ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

wm/h verseny "laststand-o-mk1"

2009.12.14. 13:03 | rudeboy1969 | 7 komment

Címkék: esemény verseny warmachine privateer press hordes wargaming

Uraim, a mulatság kezdete 10h!

 

 

Játékostársaim, Hobbisták!

Az idei év zárásaként szeretnélek meghívni titeket a Kristálycsarnok Warmachine/Hordes versenyére!

 

A Warmachine/Hordes játékok kedvelőit várjuk 2009. december 20-án egy évzáró versenyre. Helyszíne a Kristálycsarnok bolt és klub, Budapest, VIII.ker. József körút 31/a. Regisztráció: 9:00 10:00 A rendezvény estig tart! A nevezési díj a helyszínen 2000 Ft, amely összeg, a regisztrációval egy időben, Privateer Press termékekre levásárolható.

 

És akkor következzen a pontos versenykiírás:

 

A verseny mérete

A versenyre 500 pont értékű seregek jelentkezését várjuk. A versenyre két különböző listával lehet jelentkezni. A listák minimum 400 és maximum 500 pontosak lehetnek. Minden egyéb szabálykönyvi megkötés érvényes. Még az MK I. szabályrendszer az érvényes.

 

Terep & Asztal

A meccsek 4’ x 4’ méretű terepasztalokon kerülnek megrendezésre. A terepasztalokat a rendezvény szervezői rendezik be, a tereptárgyakat a játékosok nem mozgathatják, még közös megegyezésre sem. A meccsek véletlenszerűen kiosztott terepasztalon fognak lefutni. Minden asztalon minimum 5 tereptárgy kerül felhelyezésre, amelyekre vonatkozó szabályokat a bírók ismertetik a játékosokkal.

 

Játékosok tudnivalói

A játékosoknak saját sereget kell hozniuk, az egységek kártyáival, filccel/cerkával, kockákkal, mérőeszközökkel, jelzőkkel, roncs jelzőkkel, és sablonokkal, melyekre a játék során szükségük lesz, rendelkezniük kell. Ha egyéb nyomtatott sereglistával rendelkezel, vagy a sebesüléseket más módon jelölnéd, a bírók előzetes engedélyével teheted csak meg. Szükség lesz még ezen felül két nyomtatott sereglistára. Ezek egyikével regisztrálsz, a másikat pedig ellenfeled kérésére be kell mutatnod neki. Erre ajánljuk a Tabletop Commander programot.

 

Sereg és Horda összeállítás

A sereg illetve a horda összpontszáma nem haladhatja meg az 500 pontot, és nem lehet kevesebb, mint 400 pont. (Tehát nem lehetséges pl. csak egy Warcasterrel jelentkezni.) Zsoldosok megengedettek, míg azok megfelelnek minden egyéb rájuk vonatkozó szabálynak.

 

Alternatív lista

Két listát hozhatsz! A listáknak ugyanazon frakcióból kell jönnie. Zsoldosok hozhatnak két különböző szerződést is (pl. Magnus Agenda és Talion Charter). A küldetés kihirdetése után megtudod ellenfeled frakcióját, ez után kell az aktuális listáról döntened.

 

Festés, modellezés, helyettesítés és konverziók

Bár nagyon szeretnénk gyönyörűen elkészített seregeket látni a terepasztalon, úgy gondoljuk, hogy ez még a mai magyar viszonyok között nem megvalósítható. Ezért festetlen, illetve részben festett seregek is jelentkezhetnek.

A figurák helyettesítése („proxy”) nem megengedett! Hamisított figura szintén nem megengedett!

 

A versenyen a következő könyvekben megjelent figurák játszanak: Warmachine Prime Remix, Warmachine Escalation, Apotheosis, Superiority, Pirates of the Broken Coast, Legends, Hordes Primal, Evolution, Metamorphosis.

Konverziók elfogadottak, míg azok tisztán jelképezik az adott PP figurát. A bírók fenntartják a jogot arra, hogy egyes konverziókat már helyettesítésnek (proxizásnak) minősítsenek, és így kizárjanak a versenyből. A problémák elkerülése végett a legajánlatosabb a szervezőkkel konzultálni a verseny előtt, illetve elhozni a versenyre a modell eredetijét.

