ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

a cryx egységek

2009.01.14. 14:47 | Gróf Úr | 56 komment

Címkék: warmachine privateer press cryx

Mivel ma muszáj mozdulatlannak maradnom a meredek mulatság miatt, amit a tükörjégen való autózás kínál lezárnám közszeretetnek örvendő sorozatomat a cryx egységeinek bemutatásával; így hát a cryx lesz blogunkon az első közel teljesen, bár jól-rosszul bemutatott frakció. Hiába, élőholtak előnyben, ők legalább a két biztos dolog közül az egyiken már túl vannak, bár meggyőződésem, hogy az adózást kishazánkban ők sem kerülhetnék el a jelenlegi viszonyok között; de félre, úriember nem politizál. Tehát górcső alá kerülnek a seregek gerincét alkotó elemek, az egységek; kiemelten igaz ez a gerinc-téma szeretett frakciónk tükrében, aki nagyon könnyen tud 30+ figurát a pályára állítani, mennyiséggel harcolva a minőség ellenében.

A cryx egységek általában olcsók és másodjára is könnyen halnak, ugyanakkor egy-egy különleges képességük és nagy tömegük ellensúlyozza erős hajlamukat az öltözőbe-vonulásra, ráadásul többnyire nem ismerik a félelmet, vagyis pont mérsékelt érdeklődéssel és változatlan harci kedvvel figyelik, ahogy társaik lassan - illetve inkább gyorsan - de biztosan elhullanak mellőlük. Némi gyakorlat feltétlen szükséges a harminc feletti létszámú seregek manőverezéséhez, különben könnyen azon kapjuk magunkat, hogy saját figuráinktól nem tudunk mozdulni, pozícióba kerülni avagy éppen csak lélegezni; ellenben ha elsajátítottuk a rengeteg figura helyes pakolgatási sorrendjét már csak a tramplétól, lovasrohamtól, AoE robbanásoktól kell rettegnünk. Csak. Általánosságban tehát a cryx egységek gyorsak, magas a védelmi karakterisztikájuk és nevetségesen alacsony a páncélértékük; lássuk hát eme tételeket kifejtve!

 

Satyxis Raiderek

Abszolút bináris egység, ha jól használjuk őket remekelnek és ragyognak, ha rosszul, akkor igen hamar búcsút vehetünk tőlük és sirathatjuk reájuk költött pontjainkat. Erősségük sebességükben és DEFükben rejlik, hátrányuk, hogy ARMjuk alacsony; egy lecsúszott robbanás is lemészárolja őket. A sereg túlnyomó többségével ellentétben még élnek, ezért pozícionálásuk nagy figyelmet igényel, hiszen könnyen megijedhetnek akár saját társaiktól is és érzékenyek az előbb-utóbb óhatatlanul bekövetkező veszteségekre. Remek közelharci egységek, két támadó fegyverrel; a szarv kritikus találat esetén ledönti a kis modelleket, az ostor pedig reaches és ha 'jacket sebzünk vele a 'caster is sebződik egyet. Figyelem, ha sebzünk és nem ha ütünk! Ennek elősegítésére egyesíteni tudják erőfeszítésüket a közelharcban és így alkalmasak a magas DEFű solok levadászására illetve a nem túl magas ARMú nehezebb célpontok karcolgatására. Könnyűgyalogság ellen kiválóak (két támadás, egy közeli, egy reach), a rohamtávjuk extrém és némi segedelemmel halálra szadizhatják (igazából inkább csak jó sou-chef módjára előkészíthetik eme nemes célra) a 'castert a 'jackjén keresztül. Ezenkívül csinos, bűrrucis csajok nagy dudákkal és szarvakkal,  ami a hegyről frissiben lejött kecskepásztorok álma, mivel végtére is nők, de a már megszokott szarvakról sem kell lemondani! Sok gyakorlással remekül használható bagázs, területfoglalós scenáriók nélkülözhetetlen egysége de kezdők ívben kerüljék. Egységük kiegészítője a Sea Witch nem hoz alapvető felfordulást az életükbe, értő irányítása alatt ugyanazt művelik, mint egyébként csak épp jobban, minő meglepetés. Amivel jobbá teszi az életüket az némi közelharci védelem az akciójuk rovására (esetelg, néha, területvédelemnél jól is jöhet) és a visszatámadás képessége, ha valaki nem találná el őket, ami igen valószínű, mivel alapesetben is extrém a DEFük. Amit még a boszorkától tanulhatnak: terepjárás és rejtőzés, berzerkerkedés vagy épp a 'jacken át a 'casterre irányuló sebzés helyett fókusz-elvétel a következő körben. Az egységkiegészítő minifeatje igen aranyos: plusz egy kocka sebzés közelharci támadásokra egy körig; ennek előnyeit nem ecsetelném, csupán kiemelném, nem autoboost, hanem additional kockáról beszélünk. Skarreval remek szinergiákat képesek felmutatni (Dark Guidance: biztos találat és esélyes kritikus, Feedback: még egy seb a 'jacken keresztül a 'casterbe) és legfőbb hátrányukat, a kevés sebzést is jól kompenzálja featjével. Személy szerint szeretem őket, bár ismételném: ne ők legyenek az alapdoboz után az első vétel.

