Ez megint nem én vagyok, hanem Cal, aki volt kedves és Sonniához is küldött egy használati útmutatót. Hát akkor hajrá, read the f.cking manual!
Sonnia Criid Tactica
A rendet mindenhol fent kell tartani ugyebár. A Guild nélkül Malifaux polgárai nem éreznék magukat biztonságban, cserébe a hasznos munkájukkal hozzájárulnak saját jólétük fenntartásához. Csöppet sem holmi kizsigerelés és rabszolgamunka folyik, ezek csak Arcanist uszító szövegek. Mivel a Guild a tipikus jófiú csapat a játékban, neki is álltam pár crew beszerzésének, akikkel majd jól elnyomok mindenkit aki nem fogad szót a kormányzónak. A négyből három mesterhez van szerencsém, sokat használtam a beépített légzsákokkal rendelkező közelharci daragép LadyJ-t (akit sajnos a légzsákok még egyszer sem mentettek meg a méregtől csöpögő Neverborn karmoktól), a lábatlankripli robotmixer Hoffmannt (akihez kelleni fog a Book3 Warden erősen) és Sonniát. A következő sorokban őt fogom felmagasztalni valószínűleg, amellett, hogy a tapasztalataimat is ideröffentem mellé (ami valószínűleg hasznosabb lesz, mint a hölgy ajnározása).
A mester
Sonnia Criid mestersége címere: fanatikus boszorkányvadász. Nem nehéz kitalálni ennyiből is akár, hogy igen ütőképes minden spelleket használó / magas Ca értékkel rendelkező egység ellen. Meglepő módon a mesterek általában ilyenek, pár kivétellel (ugye, Von Schill?). Lehet, hogy nem fog egy aktivációban széjjelkapni egy Killjoyt, de Leveticus meg sem fogja karcolni a hölgyet.
A statjai viszonylag jók, Wp / Ca magas, Df alacsony. A kardja messzire elér, és egy tartalék pisztollyal is rendelkezik. Ezek fontos és életmentő fegyverek lehetnek a triggerjeik miatt, akármennyire sem tűnnek hasznosnak egy piromániás tűzmágus kifogyhatatlan lángszórói mellett. A kard sebzés után megakadályozza az ellenfelet a varázslásban a kör végéig, emellett Ca6 és magasabb ellenfelek ellen + -al támad. Beépített triggere az absorb magic, sebzés után az ellenfél eldob egy lapot, te pedig húzol egyet, és gyógyulsz. Emellett egy tome-mal képes diassemble-ezni constructokat (2 lap/soulstone eldobása vagy halál), ami a pisztolyával is működik. Ha az ellenfél kezét kiégeted a kardoddal (esetleg a witchlingekével), utána simán letakarítasz akármilyen robotgépet az asztalról a sittes pisztolyoddal. Rögtön nem tűnik olyan rossznak a tűzgolyók mellé.
Abilityk terén is az anti-mágia a domináns tulajdonság. Ms Criid egyik leghasznosabb tulajdonsága az Advanced Counterspell. Körülötte 3 inchben ha valaki targetelve van egy spellel (valaki! nem csak saját egység), egy tome, vagy 2 másik lap eldobásával semmizheted a varázslatot (tartsd meg a tome ászt is minden esetben mert megéri). Állj le csapkodni Nicodemet a kardoddal, rögtön semmit sem képes csinálni ellened. Minden varázslatból eredő sebzést csökkent a hölgy magán kettővel. Már ha bemegy, ugyanis a Reflect Magic triggerrel akár vissza is lőheted a feladónak, ha megnyered a Df / Wp duelt. Ca 7 vagy magasabb értékkel rendelkező modellt automatikusan lát, nem kell neki LoS. Egy csontrepesztő balegyenes ellen azonban a Df 4 nem véd, mert más védekező ability beépítve nincsen. Plusz (+1) Casting expert - nyilván.
A spelljei - ezektől válik a hölgy nehézbombázóvá a terepasztalon. (0) képességekből alaposan el van eresztve, jól át kell gondolni mit kezd velük az ember.
