támadható. Ezen annyira magamba fordultam, hogy elfelejtettem kitolni a feat-et, így Sorscha az ő körében levarázsolhatta a biztosító bandámat, és felszedte a második bogyót - b.ssza meg!.

Negyedik és utolsó csatámban egy lövős-varázslós Cygnar gunline / mageline sereg ellen kellett tolnom. Mivel itt már minden mindegy volt, jeleztem az ellenfélnek, hogy avanzsáljuk a csatát "to the last man standing" ütközetté. Ennek megfelelően le is nulláztuk egymás seregét, a végén maradt egy Hunter, akit szétvertem, egy lovas cygnarita warcaster, és Gorman di Wulfe. Nekem Sevvy és a maradék Warpriest a HZ osztagból. A küldetést az nyerte, aki az utolsó nem warcaster és nem warjack osztagot is megsemmisíti, vagy megfuttatja. Mivel Gormant nem tudtam utolérni Sevvyvel, az ellenfél viszont lóháton be tudta cserkészni a bujkáló Warpriest-et, ő nyert. 12 VP a 13 ellenében, baráti mészárlás volt matiné jelleggel.

A végén az utolsó előtti helyen végeztem, aminél talán jó lett volna előkelőbb helyezés is, de ahhoz nagyobb játéktapasztalat, jobb seregismeret, és sokkal kioptimalizáltabb sereg kellett volna.

rudeboy1969 2009.05.17. 11:40:30

@Bedeko: Örülök, hogy végre volt játékosunk a TLK-ból, remélem a következő versenyen onnan is többen jöttök! Az utcán várakozást sajnálom, de SZG mindig is híres volt a pontosságról, ha neki 9 óra volt bejelentve, akkor pontban kilenckor fog nyílni a kapu... (max pár perccel később). Engem meg lécci ments fel a 15 perc késés miatt, Márkó ott volt időben, és nekem még sok mindent kellett elintéznem kezdésig. Összességében úgy érzem nem kell szégyenkezni a szervezés miatt, de a következő alkalommal kicsit többet fogjuk tesztelni a küldetéseket versenykörülmények között.

A területfoglalós küldetés szerintem egyáltalán nem kockadobásokon ment el. Butaság volt a két solot olyan közel rakni a deploy széléhez (WHFB-s beidegződés). Mikor láttad az advance deployomat, és a soloid az első körben különösen sebezhetőek. Ráadásul olyan osztagot küldtél felmenteni azt a szélt, ami tökéletesen alkalmatlan erre, mivel a sniper egység leszarja a magas armot.

Ui:widowmaker nem winter guard :)
süti beállítások módosítása