 

Mechanitrallok

...avagy ágyútöltelékek. Gőzgépesített holttetemek, olcsók, sokat lehet belőlük hozni (30 darab nem kerül 200 pontba) és közelharcban meglepő módon megállják a helyüket. Vagy két gyengébbet ütnek vagy egy erőset, így alkalmasak a könnyű- valamint a nehézgyalogság ellen, de a 'jackeknek is van aggódnivalójuk, ha rohamtávban találják magukat. Ütéseik nem túl pontosak, némi rásegítés nem árt nekik. Sebességük jó, DEFjük, ARMjuk keserű kacajra fakasztana bárkit, de létszámukkal kompenzálják ezt a hátrányt. Egyik kiegészítőjük a Brute Thrall egy igazi nehézfiú: kettőt üt, nagyot vagy egyet, hatalmasat, ráadásul akit megüt, azt lefogja, jelentősen növelve ezzel a többiek találati esélyét és sebzését, mivel az így lefogott ellenre kombinálják a közelharci támadásukat. Ha screening unitot keresünk vagy Skarre mellé alapanyagot a fókuszgyárba helyben vagyunk, illetve akkor is, ha csak olcsó, jól közelharcoló hullákra van szükségünk.

 

Revenant Crew

...avagy mi lesz a matrózból, ha sárkányokkal szövetkezik. A Karib tenger kalózaiból ismert csontváz-kalózok ők; haláluk után visszatérnek a pályára, amíg a fedélzetmesterük a játékban van (remove from play esetében nem!) és ez idegesítőbb tud lenni, mint a Trollok tough dobása. Rendelkeznek tengerészkarddal és pisztollyal, mindkettőt inkább lelkesen, mint eredményesen forgatják, de ha közelharcban betalálnak "életük" árán elég nagyot tudnak ütni illetve pisztolyuk kritikus találat esetén mindenképpen sebez egy pontnyit. Az egység hasznosításának a kulcsa a fedélzetmester helyes alkalmazása, ami megegyezik Michelle Wildéval: dugni kell, minden lehetséges módon. Nagy barátjuk Cpt. Rengrave, aki új fedélzetmestert nevezhet ki az elhullott helyére, de ez a kinevezés előtt meghaltakon nem segít. Csakúgy nem alkalmasak alapanyagnak Skarre fókuszgyárába, mivel a feláldozásuk végleges és nem térnek vissza utána. Igazából elég hit-or-miss bagázs, némi támogatással tudnak kellemetlenkedni és halálba szekálhatja a visszatérésük a felkészületlen ellenfelet, de egy felkészült/szerencsés ellenfél ellen elég drága és nem feltétlenül megtérülő befektetés a beválogatásuk. Azért hangulatosak és erősítik a cryxben amúgy tök felesleges kalóz-témát.

