Vivát, vitára veteránok, versenyzők, vagdalkozók, válogatósok; vigyázz, vihart vetek, vaksi vállalásom véleményed várja, vitázni vágyom valami valóságos végkövetkeztetés végett. Nem titkolt szándékom, hogy egy vitaposztot tegyek közzé a két, elvileg kompatibilis rendszer összehasonlításával, melynek kapcsán mindenki elmondhatja a véleményét, tapasztalatait, érzéseit, (nem) mellékesen pedig segíthet a kezdőknek választani a két csoport között (bár szerintem nem a szabályok szerint, hanem játékstílusra és külsőre érdemes választani). Az írás apropóját részben az adja, hogy a GT kapcsán volt alkalmam sokat játszani a Légiómmal és ezt levezetendő most átcsaptam kicsit a Cygnarhoz (afféle utolsó esély nekik, mielőtt kitolom Ebayre a cuccot, mert három sereg túlzás, a Cryx meg kell*). Ezen közvetlen tapasztalatok mellett írásra késztet az is, hogy mostanság is hallani halk, érzelmektől elvékonyult hangokat, hogy "nédd má', micsudi táp ottan e'a baba, hiába a ... mindig is erősebb volt, de sokkal!" A vicc az, hogy a három pont helyébe Hordás játékos esetében Warmachine, míg Warmachine játékos esetében a Hordes helyettesíthető be, nagyjából egyenlő arányban. Lássunk hát egy elemzés-félét, számokkal, gondolatokkal, megalapozott elmélettel és sok-sok segítő hozzászólással a játékosok részéről! Előre felhívnám mindenki figyelmét, hogy sok újdonság nem lesz benne, inkább csak rendszerező-összefoglaló szerepet szánok az írásnak; ezeket a gondolatokat régóta hallhatja ilyen vagy olyan formában mindenki tőlem, aki nem tud elég gyorsan elfutni, de talán összeértek annyira, hogy összefoglaljam és vitára bocsássam őket.
hordes vs warmachine
2010.10.31. 13:23 | Gróf Úr | 80 komment
Címkék: warmachine privateer press hordes kommentvadász post
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.10.31. 14:57:10
Ha a harci statisztikáik maradtak volna a langyos 5-ös szinten, akkor minden rendben lenne, de egy Mat7-tel szaladgáló, önerőből POW 22-őt ütő, nehezen szétverhető, 6 pontos Slayer viccesen mutat mondjuk a szinte minden tekintetben gyengébb, ám 33%-kal drágább Satyr mellett.
bbzs 2010.10.31. 19:21:51
nekem is pont a beste-'jack összehasonlítás jutott még eszembe (nem mellesleg a slayer tényleg túlzás... meg a deathjack... :))
szóval amíg egy egy sebponttal életben maradt szörny a következő körben két furyból felgyógyítva teljes értékkel működik, ez egy 'jack esetében jó eséllyel jelent 7es DEF-et, meg egykockás támadás és sebzés dobásokat!
az nagyon fontos hogy a taktika rugalmasan követheti a hordás kör sikereit/kudarcait, egy rosszul kiosztott FOC meg napokra megkeseríti az ember szájízét...
játszani kell ezt is, azt is... jó is lenne valami olyan hordás frakciót találni, ami nem lassú, agyonpáncélozott és piros ;)
esetleg még a figurák is jók legyenek... félek, hogy a thornfall szövetség nem fedi minden igényem...
tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2010.10.31. 19:40:35
Atis52 2010.11.01. 08:45:20
Arc node: azért nem vészes a helyzet, skorne-nál van egy upkeep spell plusz Rashet egy képessége ami chaneller-t gyárt, de sebez d3-at, trollnál nem találtam semmit, nálatok ott a spell martyr, de ők is belehalnak....szóval ide megint kiegyensúlyozva jött át valami Wm agymenés.
'jack vs 'beast: még mindíg nem kötelező a 'jack és még mindíg vannak agymenéses infantrymachine seregek amikbe jobb ha nincsenek is...annyi a különbség, hogy mostmár hordában is van olyan sereg, amibe a lehető legkevesebb 'beast való, azok is támogatásnak. Hajrá PP !
Btw, semmi bajom nem lenne a két rendszerrel (talán még bele is kezdenék egy Wm seregbe), ha a cryx/menoth/retribution nem lenne olyan amilyen...
