ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

M2E batrep: Varangyos út

2014.05.09. 13:36 | Tartótiszt | Szólj hozzá!

Címkék: battle report wargaming vassal malifaux

Hát, körülbelül egy hónapba tellett, mire az április elején kezdődött, amúgy kéthetes fordulókkal operáló Vassal liga második meccsét sikerült tető alá hozni. Így legalább senki sem mondhatta, hogy nem volt idő felkészülni rá. Aztán meg kiderült, hogy valakinek a világ ideje sem elég... 

oops_frogs.jpg

Ellenfelem, akit egyébként az első fordulós srác "one of the good ones"-ként aposztrofált, ugyanis rögtön azzal kezdte, hogy szétszórta a lakásban a kártyáit, így most azzal játszik, amit éppen talált. Ez történetesen Mei Feng volt, akivel viszont életében nem játszott még. Ennyit az alapos felkészülésről.

Deploy: Standard
Stratégia: Stake a Claim

A választható sémák és a tényleges vállalások:
A Line in the Sand
Cursed Object - Zoraida titkos
Vendetta
Distract - Mei Feng titkos
Protect Territory - Zoraida titkos, Mei Feng bejelentve

Csapatok (50SS):

Zoraida -- 5 Pool
+Animal Shape [2]
+Hex Bag [1]

Bad Juju [8]
+Eternal Fiend [2]
Mature Nephilim [11]
Silurid [7]
Silurid [7]
Silurid [7]
Terror Tot [4]

Mei Feng -- 7 Pool
+Hard Worker [1]
+Recalled Training [1]
+Thunderous Smash [1]

Emberling [3]
Kang [9]
+Recalled Training [1]
Metal Gamin [4]
Metal Gamin [4]
Rail Golem [11]
+Recalled Training [1]
Rail Worker [5]
Rail Worker [5]

Da plan

A forduló előre fixált stratégiája a csak dzsokira kijövő, így igen ritka Stake a Claim volt. Ez egy nagyon fura stratégia, ugyanis minden nem-Peon modell kap egy (2)-es Interact Actiont, amivel letehet egy Claim Markert, de 6"-en belül minden más Claim Markert meg is semmisít vele. A csavar a sztoriban az, hogy nincs te markered, én markerem, csak marker. És akinek a térfelén a második körtől több van, az nem kap semmit. Ellenben az ellenfele meg de, egy kövér VP-t.

Szóval ez gyors figurákat ésvagy mozgató effekteket igényelt, ezért esett a választás Zoraidára, aki maga is k. gyors tud lenni az Animal Shape upgraddel, plusz ugye az Obey másra is jó, nem csak ütésre. Ehhez jött még annyi Silurid, amennyi belefért (3), egy Mature, hogy legyen, aki bármikor meggyőzően tudja mondani, hogy "mivanmivanmivan?!??!", illetve egy Bad Juju, aki ugye ennyi béka mellett nehezen döglik meg (és egyéb trükkjei is vannak). Végül még egy Tótot tudtam kifacsarni az 50 pontból, aki szintén tudja szedni a lábát, ha muszáj.

A gyors crew-hoz és a stratégiához jól passzolt a Cursed Object és a Protect Territory is. Utóbbit nem jelentettem be, hogy kicsit bizonytalanságban tudjam tartani az ellenfelet a játék elején.

A meccsstratégia szokás szerint nem volt túl cizellált. Széleken Siluridok és Terrortót felszaladnak, ugranak, majd a másik térfélen elkezdik szétszórni a mindenféle markereket. Plusz körönként egy-egy béka majd odaugrik egy átkozott szoborkával az ellenfél aktivált modelljéhez és kedves brekegés kíséretében a kezébe nyomja. Mindeközben a centrumot Zoraida, a Dzsudzsu és a Mature felügyeli szigorú szemekkel.

Felállás
Valami karmám van, vagy mi, de a felállási húzást kábé 80+ százalékkal szoktam nyerni. A trend nem tört meg, így felkértem a kollégát a térfélválasztásra és az ezzel járó felpakolásra. Mivel a komoly tűzereje középtájt vonult fel, ezért teljes nyugalommal tartottam magam a tervemhez és mentek a szélekre a sprinterek, középre meg a hitting power.

1. kör
Rettenetes lapokkal indultam, de ellenfelem sem járhatott jobban, mert rögtön kért kőért extra lapokat. Nekem ez a luxus nem fért bele 5 induló kaviccsal, de annyira nem is kellett rohanni. Óvatosan felvonultam a széleken, illetve az egyik békával a középvonalat remekül elzáró vonat takarásába húzódva. Zoraida aktiválásával addig vártam, amíg kellően szaftos célpont nem mutatkozott egy vuduzáshoz.

Ez meg is lett a Rail Golem személyében, aki bátran előrevonatozott, hogy majd köv körben valakit tutira leápolhasson a kezében lévő síndarabbal. Ezt érdemesebb inkább kihagyni, úgyhogy Zora mama fabrikált egy játékvonatot, amit szépen lerohamozott a Bad Juju (tényleg hülye egy játék ez...). Sajnos nem volt a triggerjéhez szükséges varnyú a kezembe, így drága SS-ért kellett kérni a paralizáló effektet. Ez ment a Dollra, arról meg automatice a Gólemre, szóval kapott egy kövér pirosat a jármű. Meg még korábban Zoraidától egy Poison 4-et, csak az íze kedvéért.

Mei Feng átugrált a gépei fején, és elérte a félpályát 2 felhasználható AP-vel, így az első körben le is pakolt egy Claim Markert. Szép volt, Mei, de ezért még nem írunk pontot!