 

Soulhunterek

A cryx nehézlovassága, ami a megfelelő támogatás esetén (Darragh papa) igazából könnyű, de nem veszíti el legjobb tulajdonságát, a nehézlovassági rohamot, ami, ugye egy kis trample; cserébe megkapja a könnyűlovasság legjobb tápjait, a támadás utáni mozgást és a free strike immunitást. Hát, igen, mitagadás, durva. Önmagukban sem rossz egység, gyorsak, mint a szél, van reaches fegyverük, amit eltérően a gyíkabb lovasoktól nem csak rohamban használnak és lelkeket gyűjtenek, amikkel később boostolnak, ezenkívül van másodlagos fegyverük is, amivel ha ölnek a lélek mellé még gyógyulnak is. Itt szeretném kiemelni, hogy minden egység, ami boostolni tud valahogy, az ultratáp kategóriás és potenciális 'caster-killer. Rendelkeznek lóval is, vagyis ha nem rohamoznak éppen képesek háromszor támadni egy körben és nagy méretüket tekintve jól helyezhetők; ez elég pusztító, ami a gyalogságot illeti. Páncélzatuk inkább könnyűlovassági, de életpontjaik és öngyógyításuk kompenzálják relatív sebezhetőségüket. Általában minden lovasságról elmondható, hogy rohamnál bárkinek fejfájást okoznak és nagyon szeretik a gyalogosok nagy csoportosulását. Remek egység, a szerző szívből jövő ajánlásával, mindig meghálálják a játéklehetőséget.

 

Bane Thrallok

Goreshade kedvencei, az osonó végzet, a "mennyit-is-sebeztél-pontosan-annyit-nem-is-lehet!?" kérdések generálói, a banek 1.0 -ás változatai. Kissé lassúak a sereg többi részéhez képest, de ezért kárpótlást nyerünk az alábbi tulajdonságok bármelyikétől: stealth, weapon master, dark shroud, magas ARM. Tehát osonnak, nagyot ütnek és csökkentik az ellenfél páncélzatát. Hej, ha még reachetek is lenne! Sóhajtott fel valaki és így születtek a Bane Knightok, de róluk később. Jó barátjuk Tartarus, a Bane solo, aki minden tápot megad nekik. Elég jó egységek, a stealth természetesen nem mindenható, de növeli élettartamukat; igazából sokkal jobbak lennének, ha nem lenne olcsóbban jobb alternatíva az ultratáp unokatesók szeméyében; így azonban pGoreshade featkörének köszönhetően látjuk csak pályán őket. Azért ha nem akarsz vérpistikének tűnni vagy csak különbözni szeretnél, de az emóhoz öreg vagy rakd nyugodtan pályára őket, nem fogsz csalódni. Csak tudd, hogy éppen több pontért hozod a rosszabb verziót.

 

Bile Thrallok

Ide minden emberi logika szerint a Bane Knightok ismertetője jönne, de szeretném a legjobb falatot a végére hagyni és még húzni az idegeiteket, elvégre cryx játékos volnék, vagy mifene. Szóval a Bileok. Ők a "lövészeink", így, idézőjelben, mert napos időben, hátszéllel és két méterről sem találnák el a csűr nagyobbik oldalát, de nem ezért szeretjük őket. Hanem azért, mert az ellenfél zsigerből gyűlöli a bagázst és időt, energiát nem kímélve tör az elpusztításukra, amivel értékes pozíciót és lehetőséget nyer seregünk többi figurája. Általánosságban elmondhatjuk, hogy ha semmit, de abszolúte semmit nem tudunk támadni velük akkor is behozzák az árukat, mert mire elfogynak addigra taktikai előnyökre tehetünk szert, ha ügyesek vagyunk, márpedig miért ne lennénk? A nagy közutálat oka a Purge nevű képességükben rejlik: egy hat incses körzetben elárasztják a front arcjukat a belük savas tartalmával, ami nem csak rém gusztustalan és öngyilkos dolog, de támadó dobás nélkül sebzik az ott tartózkodókat és a túlélők életét még a maró sav esetleg körökön átívelő sebzése is keseríti. Helyes pozícionálásuk némi gyakorlatot igényel, de ha ezen túlvagyunk egy remek kis eszközt forgathatunk Toruk nagyobb dicsőségére és ellenfeleink terrorizálására. A figurák olyan ocsmányak, hogy az már szép, de olcsók és több szempontból is kihagyhatatlanok seregünkből.