Gróf Úr 2010.11.01. 09:13:46
@bbzs: nem lassú, piros Horda-frakció? Hmm, oly nehéz a választáááááás :-)
@Atis: jack marshall? Minek? A fury-management solok sztem pont ezt csinálják: leveszik a fury-terhet a 'lock válláról. Vagy nálunk a Shepherd, még a zónát is kiterjeszti :-)
Arc Node: pont a hangulat vész el; eddig a 'lockok frontvonal-közeliek voltak, mivel a forszoláshoz és a spellekhez ez kellett, cserébe védte őket a transfer. Ha van Arc Node, ez borul.
Infantrymachine: az a jó, h most már van életképes választási lehetőség! Eddig (MKI) a max 1 heavy, 1 light volt a szabály, a többi unit/solo, most meg egyre jobban hajaznak a listáim a mangled metalra, ill. azt veszem észre, h max 1 unit, ami belefér...
Cryx/Menoth/Retri: sztem az a megoldás, h megtanul ellenük játszani az ember. Kifejezetten ellenük. Ez sok kudarccal jár az elején, de a végére jó lesz :-)
Atis52 2010.11.01. 09:28:51
Pl. az 5 fury-s 'lockokhoz control zóna toláshoz ? Jah, hogy Wm-ben a legkisebb focus érték 6 ? Ó, én kérek elnézést...:P
'eddig a 'lockok frontvonal-közeliek voltak, mivel a forszoláshoz és a spellekhez ez kellett, cserébe védte őket a transfer. '
Szerintem a transzfer marhára nem véd, hanem az egyik olyan ok, amivel fent lehet tartani a 'Horda táp' mesét. Jó esélyel mire transzferálnál a 'lockkal már nincs hová....vagy valamit nagyon elqrtál.
'sztem az a megoldás, h megtanul ellenük játszani az ember': mivel marhára nincs időm heti 6 alkalommal változatos seregek ellen leülni, ezért nem tanulok meg ellenük játszani...főleg ha nem is játszik senki.
Atis52 2010.11.01. 09:32:14
Pávörgémer szemszögből Nightmare = Molik Karn kb, szal ki van egyensúlyozva :P
Gróf Úr 2010.11.01. 09:43:57
Sokféle sereg ellen játszani: remélhetőleg most majd nemsokára visszaáll a világ normális rendje és lesz lehetőség többféle sereg ellen gyakorolni. Az más kérdés, h van-e igényed rá, de ha nincs (se kedved, se időd) akkor ne csodálkozz, ha nem megy. Ez egy ilyen játék, nem a MenothosHarbisBastionos a tápos, hanem én nem tudom megverni, csak 6-6-5el :-D Ellenben a példánál maradva: a végére (5+ játék ugyanazon sereg ellen) már legalább volt ötletem, mire kéne rámenni. Legfeljebb nem sikerült, de az ötlet remek volt :-DDD
Pávergémer szempont vs "értelmes, emberi": ez egy pávergém. Akárhogy nézed, forgatod, akkor is az lesz, ahogy az Infinity pl. nem az. Innentől az "értelmes, emberi" szemszögnek nincs sok keresnivalója... Mottó: a játék célja a győzelem, az értelme a szórakozás.
Atis52 2010.11.01. 09:53:04
Ebben nem értünk egyet azt hiszem...Wm/H-t is lehet sörmeccsnek játszani, az más kérdés, hogy a játékosok jelentős része nem bír továbblépni az 'ezakombóatápnemjátszommással' hozzáálláson - néztek már hülyének mert nem játszom Molik Karnnal...
Ugyan ezért az infinity-t is lehet páworgémerként játszani...lásd az első körben a felállási zónádban vagyok, második körben nincs sereged típusú listákat.
Gróf Úr 2010.11.01. 09:59:29
Igen, vannak, akik leragadnak egy kombónál, de azok már középtávon is megszívják, mivel minden ellenfelük kiismeri őket és amikor már sokadszorra veszítenek a kedvenc kombójuk ellenére, általában váltanak.
Atis52 2010.11.01. 10:00:18
A Wm/h páworgém, ami azon alapul mennyire tápos agyament kombókat vagy képes összehozni.
Több opció->több kombó.