1, a mester körül 6 inchben minden ellenfél által eleresztett spell 2 mínusszal kezdi a duelt. Így nincs csalás, gyakorlatilag Spell sem a legtöbb esetben.
2, Sonnia kap +1 Ca-t és egy tome-ot a castjához egy soulstoneért. Mivel a legtöbb spelljéhez kell a könyv, ez a képesség legtöbbször megéri az árát, kivéve ha sok tome van a kezedben, amiket nem szabad eldobni az antimagic miatt amúgy sem.
3, az inferno. Ezt a varázslatot elnyomva a kör végén mindenki sérül a hölgy mellett sokat. Ha nem él a kör végén, akkor mindenki még többet fog sérülni, mivel Sonnia felrobban. Mivel ez ellen nincs def duel, kellemes pszichológiai védelem lehet az ellenfél serege közepében. Emellett az avatar manifesztációjához is ez a spell kell.
Egyebek: Nyilván tud a csaj tűzgolyókat eregetni. 0/1/3(!!) blast markerrel, tome triggerrel a blast markereket 2 inchre kezdheted kipakolni a célponttól (szóval akármikor, mivel a spellhez is kell a tome). Ez azt jelenti, hogy nagyjából az eredeti célponttól jó 7-8 inchre is képes vagy 3 Dg-eket kiosztani nagy sebzés esetén. Akár fal mögött is meggyújthatsz valakit, és ha az ellenfél egy tömegben halad előre, akkor game over lesz hamar. Sajnos a spell ranged, így közelharcban nem lőhető el.
A tűzfal egy érdekes varázslat, mivel egységeket közvetlenül nem fogsz sebezni vele. Viszont 2 50mm-es marker, HT5 és LoS-t blokkol. 12 inchen belül teheted le, ami elég hasznos, ha egy ellenfél mesterlövész LoS-át blokkolja a hirtelen arcába termett lángoszlop. Melee-ben is ellőhető, a casting expert Ap-t erre szoktam felhasználni amikor semmi másra sem jó. Tapasztalatok alapján inkább egy védekező varázslat, de természetesen szívatni is lehet vele az ellenfelet keményen.
A Violation of Magic egy érdekes spell. Magas CC-ja van, és kell hozzá tome, és ha kijön, 1 Wd-t (+ minden Ca5 feletti Ca értékért még egyet) sebez a célponton. Ramos Ca8-án pl négyet. Mivel Wd-t sebez, ezt nem csökkenti semmi. Eddig elég gyengusnak tűnik, azonban ha valaki meghal a varázslattól, a célponthoz summonálhatsz egy friss Witchlinget. Szintén nem ranged spell, így ellőhető közelharcban.
Csapatépítés - alapdoboz
Sonnia alapdoboza hasznos, de nem tökéletes. Korántsem. Fluffilag tökéletes lenne, mivel a félholtra kínzott és agymosáson átesett rongyos Witchling manócsapat, és a hölgy “tanácsadója”, Samael, beleillenek a fanatikus boszorkányvadászról kialakított képbe. Sajnos azonban Samael drága (8SS) és könnyen elhalálozik, ami ebben a csapatban nem a legjobb (bár legalább tökéletes párt alkotnak a mesterrel ebben is = ne vedd fel a bodyguardot). Szerencsére a Guildből szinte akárki illik Sonnia mellé, így nem kötelező “futtatni” a starter boxot. De mivel a Witchlingek mindenképp kelleni fognak a violation spell miatt, és nyilván Sonnia is, a box jó választás mert árban hozzád vágják Samaelt ingyen. Totemet szerintem a hölgy nem igényel, nem is nagyon van neki hasznos.