 

Bane Knightok

Mivel nem vagyok buddhista a legjobbat a végére hagyom; ez az igazi optimizmus, feltételezni, hogy valaki idáig eljut az olvasásban. De a kitartók elnyerik méltó büntetésüket, mert megismerkedhetnek az über alles egységgel, a közelharci szörnyek alfájával és ómegájával, a legjobb, legszebb, leghasznosabb és az ellenoldalon a legöbb könnyet fakasztó igazi cryxi tápgépekkel a Bane Knightokkal! Hogy mire ez a lelkesedés? Nézzük csak: reaches weapon masterek, akik átmennek terepen és házfalon, az ellenfél körében is támadnak ráadásul páncélzatuk jobb, mint a Bane Thralloké és tarárá: olcsóbbak náluk. Hát, itt valamit nagyon benéztek a PPs fiúk. A kifejtendők közül megemlíteném a shadow shift képességet: ha az ellenfél eltalál egy halállovagot, akkor bármelyik halállovag az egységből mozoghat 3 incset és támadhat egyet; ezen mozgás közben immúnis a free strikera és átmehet bármilyen terepen, de az egység egységességére (aka unit coherency) ügyelnie kell, mert nem szakíthatja meg azt, vagyis, ha ő maga kívül esett rajta a mozgása végén bele kell kerülnie, vagy nem mozog, ha belül van nem törheti meg; ugyanakkor nem kötelező úgy mozognia, hogy helyreállítsa azt. Ezt most olvasd el még néhányszor, lassan, ajkaidat mozgatva, mint mikor senki nem lát és nem kell megjátszanod, hogy érted is, amit olvasol. Megvan? Szóval erre ügyelni kell, vagy az ultratáp egységből félisteneket csinálunk, amit nem illik célként bevallani. De még ezzel a "korlátozással" is egy remek közelharci egységről beszélünk, akit akár befuttathatunk az ellen szájába, hiszen minden támadása a vérébe fog kerülni és élelmes cryx játékos általában azt a modellt támadja az ellenféltől, amelyik még nem ütött, lehetőleg úgy, hogy közben elmozogjon valaki elől, aki szintén még nem ütött. Teljesen bonyolultnak hangzik, de némi gyakorlással elsajátítható. Ha már mesteri szinten kezeljük imádott halállovagjainkat rendkívül megnehezíthetjük az ellenfél életét; ráadásul ezek a fiúk kivétel nélkül minden 'caster mellé jól jönnek és alapvetően komoly támogatás nélkül is megállják a helyüket. Igazi must-have-must-field. Elfogult lennék? Ha rontottak már rád ilyenek értő irányítás alatt, tudhatod, hogy nem.

 


Diszklémer: Továbbra is felhívnám mindenki szíves figyelmét, hogy csak az általam játszott babákról számolok be; a többiekről kipróbálásuk után esetleg külön leírás születik.

Hát végére értünk, Kedves Olvasó, egy hosszú közös útnak, melynek során seregszemlét tartottunk Lord Toruk szolgái felett; remélem szívesen tartottál velem és esetleg, ha legközelebb sétálni indulok újra elkísérsz. Ne feledd, bármelyik sarkon túl csoda várhat, vagy éppen Skarre a nagykéssel...