Wmben, a postban is leírva több opció van, ergo több agyament kombó, ergo a Wm durvább mint a H.
:P :)
Atis52 2010.11.01. 10:02:47
Mind1, következő hónapban kiderül marad-e jövőre Horda seregem, vagy megy szekrény tetejére.
Atis52 2010.11.01. 10:04:02
Grimor 2010.11.01. 10:05:03
Ez alaphangon is 10 fury.
10 focusa meg csak egyetlen casterenek van az egész WM.ben
rudeboy1969 2010.11.01. 10:11:21
rudeboy1969 2010.11.01. 10:34:46
Gróf Úr 2010.11.01. 10:58:42
bbzs 2010.11.01. 13:03:07
nekem tényleg minimális a játéktapasztalatom, de azt látom, hogy messziről mennyivel jobbnak látszik a WM, mint valójában... (lehet dobálózni a retri meg menoth frakciókkal, csak épp nem játszik velük senki...)
érdemes megnézni esetleg a legutóbbi verseny eredményeit, mennyivel szerepelt jobban a WM...
mindegy, nekünk van 1+d6FOCot kapó casterünk, nincs arc node-unk ;) és a transfer blokkolás se megy... elmorzsolhatnék pár könycseppet én is... :D
sikerült viszont addig nézegetnem a cápasárkányokat, hogy legalább a Carnievannal megbarátkoztam, veszek is egy légiós alapdobozt szerintem... köszi Gróf Úr! :D
Atis52 2010.11.01. 14:46:02
'hogy messziről mennyivel jobbnak látszik a WM, mint valójában' - félre vagyok értve. A Horda - szerintem - sokkal normálisabb rendszer mint a Wm, épp azért amit Gróf úr is írt, plusz amit én is szoktam mondani. A Wm megkapja az összes agyament baromságot amit az lsd-s éjszaka után kitalál a PP, a Hordába meg lecsapódik az ami értelmes belőle...
'(lehet dobálózni a retri meg menoth frakciókkal, csak épp nem játszik velük senki...)' - maradjunk annyiban, hogy ahol _te_ játszol ott nem futsz össze velük...
bbzs 2010.11.01. 16:52:22
úgy tűnik nekem, a kis emó jeleket nem vetted igazán; vagy épp túlságosan is - a szívedre...
ha jól értem az én oldalamon a félreértés ott van, hogy a "két" rendszert egyben nézem, hisz elvben kompatibilis a kettő, és talán erről is szól a cikk...
egyáltalán nincs szerintem a khador frakciómhoz képest egyik hordás csapat sem hátrányban (pl. a cryx-hez képest. sőt ba..hatom a szerinted szuper 'jack marshallomat is, ha véletlenül becsúszott a listájába egy machine wraith... stb.) és ennek az ellenkezőjéről nem is lehet meggyőzni...
az, hogy a 8 (10) frakcióból a két legelszálltabb a gépek oldalára esett nem jelenti azt, hogy táposabb a wm.
ezzel párhuzamosan persze elismerem, hogy kiegyensúlyozottabb a horda rendszere, csak nehezen tudom ezt értelmezni, ha az csak az egész fele...
no offenz, de azért sem fogok fegyvert szegezni a fejedhez, hogy igenis játssz retri vagy menoth ellen, mert amíg nem egy versenyen vagy, ez a te döntésed!
na, :sör: vagy hogy mondják
Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.01. 17:06:45
Vicces, hogy összehasonlítod a damage outputját a 6 pontos Slayerrel. Meg az is, hogy Mat 6-tal autóra veszed a chain attackot boost nélkül. Meg persze az sem mindegy, hogy ha kimaxolod a beastet, nem tudsz transferelni, pedig máshol ez van felhozva a horda nagy előnyének.
Szóval picit józanabbul számolva a Scythean üt 2,5-et alapból és vesz még 3-at. Ez mondjuk DEF 12 és ARM 20 ellen nem boostolva semmit a következőt adja: a Scythean talál kb. 4-szer és sebez 16-ot. (ha mégis fullra töltöd, akkor pedig szűk 19-et).
Ezzel szemben 6 pontos barátunk üt 1xPow22-t és 3xPow16-ot, mindezt Mat7-tel. A vége átlag sebzésben 7,5+3x2,5=15. Hopp, még egy 1,5x (!!!) annyiba kerülő, ölésre tervezett beasttel is partiban van. Nocak-nocak...