 

 

Pannon Privateer Foundation szabályrendszer

A játékosok időre, svájci rendszerben játszanak. Frakció nem játszhat ugyanolyan frakció ellen, kétszer nem játszhatsz ugyanazzal az ellenféllel. Három (szükség esetén, ha az idő engedi négy) meccs kerül megrendezésre. Ha páratlan a játékosok száma, egy játékos véletlenszerűen előnyerő lesz. Az előnyerő automatikusan egy győzelemmel indul. A következő körtől az utolsó helyezett az előnyerő (ugyanolyan eredmény esetén a bíró véletlenszerűen kiválasztja az előnyerő játékost), de mindenki csak egyszer lehet előnyerő pozícióban. 

 

Meccs hossza és az „Uccsókör”

Amikor a meccs már 90 perce tart, a szervezők utolsó körre szólítják fel a versenyzőket. Amint a felszólítás felhangzott a versenyzők még befejezhetik utolsó körüket, amelyre nincs időkorlát meghatározva. Ha a kezdő játékos körében hangzik el a felhívás, a másik játékos még egy teljes kört lejátszhat, ha pedig a második játékos körében, akkor csak ez a játékos fejezheti be körét. Az esetleges időhúzást a bírók büntethetik.

 

Torna pontok és a torna állása

Minden meccsen a játékosok Torna Pontokat szerezhetnek a teljesítményük alapján. Ez határozza meg a játékosok helyezését. Győzelemért 5TP, döntetlenért 3TP, vereségért pedig 1TP jár. Ezen felül minden játékos az ellenfeleitől megszerzett VP-it megszorozza 0.01-el, és ez is a TP-hez adódik. A rendezvény végén a legtöbb TP-vel rendelkező játékos a torna győztese.

 

Nyeremény

Ezen a versenyen is értékes nyereményekért folyik a küzdelem! A versenyen díjazva lesz a Torna győztes, a második és a harmadik helyezett.

 

Bíráskodás

A verseny célja a szórakoztatás, nem a véres győzni akarás. A játékosoktól az udvarias és sportszerű játékot várjuk el! A versenyzőknek a bíró szavát mindenkor el kell fogadniuk.

 

Sárga lapos figyelmeztetés

Biztosak vagyunk benne, hogy mindenki sportemberként viselkedik. Ha mégis valakit elkapna a versenyláz, és vétene a sportszerűség szabályai ellen, azt a bírók sárga lapos figyelmeztetésben részesíthetik. Minden sárga lap a TP 10%-nak megvonását vonja maga után. Harmadik figyelmeztetés után a játékos kizáratik a rendezvényről. „Bünti”-t lehet kapni például a sportszerűtlen megnyilvánulásokért, folytonos szabályvitákért, csalásért, időhúzásért, az ellenfelet nem tisztelő, vagy megfélemlítő viselkedésért. Ezen kívül a szabálytalan sereglistáért is adható „bünti”.

 

Küldetések

A küldetések mind 10”-es felállási zónával indulnak, előre beállított terepen. A meccs előtt kockával dobnak a játékosok, amellyel eldöntik, hogy ki kezdi a felállítást, és a meccset is egyben. A dobás győztese dönt, hogy kezd, vagy másodszorra jön.

 

Fölényes győzelem (aka szétcsárázás) 

Minden küldetést meg lehet nyerni az ellenség minden egységének elpusztításával. Azaz, amennyiben nem ez, vagyis az ellenséges warcaster/warlock kiiktatása, maga a küldetés, nem lehet nyerni az ellenfél warcasterének/warlockjának kiirtásával. Ebben az esetben a warcaster/warlock halála a játék szabályai szerinti negatívumokat vonja maga után (warjackek leállnak, warbeastek megvadulnak) de semmi többet. 

 

 

Küldetés 1 – Bérgyilkosok

 

 

Feladat

Az összes ellenséges warcaster és/vagy warlock kiiktatása után figyeld hogyan zuhan káoszba ellenfeled serege.

 

Különleges szabályok

Nincsenek.

 

Győzelmi feltételek

Az a játékos, aki megöli az ellenséges vezetőt, megnyeri a játékot.

 

 

Küldetés 2 – Inga

 

 

Feladat

A háborúkban az előre nyomulás és visszahátrálás ritmusa gyakran döntő pillanathoz vezet, amint az ellenség vonalait átlépik. Ebben a küldetésben mindkét sereg azért harcol, hogy irányítást szerezzen a harcmező általa irányított felén, és emellett még behatoljon az ellenfele területére is.

 

Különleges szabályok

Felezd el a terepet Kelet-Nyugat irányban egy vonallal, amely áthalad a terep középpontján.

Az a játékos, aki úgy fejezi be a körét, hogy van modellje az ellenfele területén, és ellenfelének nincs figurája az ő területén, egy pontot kap. Az első fordulóban nem lehet pontot szerezni. Az első játékos, aki 3 pontot összeszed, megnyeri a játékot.

 

Győzelmi feltételek

Az a játékos nyer, aki elsőnek gyűjt össze 3 pontot. 

 

 

Küldetés 3 – A fiúk a bányában dolgoznak

 

 

Feladat

Amikor a csata szénbányák közelében robban ki, a szerelők igyekeznek mindig friss üzemanyaggal ellátni a warjackeket.

 

Különleges szabályok

A játék kezdete előtt határozd meg a pálya észak-déli középvonalát. Jelölj ki két Kontroll Pontot ezen a középvonalon a táblaszéltől 16”-re, 16”-es kihagyással köztük. Ezek a pontok jelképezik a bejáratokat a szénbányákba. A második fordulóval kezdve egy játékos irányít egy Kontroll Pontot, amennyiben van egy vagy több modellje legfeljebb 3”-re attól és az ellenfelének nincs, figyelmen kívül hagyva a roncs vagy inert állapotú warjackeket, vad warbeasteket és menekülő modelleket. Egy harcos modellnek 1-nél nagyobb CMD értékkel kell rendelkeznie ahhoz, hogy Kontroll Pontot foglaljon. Amennyiben egy játékos foglal egy Kontroll Pontot és van legalább egy harcos modellje legfeljebb 3”re attól, akkor warjackjei, melyek aktivációjukat legfeljebb 3”-re kezdik ugyanattól a Kontroll ponttól +1SPD-t kapnak arra az aktivációra.

 

Győzelmi feltételek

Az a játékos nyer, aki mindkét Kontroll Pontot irányítja. 

 

 

Küldetés 4– Testőr

 

 

Feladat

Sok warcaster/warlock élete múlhat az őt védelmező warjackjén/warbeastjén. Nagyon veszélyes időkben, ezek a testőrök komoly védekező potenciállal rendelkeznek.

 

Különleges szabályok

Minden játékos kijelölhet legfeljebb egy warbeastet/warjacket minden egyes warlockja/warcastere mellé Testőrnek. Amíg a Testőr a védelmezett warcaster/warlock command zónájában tartózkodik, és egy ellenséges modell 6” belül fejezi be normál mozgását ehhez a warlockhoz/warcasterhez, a Testőr lemozoghatja a SPD értékét és tehet egy közelharci támadást egy ellenséges modellre (nem kell, hogy azt a modellt támadja, amely kiváltotta ezt a mozgást). A testőr +2-t kap a támadódobáshoz és boostolt sebzésdobást, amennyiben a támadása talál. Ha a Testőr használja ezt a képességét, nem használhatja újra az irányító játékosa következő köréig.

 

Győzelmi feltételek

Az a játékos, aki megöli az ellenséges vezetőt, megnyeri a játékot. 

 

 

Várunk mindenkit a versenyre!

 

Zalakovács Márk (szervező-bíró)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr231597178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Huntroll 2009.12.15. 08:26:15

Erőteljesen bent vagyok a vizsgaidőszakban, de talán tudok jönni. Biztosra csak pár nap múlva tudom ígérni...

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.12.17. 11:23:22

Én kihagyom. Kicsit túlhúztam mostanság a témát, és az egyetlen szabadnapot családdal töltöm.

Legalább lesz végre egy bajnokság, amit nem a Circle nyer (ha Márkó tényleg csak bíró lesz). Muhahahaahaaa!

Huntroll 2009.12.17. 11:39:31

Nem tudok jönni sajnos, remélem azért sokan lesztek és mindenki élvezni fogja a meccseket. Majd beszámolót írjatok :)

Gróf Úr 2009.12.17. 11:58:46

Most kaptam matriarchális kimaradási engedélyt :-) Azt hiszem, ha ilyen nagy nevek nem lesznek inkább fun sereget rakok össze; vidáman búcsúzzunk az MKItől :-D

Mértkellnick? 2009.12.18. 15:53:46

Én viszont megyek (meg ne próbáljatok poénkodni! :P), már csak azt mondjátok meg, hogy kilencig vagy tízig legyek-e ott, mert már mindenfélét hallottam.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.12.18. 17:58:09

Nekem Wolfy kedden 10 órát mondott gyülekezőre, úgyhogy most én is tanácstalan vagyok.
süti beállítások módosítása