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr7877382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.01.14. 17:53:57

"...a fedélzetmester helyes alkalmazása, ami megegyezik Michelle Wildéval: dugni kell, minden lehetséges módon"

Ejj, de jó volt ezt olvasni! :P

(Aláírás: Szeressük Misit Fan Club)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.01.14. 22:17:31

Természetesen a címet az igazi geek Cyrix-nak olvassa... 8-)

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.01.15. 00:26:55

és ha pl. kezdőként az alapdoboz után ne ilyent vegyek, akkor milyent?
amúgy kitűztem az alapcsomag megvásárlását, mégpedig március 11.-ére (ha pont vasárnap, akkor utána)
ha jót akarok, rendeljek angolhonból? ehhez tudtok valamiféle tanácsot adni? pl. hitelkártyát használjak vagy paypal-t? gondolom utánvétel nem működik onnan...

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.01.15. 00:38:43

ja és a legfontosabb, nem találtam online boltot, ahol árulnak warmachine-t...

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.01.15. 01:23:06

mármint magyar boltot
azóta találtam egy németet

itt lenne is egy gyors kérdés (mert a némettudásom némileg megkopott az évek alatt):
a warmachine alapdoboz frakciónként van, ha jól tudom, tehát nem két csapat van benne?
azaz ha megveszem, akkor csak egy csapatom lesz, nem edig kettő, mint a wh-nél?
vagy kettő van benne, csak basztak ezt is odaírni?

amúgy olvasgattam, és sztem khadorra nevezek be

Reprobian 2009.01.15. 04:20:48

@Vinitor:

Na, akkor ilyen vak vezet világtalan módon, hadd csillogtassam meg az elmúlt napokban összeböngészett tudásomat:

1. 1 db. alapdoboz 1 db. frakció egységeit tartalmazza. Szóval, egy csapatocskád lesz (aminek a pontértéke kb. 300 körül van)

2. A boltról: én az angol meg USA beli e-bay-en randalíroztam az utóbbi időben. Ezeken rengeteg figura van, de sztem legjobban akkor jársz ha a www.maelstromgames.co.uk/ oldalról rendelsz (ezt itt találtam valahol ezen az oldalon). Olcsó, és 10 font fölött ingyen szállítanak (10 font alatt meg nem igazán tudsz vásárolni)

Reprobian 2009.01.15. 04:32:09

Ja, közben egy kérdésem is lenne a cikk kapcsán. Anyagilag mennyivel megterhelőbb egy sok egységből álló Cryx csapatot összerakni, mint egy hasonló erősségű (pontértékű), de kevesebb egységből álló egyéb frakció csapatát?

Gróf Úr 2009.01.15. 07:52:26

Uraim,

A Maelstorm eddig a legjobb választás, mivel az USÁból csak akkor olcsóbb a cucc, ha nem esik vámkezelés alá, az meg random. Erősen ajánlott a PayPal alkalmazása. Magyarországon a Kristálycsarnok árul WM/H -t, de a régi Trollbarlang megmaradt készleteit (tehát a választék, khmm, nem túl széles) és az árak sem egyeznek a netes árakkal (ami érthető).

Az alapdoboz egy frakció 'casterét és 2-4 'jacket tartalmaz nagyjából 290-312 pontértékben; ezek az alapdobozok egymás ellen vannak kiegyensúlyozva, bevezetésnek ideálisak.
Az alap utáni bővítés ízlés kérdése, Cryx esetében és szigorúan szvsz:

Solok:
Skarlock
Pistol Wraith
Bane Lord Tartarus (ha unitban Bane Knight v. -Thrall irányba megyünk) illetve Cpt. Rengrave (ha Revenant crew az irányunk)

Unitok:
Bile Thrall
Bane Knight
Mechanithrall

Jack:
ízlés szerint, +1-2 arc node (inkább Nightwretch és Defiler)
Seether
Harrower
Stalker

Caster:
Skarre igen-igen durva powerplayt tesz lehetővé
Goreshade aranyos

De!!!! Kinek a pap, kinek a papné azonkívül "Ne a Régi Mestereket kövesd, hanem azt, amit ők követtek!" :-DDD Szóval alapdoboz, sok játék, sok proxyzás (kipróbálandó egységek behelyettesítése mással) és eldől, mi a te utad.