A Slyaernek ráadásul megvan az az előnye, hogy ha alacsonyabb ARM ellen megy, akkor inkább leüti a 3 alap támadását. Mivel a Mat-ja jobb, mint a Scytheané, így nagyon alacsony Def-ek kivételével a Slayer mindig körülbelül annyi sebzést tud kiosztani, mint a méregdrága beast. Érdekesség: egy 14/17-es Warpwolfba pl a Slayer többet sebez átlagban, mint a kimaxolt Scythean.
Gróf Úr 2010.11.01. 17:24:36
Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.01. 17:43:55
Amúgy a Def12 Arm20 úgy lett, hogy az átlag heavy 11/19-es és általában vmi buff van rajtuk, úgyhogy adtam egy-egy pontot rá a +0/+2 vagy +2/+0 helyett. De ha magasabb Def, vagy nagyon magas Arm ellen számolod, akkor a Scythean egyre ratyibb.
bbzs 2010.11.01. 17:46:58
25 hozzászólással ki lehet már tenni a kommentvadász címkét? (különösen, hogy ez volt a szerző nem titkolt célja is?)
Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.01. 18:06:43
Wolflord_EC 2010.11.01. 18:55:49
Egyébként épp nem is olyan rég került épp bejegyzés e kapcsán inkvizitorra is. Szintén Atistól. :P
Gróf Úr 2010.11.01. 19:01:05
Atis52 2010.11.01. 19:18:34
@Tartótiszt: lebuktam, a francba. Gróf, akkor ahogy említettem a Guinness-t szeretem :D :P
Huntroll 2010.11.01. 20:31:28
De demagógiából megvan az 5-ös :P
Én még mindig erősebbnek érzem a WM-et a Hordánál... Igaz, hogy a hordás unitok és spellek egy kicsivel (néhol sokkal) jobbak lettek, mint MkI-ben, konkrétan a nagy részük egy szinten van a WM-esekkel, (Kivéve a Minionokat... Eirysst akarok :D) DE a beastek irreálisan drágák az azonos kaliberű jackekhez képest, ezért ha nem mész infantryspamre, esélyes, hogy 3+ beasttel már iszonyatos emberhátrányban leszel az ugyanannyi jackkel dolgozó WM-es sereggel szemben...
És ami különösen zavaró, a hordás featek kb 90%-a még mindig a WM-es featek legyengített változata...
Természetesen nem olyan szar a helyzet, mivel ezt a játékot nem a puszta statisztikák miatt nyeri meg valaki (kivéve ha Khadorral játszik :P), de azért kicsit érezhető, hogy melyik játék a PP szíve csücske...
Gróf Úr 2010.11.01. 20:45:42
Kevesebb a spell, de ott vannak az animusok. Ráadásul egy jó animust elvihetsz bármelyik 'locknak, bármilyen sereg-koncepcióba, szemben a WM kötött spell-választékával.
A featek tényleg gyíkabbak, sokszor ugyanaz, mínusz egy-két fícsör, ami vicces és fantáziátlan, viszont bosszantó.
Emberhátrány: izé, eddig azt hittem, ezt nem darabra játszák, hanem győzelemre :-)
Huntroll 2010.11.01. 20:51:00
Persze, hogy nem minden a létszám, de három jacken a WM játékos megspórolhatja akár egy unit árát is, úgy, hogy a jackjei nem tudnak kevesebbet, mint a beastek a másik oldalon, sőt, még feláldozhatóak is...
Gróf Úr 2010.11.01. 21:00:18
Szerintem a besték is feláldozhatóak, igaz, nagyon meg kell gondolni, melyiket milyen előnyért; ugyanakkor ugye az ember általában min. 1,5xFUR értékben hoz bestét, gyakran bőven átlépve ezt az értéket.
Huntroll 2010.11.01. 21:12:56
Mellesleg a 10 focusos caster TÉNYLEG az egyik legjobb a játékban :D
Minden feláldozható, de ahogy írtad, többet fogsz vacillálni, hogy vajon bevállalod-e, hogy megdöglik a Maulered (ami a lock fókuszának a felét adja és jó az animusa), de az ellenfél esetleg elkövet egy hibát és tiéd a győzelem, vagy odadobsz egy 6 pontos Stalkert, amit ha el is veszítesz, még ugyanúgy 6/7/8/9 focusod marad...
Mértkellnick? 2010.11.01. 22:52:46
Egy biztos: aki játszik, az keveset sír, aki pedig csak a számokat olvassa, az általában háborog. Én annyit tudok, hogy az "atomtáp" Menoth-tal toltam H és WM ellen is vegyesen, nem keveset, és nem igazán volt 40-60%-nál jobb a vereség-győzelem arányom, pedig nem tartom magam különösebben ostoba játékosnak. És ez nem rólam árul a dolgokat, hanem a balance-ról.
Akik pedig a Slayer árával vagy az 5 Furys 'lockokkal dobálóznak, azokról valahogy mindig azt kell feltételeznem, hogy nem értek a lecke végére, azt még tudják, hogy miért kellett ledobni az atombombát, de azt már nem, hogy utóbbi milyen hatással volt szegény helybeliek emésztésére.
Gróf úr irománya épp arról szól, hogy állítsuk egymás mellé a két rendszert, elemezzük őket, de itt mindenki csak egyféle számot sorol, és arra mindig kínosan ügyel, hogy az őt igazolja.
Maradjunk csak a konkrét példánál: Slayer vs Satyr. Na eleve itt a baj! Miért kéne keverni a szezont a fazonnal? Ennyi erővel nézzük meg, hogy mit tud egy Avatar egy Juggernauthoz képest! Na? Csak azért, mert mindkettő heavy?
Ebben a játékban minden figurának külön szerepe, egyedi képessége van. Továbbá mindegyik része egy nagyobb koncepciónak, mindegyiknél latba esik, hogy az adott frakcióban milyen szinergiákkal bír. Egy példa: lehet, hogy közel azonos egy Carnivean és egy Slayer damage outputja, mégis indokolt az árkülönbség, mert egy Carni jó helyezkedéssel akár 2 vagy 3 Slayert is fel tud zabálni. A Carnit ugyanis alapból nem zavarja a terep, a rálátás, így minimális startégia érzékkel fel lehet úgy pakolni, hogy a lehető legnagyobb károkat okozza. A Slayernek viszont csak adni lehet hasonló képességeket, drága Focusért, plusz ugye a boost, amit a tisztelt H-s kollégák rendre elfelejtenek.
Ha ugyanis egy jacket fullon akarunk pörgetni, akkor bizony a casterünk fog tétlenül csücsülni, miközben a H-nál épp fordítva működik a dolog: minél több dolgot művelünk a lockunkal, annyival több lehetőségünk nyílik a beastekkel. Nincs felelősség, nincs rosszul kiosztott pont. Még az őrjöngő beastek is lehet, hogy a javunkra válnak (vagy legalább nem tesznek kárt). Ezt is legyenek szívesek számolni azok, akik jackeket hasonlítgatnak beastekhez. Hogy az animusokról és beépített "szerelésről" már ne is beszéljek. Ilyenkor persze lehet jönni a jack marshallokkal, a Kórussal, a jackekekt jól futtató casterekkel, de kérem, hogy csak az ragadjon billentyűzetet, akinek a H-s frakciója nem tud hasonlókat.
Talán már ennyiből is látszik, hogy itt eleve a szándékos csúsztatásokat kéne felszámolni, kezdve mindjárt a Slayer-Satyr párharccal. Aztán pedig játszani kéne, sokat, és észrevenni, hogy ami papíron jól mutat, az hogy hullik darabokra éles szituációkban. Majd pedig belátni, hogy ugyan a PP-s srácok sem tévedhetetlenek (ld. Avatar 11 pontért), de a munkájuk nagyja azért tisztességes... talán ezért is beszélünk róla ennyit.