2. kör
Ritkán fordul elő, hogy a második körben már ne az legyen a cél, hogy kezdjen az ember, de most egyfajta állóháború alakult ki, ahol az járt rosszabbul, aki előbb mozdult. Így megnyerve a flipet át is adtam a lépés jogát, majd amíg lehetett ment az alibizés mindkét oldalon. Bal szélen a Tótom próbálta kevés sikerrel megbicskázni a vele szemben kivonult vasúti munkást. A Rail Golem meg amint levakarta magáról a paralizációt, vehette fel megint, köszönhetően ugyanannak a trükknek.

Középen beugrottam a békával, leszedtem Mei markerét és helyette kiraktam egy sajátot, míg a másik oldalon a Mature kicsit megdádázott egy Metal Gamint, majd a triggeréből ment tovább az észak-keleten bóklászó Rail Workerre, akit két csapással hidegre is tett. Így már az ott klaffogó két Siluridom nyugodtam átruccanhatott és Séma meg Claim marker potyogtatásba kezdett. Már nem emlékszem kivel, de átadtam az első Cursed Objectet is.

Mei Feng végül számomra teljesen érthetetlen módon rácuppant a Jujura és elkezdte abálni. Hát, ha egy modellt kellett volna mondanom, akit nyugodtan leverhet tőlem, az pont az Eternal Fiend upgrades Dzsudzsu lett volna.

2-0 ide

3. kör
A harmadik körben már igyekezni kellett, mert az 1 Wd-n ácsorgó Jujuból azért még ki akartam préselni némi aktivitást. Ezt a kört is én kezdhettem, így valamit zavarkodott még, mielőtt nekiesett talán pont a tőle Slow-t kapó Kang és ellapátolta. A bal szélen a Tot kibírta a Rail Worker nyomását, majd szépen le is vágta a Black Bloodtól elgyengült bérrabszolgát. Ezzel az az oldal teljesen az uralmam alá került, miközben a jobb szélen a két Siluridom is kábé azt csinálhatott, amit akart.

Erre jött megint Mei Feng és lekaratézta az egyik közelben szotyizó békát. Lassan mondom, hogy mindenki megértse: azt a modellemet ölte le, amelyikből újra kijöhetett a Bad Juju. Na, ekkor vált világossá, hogy a "one of the good ones" jellemzés nemigazán fedi a valóságot.

Innentől már nem igyekeztem optimálisat lépni, csak gyorsan letudni az egészet. Zoraidával berepültem középre, visszarendeltem egy Obey-jel a Mature-t, aki így rohamból elért és kivégzett egy Gamint. A Cursed Objectet megint letudtam valamelyik békával.

4-0

4. kör
Ebben a körben körbetartozás helyett körbeverésest játszottunk. Kang páholta, de nem verte le a Mature-t. Aki viszont Flurryvel könnyedén megoldotta ezt visszafelé. Végre elindulhatott a Rail Golem, aki szétlapította a főördögöt, meg kicsit bántotta a Jujut is. Utóbbi ezért megsértődött és lezavarta a vonatot a pályáról, majd ő is mehetett, immár másodszor az öltözőbe.

Középen az Emberlingről kiderült, hogy hiába totem, másodállásban viszont Minion, úgyhogy nem is Insignificant. Ki is pakolt egy Claim Markert, de ez igazából nem változtatott sokat. Főleg, hogy jött egy Silurid, levette és rögtön rakott is egyet az ő térfelére. 

Zoraidával kevés sikerrel (és nem is túl okosan) próbáltam eltűntetni az utolsó Gamint, majd egy hirtelen ötlettől vezérelve rámondtam a Bewitch spellt Mei Fengre. Amúgy sosem használtam eddig ezt, de a jövőben ezen változtatni fogok. Az effekt hatására minden Walk, Charge és Attack Action, amit a célpont deklarál, azonnal 2 lap húzását eredményezi az öreglánynak. Szerencsétlen Mei megpróbált egy békát hidegre tenni, de ennek az eredménye 0 találat és nettó 4-5 új lap a kezembe lett.

Vicces highlight: ekkor jutott eszébe a másik sémája, ami Distract volt. Rá is pakolt egyet az egyik Siluridra, amivel persze pont semmit nem ért. Korábban lett volna alkalma elsütni párat, bár akkor meg az ütésre nem marad annyi AP, szóval lehet, hogy azzal sem járt volna jobban, de azért az ilyesmi ciki.

6-0

5. kör
Az uccsó körben már csak a Protect Territory megcsinálásán dolgoztunk mindketten. Ezt legnagyobb sajnálatomra nem tudtam nála megakadályozni, így a vége 10-3 lett. Nem volt jó meccs.

After
A fentiek ismétcsak jól példázzák, mennyire fontos, hogy ne adhoc álljunk neki egy Malifaux meccsnek. Nyilván nem segített, hogy először játszott a mesterrel, de akkor sem kellett volna ilyen béna kacsaként vergődnie. A terep, a stratégia és sémák ismeretében a lassú Gaminek és Rail Workerek katasztrofális választásnak tekinthetők. De még ezzel együtt sem kellett volna feltett kézzel játszani, hiszen Mei és a Rail Golem egyaránt nagyon mozgékony tud lenni. De ahelyett, hogy széthúzta volna ezt a két értelmes modellt a két szélre, hogy a Siluridjaimat kordában tartsa, inkább ment középen és felajánlotta magát vudus abuzálásra, meg azzal szórakoztatott, hogy Jujut, Siluridot és megint Jujut vert.

Tanulság: gyerekek, vigyázzatok a kártyáitokra, mert ha nem találjátok őket, akkor úgy jártok, mint ez az amúgy felettébb kedves, angol bácsi!

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr906135811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása