ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

Yes we can

2010.10.18. 20:16 | rudeboy1969 | 10 komment

Címkék: verseny battle report warmachine privateer press wargaming

Elsőként szeretném megköszönni ellenfeleimnek az izgalmas csatákat, és a jó kedélyű bandázásokat, amik elviselhetővé tették a csatánként kritikus pillanatokban bedobott dupla egyeseket! Másodsorban szeretném megköszönni Rolinak és „Bocsánat" Dávidnak a türelmet, amivel a vérszívást viselték, így utólag belegondolva minden vicc rajtuk csattant...

Harmadsorban szeretném megköszönni a szervezőknek a rendezvényt, és a belefektetett munkát és energiát.

 

Magam is szerveztem már hasonló versenyt, és a munkahelyemen ilyen nagy volumenű rendezvényt is, tudom mennyit kivesz az emberből. Iszonyatos mennyiségű energia, és tőke, ami valószínűleg csak befektetés, megtérülése csak később várható. A szálloda miatt pedig rendszeresen kapcsolatban voltam velük, így valamivel több információval is rendelkeztem, mint az átlagos induló. Mégis volt pár olyan, bakinak már nem nevezhető hiba, ami mellett nem akarok szó nélkül elmenni. Remélem ezzel nem indítok el panaszáradatot, és savtengert, bár a tapasztalatom az, hogy ha egyszer valaki kinyitja azt a bizonyos szelencét, a flamewar menthetetlenül elindul. Én is igyekszem csak azért írni minderről, hogy építő jelleggel legyen lejegyezve, hátha a következőn már elkerülhetők lesznek a hibák. Ha valaki ezt arra venné biztatásnak, hogy a szervezőkre hányja a savat, azt kérném ne itt tegye, hanem az erre megfelelőbb fórumokon. (Azt már nem is merem írni, hogy személyesen...)

 

A történtek pedig, bár BIZTOSAN NEM a KCS hibái, szervezőként az ő felelősségük. Pontokba szedem a hasfájásaimat, így talán átgondoltabb lesz a dolog:

 

  • Az oké, hogy minden általuk forgalmazott játékkal akartak kezdeni valamit, de ez annyira felaprózta az indulókat, hogy igazi nagyszabású verseny csak 40k, és Fantasy kategóriákban alakult ki. Szerintem amikor már látszott, hogy FoW-ra, LoTR-ra, Historicalra minimális az érdeklődés, fel kellett volna vállalni azt a döntést, hogy ezek a versenyek elmaradnak. Pénzjutalom nincs, de ha valaki akar tarthat bemutatót, kap asztalt, nem kell 5000-et fizetnie, talán még a díjnak küldött promó cuccokat is szét lehetett volna osztogatni köztük. Hátha akkor a megrendezett versenyszámokban indultak volna, és a mezőnyt duzzasztották volna, nem a munkát.

Az is rendben van, hogy a vízióban egy igényes aulában megrendezett grandiózus, médiafigyelemmel kísért esemény volt, nem egy tornateremben megrendezett kevésbé csillogó. Amikor a helység főbérlői elkezdtek akadályokat görgetni, akkor kellett volna nekik hatalmasat beinteni, és felvállalni a gyors költözést, mégha ezzel a már regisztrált (vagy a nemregisztrált de flamelő) érdeklődők felé is csinálnak segget az arcukból. Jobban jártak volna, hiszen a Zrínyi IGAZÁN ELLENSZENVES, KOMMUNISTA MENTALITÁSÚ, „REPTÉRI TAXISOKAT” IDÉZŐ vendéglátónak bizonyult. A mai világban ha valahová visznek egy ekkora rendezvényt, el lehet várni, hogy körberajongják a szervezőket, és munkájukat ott könnyítsék meg, ahol lehet. Hiszen ha nekik jó, akkor a vendéglátónak is. Többen jönnek el, több kv fogy, több sülthús, többen vásárolnak makettet, jövőre több kereskedő jön el, nő a jóhír, a renomé... Ez mind öngerjesztő folyamat, és a sikeres működés titka. De az milyen már, hogy:

  • - diplomata lounge helyett a tornaterembe rakják át a rendezvényt
  • - ezt a szervezőknek kell leszőnyegezni
  • - kijelentik, hogy nyolcra oda kell érni a regisztráció miatt, majd érkezéskor senki sem tudja mi van, és egy senkiházi makettes csávó, akinek köze nincs a GT-hez kilobbizza az őröknél, hogy csak kilenctől lehet beengedni az embereket, nehogy valaki megnézze a szaros kiállításukat is 5000 forintért!!!!
  • - ja, meg így jogállamban, és nem É-Koreában ez a mondat is viccesen hat, hogy: „Ha nem viseled ezt a karszalagot, az őrök lelőhetnek!” Get a life weekendsoldier! https://www.youtube.com/watch?v=Q8DsHo0JTaA&feature=related
  • - ugyanitt maradva, az bántotta őket, ha valaki tőlünk benézett volna hozzájuk, és kifizettették látogatóinkkal a 300/500 belépőt, de amikor a makettkiállítást megtekintő emberek jöttek át a tornaterembe (ami mellesleg becsülendő, és örvendetes, csak a Márkó ellen csatázva a döntő asztalon nem igazán tudok bemutató jelleget ölteni...) már nem fájt nekik, hogy mi nem kértük el tőlük az 5000-et
  • - ugyanezek a kiskatonák ott ülnek minden sarkon (gondolom a szervezők költségén), de egymást szórakoztatják útbaigazítás helyett
  • - ami a legfelháborítóbb volt, hogy 17:45 kor végigvonult a tisztbácsi, majd közölte, hogyha nem hagyunk ott mindent pánikszerűen, és nem takarodunk haza, ránk zárja a termet. Én a koporsót zárnám rá. Kb 3 év munkája, egy teljes troll, és 4 Khador seregem maradt a teremben 3 asztalon szétszórva... 
  • Az ebédeltetés végre nagyon jó színvonalú volt, de szintén időlimites. Olyan érzése volt az embernek, hogy ő itt csak egy megtűrt féreg, aki hálával tartozik a Magyar Honvédségnek a rántotthúsért (lehet, hogy ezt már azért éreztem így, mert a fentebb említettek megalapozták a Zrínyi iránt az érzelmeimet).

  • Pozitívumként említeném meg viszont a versenyzőknek kiszórt „freebie-t”. Névtábla, mappa, eredménylejelentő lap, logó, egységesen, csili-vili :) Ez nagyon nyugati, kapitalista és szemet gyönyörködtető volt!

  • A rendezvény logója nekem nagyon tetszett, és szomorúsággal tudtam meg, hogy a grafikát jegyző művész, „Max” tragikus autóbalesetben elhunyt. Szerintem a magyar sci-fi és fantasy élet egyik kiemelkedő alakja volt, nélküle nem lesz ugyanolyan a műfaj. Nyugodjon békében.

  • A börzén szuper dolgokat tudtam vásárolni, reszkess HGD2010 :)

  • Legközelebb legyen gazdája a WM/H-nak! Gáz volt, hogy az egyik scenariót azért tudtuk lejátszani, mert én ráéreztem a hiányra, és bepakoltam 20 medium talpat, de a másikat nem, mert nagy talpból csak 2 db volt otthon... Nem olyan nagy dolog elolvasni a szabályokat, és nemcsak copypaste-elni.

 

Nade most a csatákról:

 

1. meccsem szokás szerint Gróf ellen volt. Nagyon örültem, hogy végül eljött, de reméltem, hogy most végre megtöröm a versenykezdéseimre jellemző vereséget. Itt még rendkívül fáradt lehettem, mert olyan hibákat követtem el ami máskor biztos vereség. Főleg a méréseimmel volt gond, ezt szerencsére Csonti ellen már feljavítottam :P . Aranyos metacsata folyt az első körben. Zolibácsit felkérdeztem a Schytean fenyegetéséről, majd látván, hogy a terve a karmos dög mögött ólálkodó Raekkel a lökéssel becsalt rohamtáv, Vladot óvatosan előrébb vittem. A terv az volt, hogy kihasználom, a casterem jobb pozícióját, és azt, hogy Absylonia nem mérheti a pontos rohamtávot, a karmos dögöt push után is egy milire shortra, és ezáltal rontott rohamra teszem. Mivel azonban Vlad inkább lelóg a talpról mint rajta van, ezt pont benéztem, és két milivel beraktam a rohamtávba. Matematikailag is csak nagy mázlival ölhette volna meg a full fókuszon nyaraló castert, de csúnya vereség lett volna. Az én körömben „a Khadori Anyaföld Átka” néven elhíresült kockabohózatot mutattam be az útban álló dög ellen. Egy-kettő találatra (négyre mentem), dupla-hat találatra, majd 1-1-2 sebzésre, aztán egy-kettő találatra, végül dupla-egy találatra. A szünetben persze az is eszembe jutott, hogy elég lett volna egy automata bulldoze is :) . Majd ismét hibáztam (nem is kicsit), Dragoval rohamoztam a "karmost", de úgy, hogy előtte V. segítségével bemértem miként kell ezt megtenni úgy, hogy akadályozzam az objektíva tartást, nem lehessen Dragot kimozdítani onnan, mégis meglegyen a charge. Igenám, de mivel 3 akkora heavy volt harcban, amik bőven lelógtak a talpról, nem mértem ki rendesen ezt a távot, és kilógtam a foglalásból. Így a Great Bears of Gallowswood-nak kellett a másik objektívát megtartani, nehogy kikapjak scenarióval. Zolinak gondolom felcsillant a szeme a lehetőség láttán, és csak erre a szitura tudott koncentrálni, ezért felejthette el a 'lockjáról shake offolni a knock down effectet. Így az osztagának támogatás nélkül kellett ezt megoldania, de a Macik kitartottak, majd Absylóniát földbe tapostam.