Félreértés ne essék: nem kritizálni nem lehet. De egy kritikusnak fő dolga kéne hogy legyen az objektivitásra való törekvés...
bbzs 2010.11.01. 23:22:25
elhangzott itt már minden, amit érvként felhozol, aki nem akarja, nem fogja most sem megérteni... mindenesetre szép összefoglaló volt, és szívemből szóltál... ezért kimoderállak és saját nevem alatt közlöm a hozzászólásod! mehet? ;)
Gozer 2010.11.01. 23:41:07
A furyval, pontosabban a transfer-lehetőséggel szerintem az a probléma,hogy kivonja az orgyilkosság lehetőségét a játékból. Egy Cryx vagy Menoth castert bármikor fejbe lehet lőni, akár van vele jack, akár nincs, egy lock kiiktatásához viszont a földbe kell döngölni, vagy túl kell hajtani mondjuk Mulgot és egy Earthbornt, ami nem feltétlenül megy, még öt focussal megpakolt jackekkel sem. Ma esti tapasztalat.
BTW kevés a 7 foc feletti warcaster, és léteznek 7 furys lockok. Vannak a hordában brutálisan jó varázslatok és featek is bőven, költői túlzás, hogy ebből a szempontból nagy lenne a különbség. Különösen mióta egyesek a legjobb Khador és Cygnar spelleket is lenyúlták a hordából. Elég, ha az iron flash+tough kombót említem a Fennblade-eken, hátha van, akinek ismerős...
Huntroll 2010.11.02. 00:07:15
Ahogy írtam, általánosságban gyengébbek a featek (a spellek már kevésbé, mivel generalizálták a legtöbbet), de van kivétel természetesen. De ha megnézel mondjuk egy Borka featet... Eh. Vagy mondjuk hasonlítsd össze Grim Angusét bármelyik Deneghráéval.
Iron Flesh+Fennblade kombó kapcsán meg említhetnénk az Iron Flesh + Bob & Bobek + Winter Guard kombót is, ami még durvább DEF-et ad, és még sprayznek is a mocskok... Tessék, megint a WM a tápabb :P (egyébként nem annyival, hogy felboruljon a játékegyensúly, de igazán lehetne már egy 7-8 pontos heavynk, hadd örüljünk)
@Mértkellnick?:
Üdv köreinkben! (Csak vicceltem, húzzá' vissza zergelni)
A Slayer 6 pontért el van cseszve, ahogy a Satyr is 9-ért.
De ez nem csak WM vs Horda összehasonlítást, nézd csak meg Molikot és Mulgot, az egyik 11 pontért a játék egyik legdurvább figurája, a másik 12 pontért egy lassú dög aki mindent megöl, amivel közelharcba kerül, csak sajnos egy okos ellenfél nem fogja hagyni, hogy hasznos modellel kerüljön közelharcba, és sajnos egy heggyel a hátadon nem lehet minden ütés után arrébpiruettezni. Vagy ugye ott van a hasonló erősségű és szerepű Gladiator vs Mauler, előbbi 8, utóbbi 9 pontért... (cserébe persze vannak burrowereink és le tudunk rakni falakat is, nyenyenye)
A Menoth pedig táp, hiába próbálod mentegetni magad :D
geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2010.11.02. 01:37:48
Gróf Úr 2010.11.02. 06:21:44
@Gozer: nincs nagyok dolga, csak játékosok dolga, ami a _mi_ dolgunk ezért örülünk a véleményednek. A transfer nem vonja ki a hirtelen halált a játékból, csak megnehezíti; van egy lista, amin végig kell menni, mielőtt megteszed. Ideális esetben is legfeljebb két körrel halasztja el az elkerülhetetlent.
@geistwald: szürke alapon fehéren simán nem bírtam ki, h leírjam ;-))))
Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.02. 06:29:52
1. Gróf írásával szinte teljesen egyetértek.
2. Ő kérte, hogy foglaljunk állást. Erre bedobtam, hogy szerintem minden oké, csak ÁLTALÁNOSSÁGBAN nem kellett volna felhúzni a Jackek harci értékeit, mert így már kicsit felborult az asztal a javukra.
3. Majd belementünk egy kis matekba a Slayer kapcsán, ami után megkapom, hogy kussoljak, mert csak kiragadok egy példát. Szerintem meg inkább azzal van a probléma, aki kiragad egy posztból egy félmondatot úgy, hogy nem olvassa el a mondat első felét sem, majd savazni kezd.
4. És köszi, de végére értem a leckének meg a szabálykönyvnek is. Sőt, láttam már táblán WM/H-t. Néha még értem is, mi folyik ott. Utóbbit kevésbé tudom elképzelni azokról, akik a szénné tápolt Menoth-tal csak 50 százalék közeli győzelmi arányt tudnak felmutatni.