A Guild legtöbb (Book1) mesterének nagy előnye az, hogy akárkit hozhat maga mellé, mert nem nagyon van szinergia a csapattal. Emiatt a következő egységeket javaslom a hölgy mellé, bár hogyannal és miérttel egyetemben:
- Witchling Stalker: a standard 4 pontos közelharci egység a guildben. Hunter / Scout, nem akadályozza ar erdő, magic resistant, felrobban ha meghal, így érdemes berohamozni vele az ellenfeleket. A kardja lapot dobat hollóval, a varázshasználókat szívatja, és ő is megkapja a 6 inches aurát, amiben az ellenfél mínusszal varázsol. A dispel magic képességgel pedig annyi jóságot leszedhetsz saját egységről (paralízis, poison, insignificant Hamelintől stb.), hogy a witchlingek szerintem minden Guild csapatban auto include-ok.
- Nino (szeritnem nem kell magyarázni, de azért mégis fogom): Nino az egyik legjobb mesterlövész egység a játékban, ha belátja a fél pályát és van elég maszkod, leszed akármit. Használd a (0) spelljét kimérni a 16 inches távolságot, ez segít Ap-t nem pazarolni. Ha Sonnia és a Witchlingek kiégették az ellenfél kezét, 2 headshot autokillel 2 egységet. Erre jók azok a kardok a hölgynél / srácoknál(?).
- Az Executioner is tud autokillelni ha az ellenfélnek nincs lapja. Emellett az előrehaladását Sonnia megkönnyítheti az anti magiccel, így nem lövik szét, mielőtt melee-be kerül az ellenfél seregével. Onnantól meg halhatatlan szinte, szóval megéri a 7 pontját.
- Hunter / Peacekeeper / Warden: Ők a láncos lándzsájukkal be tudják húzni az ellenfelet a tűzfalba, védhetetlen 3 sebzést okozva ezzel.
- Guardian: Sonnia elég védtelen és könnyű leszedni az asztalról. Emiatt jó választás lehet mellé a Guardian, mert tovább életben tartja, és ez könnyen az ellenfél seregének a végét jelentheti.
- A szokásos mindig hasznos Guild egységek (death marshall, watcher stb.)
- Freikorps egységek (igen, pl. Von Schill is) - nem hat rájuk az Inferno és a Witchlingek felrobbanása sem, emiatt futhatnak velük együtt. Sajnos ez az ellenfél Freikorpsokra is vonatkozik, ellenük játszani nem kellemes.
- A csapatépítés során maradjon 3-4 soulstone feleslegben, mert Sonniának kell a 7-8 egy meccs alatt! Sokkal fontosabb, mint +1 Death marshall pl.
Tippek/Trükkök
- Érdemes saját egységre lőni a tűzgolyókat, mivel így lecsalhatod a védekezését, rányomhatod a severe sebzést, és ezzel sebezheted az összes közeli ellenfelet. A witchlingek magic resistant 2-je csökkenti ezt a sebzést is, így tökéletes célpontok, mert jobbesetben úgyis közelharcban vannak. Egyes esetekben pontosan kiszámolva leszedheted a saját egység életpontjait 1-re, és így a violationt is rálőheted.
- A violation of magiccel az 1 Wd-ú egységeidből csinálhatsz egy friss witchlinget. Ha witchlinget lősz szét vele, az felrobban, majd egy friss summonolódik helyette. Ha slow to die egységet, annak lesz még egy Ap-je a halála előtt. Ezzel elintézheted, hogy interactolhasson egy adott tereptárggyal slow to die-ból még abban a körben, amikor odaért, és friss stalker is lesz belőle.
- A seregedet együtt mozgatva Sonnia körül kivédheted a legtöbb ellenséges varázshasználó tápságait, Leveticus, Raspi stb. tehetetlen lesz ellened önmagában. (Jó, nyilván valamit tud csinálni, de nem lesz 100 százalékos.)
- Stratégia szintjén problémák nem nagyon vannak, hiszen a Guild minionok változatossága megkönnyíti a dolgot. Deliver a message esetén Lucius jól jöhet, mint henchman.
- Sémákat választani nem egyszerű Sonniával. A Bodyguard felejtős, helyette varázshasználó mester ellen az Assassinate, Minion ellen a Kill protegee megcsinálható. Emellett a Hold Out / Stake a Claim is megoldható, Sonnia saját sémája azonban megcsinálható, de macerás (bár ha sikerül, az nagy szívfájdalom lesz az ellenfélnek :P).