 

2. métám saját Trollbloodjaim ellen volt. Xor avatott kézzel tolta a babákat, függetlenül attól, hogy a kölcsönsereg azokból a figurákból állt, amik kifestve voltak otthon. A trollok táptalanságát ez is mutatja :) Egyik szemem sírt, a másik nevetett amikor a Spriggan kebabot, a Drago meg bélszíncsíkokat készített a beastjeimből. Vlad bekempelt egy kőoszlop mögé, és onnan vezényelte a pusztítást. Jópár dupla-egy, de azért kontroll alatt tartott mérkőzés volt. Alten pedig még mindig működik. Impaler animust is kaphat :)

 

A 3. meccsemre megkaptam Dávidot, akivel rengeteget játszottam a felkészülési klubbnapokon. Az „A” listámat vittem (ami időközben erősen B lista lett), mivel amellett, hogy itt is brutális a threat range, sokkal kiegyensúlyozottabb az IF-nél. Ezt Dávid is tudta, és már az első körben featelt, és egy szép kis gonoszkodással kinyírta Eyriss-t. Mivel a korai feat csak Vladot kapta el, nagy esélyem volt a casterkillre. Denit csak a 16os DEF, és az incorporeal védi, mert a hellmouthra rengeteg fókuszt elköltött. Beállt elé egy jackkel, meg egy scarlockkal, valamint útban volt az arc node is. Gregor Joe -WG boostolt attack, Ayana Spriggan mágikus, Holt lövi a nodeot, WG CRA a nodera ami kimúlik. Vlad featel, és boundless chargeot ad a Sprigganra. Kodiak egy „-et pushol a Sprigganon. Spriggan rohamozza a Slayert és lebulldózolja az útban álló Scarlockkot. Leadja a támadását, de ez mindegy! Jön a casterkill, már csak 10 et kell dobni Deny ellen! Boostolok! KILENC!

Ezután rezignált szomorúpanda módjára dobálgattam a kockáimat. Még összehoztam négyszer dupla-egyet, mert azt szeretem, ám D. sem dob kiemelkedően kritikus pillanatokban, így utolsó körre marad neki castere, machine wraith, meg Blackbane. Ekkor már volt a fentebb ecsetelt kiebrudalás, mindenki fennhangon visít, hogy meneküljünk az ojjektumból. Így scenario győzelem nekem. Másnap figuraellenőrzés után azzal kezdtem, -csak hogy D.-t megnyugtassam-, hogy ledobtam a „mi lett volna, ha van még egy kör című dolgot. Nem lett volna, mert Vlad belehalt volna a maintenance fázisba. „Jó szájízű” győzelem.

 

A 4. meccsem Csontira nem jellemző hatalmas hibával kezdődött, így tíz pont előnnyel vághattam neki. Volt még egy Drago roham tizedmilliméterre kiszámolva, és sok sok gondolkodás, repülő warjack, frenziző Lassie, de már nem tudtam elrontani és behúztam a győzelmet. Nem is írok erről többet, mert Csonti is posztolt már, érdemes azt is elolvasni.

 

A végén a http://instantsfun.es/fatality -hez már csak Márkót kellett legyőznöm. Ezt az előzetes számolgatás miatt ellazáztam. Márkó ellen már az első kör is létfontosságú. Mivel túl előre toltam a castert, a második körös feat-roham előtt a roham útvonalait csak úgy tudtam megtisztítani, ha még előrébb megyek Vladdal. Ha nem felejtem el a Hands of Fate varázslatot, akkor talán a „Khadori Anyaföld Átka sem sújt le, és két bökésből megölöm a Megalitot. Nem ez történt. Így a shitfing kövek kirakták Vlad mellé, nem adhattam le rá megelőző csapást (ami kivitte volna a spiritjét) és két boostolt ütéssel agyonvert. Good Game :)

 

A csaták után ment a számolgatás, és egy időre még az is felmerült, hogy Márkó nyerhet, ha Tibi, és BBZS is nyer, de végül csak utóbbi húzta be a győzelmet. Ám átszámolva a játékokat kiderült, hogy még ez sem befolyásoló tényező, és ha nem is folt nélkül, de megnyertem a tournamentet!