+1. Nem a 11 pontos Carniveanról beszéltünk, hanem a 9-es Scytheanról, de mindegy. Legalább stabilan hozod a nem olvasom el, mit írnak, csak kritizálok stílust.
Gróf Úr 2010.11.02. 06:38:01
Huntroll 2010.11.02. 08:17:20
Nem, az asztal akkor borulna, ha a beastek egy szinten lennének jackekkel ÉS egy árban is. De ettől nem igazán kell tartani MkIII-ig...
Gróf Úr 2010.11.02. 08:34:51
Gróf Úr 2010.11.02. 08:36:42
Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.02. 08:42:48
Gróf Úr 2010.11.02. 08:47:13
Huntroll 2010.11.02. 08:56:13
Persze jó fury managmenttel és megfelelő warlockkal lehetséges beast heavy lista (csak nem értem, ezzel mi a gond), csak ha valaki az 5 furys Madrakkal csak beastet hoz, akkor az vagy alapdobozzal játszik, vagy hülye :D De pl. Morghoullal én is a hét minden napján Molik + Gladiator + Shaman + valami töltelékegység + mindenféle Skorne BDS szarság kombót hoznék
Bár szerintem a véleménykülönbségünknek az az oka, hogy te Légióval játszol, én pedig Trollal... Neked lehet, hogy beválik egy beast + fm army, de én még eDoomshaper mellé is hoznék valami gyalogságot, mert kell valami tarpitnek is :D
Atis52 2010.11.02. 09:06:46
...és szerdán kivágnád az egészet a francba, annyira unalmas kombó.
Huntroll 2010.11.02. 09:10:05
Atis52 2010.11.02. 09:17:30
Gróf Úr 2010.11.02. 09:24:50
Láthatólag nem szűrted le a mondókámból (ami bőven lehet az én hibám): azt állítom, h a fullbeast lista 1.) maximálisabban kiaknázható Hordesban, mint a fulljack 'machineban 2.) relatív alacsony furyjú 'lockok mellett is életképes (igen, FUR5, lásd a pLyles seraph spam listám).
Sőt, továbbmegyek, akár fury-management nélkül is jó lehet egy fullbeste lista, mivel az all-in kör után kézrázás van csak, nincs leaching - jó esetben :-D
Amúgy persze a Légióba is jó a tarpit, van is olcsó, de ahelyett akkor már inkább 2-3 Lesser :-)
Azért jó elpolemizálni ezen, mert az is rálátást nyer a dolgokra, aki sosem játszott Hordával vagy Masinisztával és látja, egyes frakciók játékosai hogyan vélekednek a kérdésekről.
Pl. Tartótisztet azért értem meg maximálisan, h táposnak tartja a 'machinet, mert Circle-el egész egyszerűen hiányzik az a dmg output, ami mindenütt másutt megvan. Ennek ellenére Márkó is, ő is megmutatták már sokszor, h nem a P+S dönti el a csatákat :-)
geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2010.11.02. 09:39:31
"Ugyanakkor a Hordát egy dinamikusabb, letisztultabb rendszernek érzem, amiből viszont néha hiányzik a Warmachine szervezettsége és „combined arms” érzése, amikor úgy érzed, hogy a figuráid egy sereg részeként, közösen teszik a dolgukat a győzelem eléréséért."
Lefordítom marketingesre:
A Horda szabályokba bele van építve, hogy muszáj jó sok beastet hozni, a WM szabályokban meg csak az 5-6 "ingyenes" pont van, amit egy caster jakkokra költhet. Ez sok esetben 1 darab light, aztán annyi. Itt jön be az úgynevezett eladásösztönzés ;)
Wolflord_EC 2010.11.02. 23:10:53
Gróf Úr 2010.11.03. 06:46:27
Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.03. 07:06:44
Na ebben az esetben elég jól rá lehet mutatni a felmagasztalt sereg vezetőjének saját csapata esendőségére azzal, hogy a barát "esélytelen" felállásával győz.
Gróf Úr 2010.11.03. 07:10:49
Csak az a gond, h az embernek nincs 168/24e játszani, így amikor alkalma van, szívesebben játszik olyan sereggel, amilyet ő választott, mert azt szereti :-D
Huntroll 2010.11.03. 08:25:40
Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.03. 09:08:44
Az meg, hogy mi a sereged gyengesége, egyrészt adott (minden, ami nem tartozik az erősségek halmazába), másrészt erre normál játék során is rámutatnak az ellenfeleid. Ehhez felesleges cserélni. Szerintem.
Gróf Úr 2010.11.03. 09:17:47
@Huntroll: arra is van megoldás, ha van időd (nem remekül időzített feat egy scenarioban): kibekkeled. Nagy élmény volt a GTn nézni a felém futó Blackbane incorporeal társulatot, tudván, h _semmit_ nem tudok ellenük tenni, alfasztrájkot fogok elszenvedni. Vannak helyzetek, amikben kitartasz, majd amid maradt, azzal visszavágsz :-)
Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.03. 09:36:11
Deneghra featjét meg Steamrollerben nem nagyon lehet kibekkelni, mert mire megint tudnál mozogni azzal a kevéssel, amid marad, már meg is nyerte a scenariót pontokkal.
Gróf Úr 2010.11.03. 10:00:41
Amúgy scenarioja és időzítése válogatja, van, ahol ki lehet. Többnyire sajnos nem. Ugyanez vonatkozik a Harbira is. Na most vagy két elb@szott 'casterről beszélünk, vagy a steamroller tök egysíkú scenariók tekintetében. Esetleg is-is :-P
Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.03. 10:07:32
rudeboy1969 2010.11.03. 10:16:54
Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.03. 11:06:12
Tiszta charge lane-ekkel valóban nehéz mit kezdeni a 18 incses vagy mekkora threat range-dzsel, de, ha kapsz a terep közepére egy, netán két házat/erdőt, akkor azért nem feltétlen rád fogadnék.
Kéne rendezni egyszer egy eszementek bajnokságát: eVlad vs eDeneghra vs Harbringer (+esetleg eHaley)
Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.03. 11:07:57
Gróf Úr 2010.11.03. 11:12:37
Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.03. 11:22:55
Egyébként mit is teszel eThagroshsal Denny ellen Steamrollerben?
Gróf Úr 2010.11.03. 11:59:04
Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.03. 12:13:44
Gróf Úr 2010.11.03. 12:19:21
Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.03. 12:50:09
Ami meg Dávid játékát illeti, hááát... azért képes hajmeresztő dolgokat tenni. Én pl. azért nem nyírtam ki Dennyt SR scenarióban, mert a Stalkerem nem tudott 3 kockával 2-ből legalább egyszer 10-et dobni, ami nem a hihetetlen unmák kategória, viszont ha figyel, esélyem nem lett volna dobni se. (Bocs, Dávid! :) )
Gróf Úr 2010.11.03. 13:07:07
rudeboy1969 2010.11.03. 14:25:52
eKruegert meg hagyjuk. 3*játszottam ellene. Minden alkalommal az volt a vége, hogy tök simán agyonlőtt. Vladot, eVladot, Butchert. Nem trükközött. Simán csak agyonlőtt.
Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2010.11.03. 14:57:04
bbzs 2010.11.04. 23:05:35
az egyhangúságuk okán méltán kritizált steamroller küldetések szabályai közül azért ne feledkezzünk meg a körök időlimitjéről! bár nem használtuk legutóbb, ez egy olyan tényező, ami erősen gátolja az infantrymachine lehetőségét, és így az egyensúly javára szolgál... ember legyen a talpán, aki mozgat és kidob két osztagnyi doom reaver/bane knight/gun mage stb. rohamot, támadást és sebzést 10 perc alatt, mindenki mást is átgondoltan mozgatva...
Gróf Úr 2010.11.05. 08:09:46
rudeboy1969 2010.11.05. 11:40:13
- összeírok egy sereglistát, ez lesz a koncepcióm alapja
- erre a koncepciómra fog alapulni a stratégiám. A felrakás előtt átgondolom a céljaimat (küldetés, casterkill...), az ellenfél seregének általánosságait, és az eszközeimet.
- felrakásnál még módosíthatok az ellenfél konkrét seregét látva.
Ha ez megtörtént, akkor már sokkal kevesebb feladatra kell koncentrálni, főleg a mérésekre és a mozgatásra. Ha másodiknak jövök, ezek nagy részét az ellenfél körében is ki lehet gondolni.