 

Még levezetésképp beugrottunk a KCSbe és fizikai munkával űztük el a mentális megterhelést. Én személy szerint nagyon várom a következő versenyeket, amik egy II. Malifaux nap, illetve egy WM/H tieres növekvő pontszámú rendezvények lesznek, illetve gőzerővel készülök a Magyar Games Day-re.

 

 Képek itt:

http://picasaweb.google.hu/100763455028082111222/Bpgt2010#

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr382381924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Huntroll 2010.10.18. 20:59:53

Grat a győzelemhez, újabb remek beszámolót olvashattunk!

Az eljövendő események kapcsám a II. Malifaux napnak nagyon örülök, lehet már tudni, kb mikorra várható?

Az Escalation Tournament is jól hangzik, viszont ha tieres lesz, nem biztos, hogy jövök... A Trollblood tierek nagy része játékra alkalmatlan, és amelyik használható, abba is Scoutok kellenek, amik nem rosszak, de egyelőre fontosabb dolgokat is be kéne szereznem, pl. Dreamer & Lord Chompy Bits vagy a Burrowerek (akiket imádni fogtok ;) ).

De szerencse, hogy legalább a tierjeink szarok, különben át kéne állnom Légióra, ha rendesen akarok rinyálni a seregem miatt.

xorand_ht 2010.10.18. 21:33:54

A Burroweket én már imádom, szerintem szenzációsak :)
Amúgy Pitével kb a GT előtt 1,5 héttel játszottuk az első 35 pontos meccseket, kb 3-4 et és mindig egymás ellen. Aztán itt volt sok meglepődés, nem igazán tudtam mire számítsak. De aztán a Trollok ereje átsegített a nehézségeken, még Pite ellen is nyerni tudtam, pedig ellen még sosem nyertem, pedig együtt kezdtünk és a battleboxokon át a GT ig bezárólag mindig vesztettem ellene. -,-

Gróf Úr 2010.10.19. 06:56:09

@Huntroll: a Légió miatt nem kell rinyálni, iszonyat lehetőségek vannak benne, csak nagyon másként kell kiaknázni őket, mint MKIben. Na meg jön a könyvünk, az szerintem odab...orít.

Necron 2010.10.19. 07:55:41

Malifaux napot kb mekkora pontszámmal tervezitek? Csak hogy tudjam mennyi figurát kell még addig beszerezzek!:) No meg remélem nem lesz muszáj a festett brigád mert kicsi leányom mellett még összerakni is nehéz lesz őket nem hogy kifesteni!:)

Huntroll 2010.10.19. 08:31:16

@Necron: Nincs semmi hivatalos értesülésem, de az előzőben 30 pont volt a pontszám, és szerintem 35 fölé semmiképpen nem fogunk menni, ott már túl lassú a játék. Festettségi követelmény nem volt, ennek ellenére engem kivéve nagyjából mindenki full festettséggel jött :D Ez gondolom idén is így lesz, a GT-re is csak a médiajelenlét miatt kellett festettség, amiből sajnos semmi nem lett...
De majd Wolfi nyilatkozik, szerintem ha még idénre tervezik a versenyt lassan ki is fogják hirdetni.

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.10.19. 08:52:50

A Malifaux verseny olyan lesz, amilyenre csináljuk. De szerintem ezt beszéljük meg az RPG-n. :)

Atis52 2010.10.19. 09:13:18

Király beszámoló, ezer tenk jú :)

@Huntroll: "különben át kéne állnom Légióra, ha rendesen akarok rinyálni a seregem miatt."

Ahogy Gróf úr is mondta, a könyv erősen el fogja vinni a 'OMFG, legion is so broken 44!!44!!!44!!44' irányba a sereget...feltéve hogy nem baromságokat spoilereztek ki :)

Mértkellnick? 2010.10.26. 10:17:48

Igazából mindenhova kéne, de most csak a győzteshez commentelek... szóval mindenkinek köszi az élvezetes és lényeglátó beszámolókat, Wolfinak pedig grat a győzelemhez... Utólag legalább azzal vigasztalódom, hogy a korlátozások miatt egyébként sem tudtam volna indulni. :(
süti beállítások módosítása