A legköltséghatékonyabb frakció talán a Khador és a Cygnar (kb. ebben a sorrendben), mivel kevesebb figurából elvan, a legkevésbé költséghatékony, de a legegyedibb játékstílusú a Cryx. Ellenben csak olyan frakciót játsz, amelyik fluff szerint tetszik és imádod a figuráit, nem érdemes csak a powerplay miatt belekezdeni valamibe, mert elmegy a kedved és mindenki másé is.

A Khador a legkezdőbarátabb és -hibatűrőbb, könnyű vele a sikerélmény, de később a legtöbb tudást igényli, hogy ne ugyanazt a "vasgolyót" játszd még két év múlva is.

A Cygnar talán a legváltozatosabb, távharcászat, közelharc, mágia, minden megvan benne, kb a sorolt sorrendben, és ha sok egységed megvan belőle tényleg nagyon kombinálható.

A Menoth igen nehéz, nagyon figyelni kell arra, h ki kire hogyan hat, milyen sorrendben hozd elő a támogatásokat, de ha jól csinálod igen hálás darab; ha rosszul, akkor meg azt hiszed, gyenge a frakció; kezdőknek ellenjavalt, illetve csak kitartóaknak, mert igen sok idő kitapasztalni, főleg try-and-error módszerrel.

A cryxnek van egyszerű felhasználása, ami tud élvezetet nyújtani meg bonyolult is, ami még többet :-D Sok figura kell hozzá, ez tény, de hálás darab.

Remélem segítettem :-)

Huntroll 2009.01.15. 08:05:23

"ízlés szerint, +1-2 arc node (inkább Nightwretch és Defiler)"

Szerintem meg Nightwretch és Deathripper. A Defiler és a Ripper közti pontkülönbségből inkább vesz egy extra Bile Thrallt...

Az Infantry Heavy felállás me mindig drágább, mint a jack/beast heavy, bár Cryx tömegegységei (Bile, McThrallok) még viszonylag olcsóak pénzben is. Viszont hallottam már olyan Khador játékost, aki szerint a Khador a legdrágább sereg... (Monduk IFP tömegek + MoW-ok tényleg nem occsóak)

Igazán olcsó de durva sereget szvsz Circle-ből lehet összerakni, Krueger + két Woldwarden + egy másik beast + kövek + druidák + ami befér még

Reprobian 2009.01.15. 09:41:30

@Gróf Úr: Határozottan segítettél, de, mert ilyen segítőkész vagy, tovább kérdezek! :)

Egyrészt érdekelne egy ilyen rövid-rövid összehasonlítás a Horde frakciókról is, másrészt asszem még sehol nem olvastam a zsoldosokról, és közülük kifejezetten érdekel Magnus, az áruló és kis csapata. Róla tudtok valamit? (A szabálykönyvben elolvastam a rá vonatkozó részt. Inkább az érdekel, hogy miként működik játékban, illetve, hogy érdemes zsoldos sereg összerakásában gondolkodni vagy sem)?

Gróf Úr 2009.01.15. 10:14:00

@Reprobian: Szolgálatodra.

A Hordáról elmondható, h kiegyensúlyozottabb lett, mint a WM; nem kevésbé tápos, csak máshogy :-D Hiába, a fiúk addigra már beépítették a tapasztalataikat.

Hordából nem vagyok perfekt, Everblighttal még a tanulóköreimet nyomom, de imádom. A játékstílusa hasonlít a cryxre, a felépítése a cygnarra: nagyon jó távharcban, de ütni is vannak beastjei, egységei, szólói. A mágiája inkább szivatós, mint támogató vagy támadó, de akad ebből is, abból is. A 'lockjai baromi változatosak, gyökeresen más egy Thagrosh vezette sereg, mint egy Lylyth; ez fontos, mert összetett játékot tesz lehetővé. Ezenkívül ezek a figurák tetszettek, így nem volt kérdés, mivel kezdjek.

A Trollok a kombinációkon alapulnak, ha jól összekombózod, "verhetetlen". Remekek közelharcban, lőni so-so, támogató mágiákban otthon vannak és rém idegesítő, amikor megdobják a toughot :-)

A Skorne jó mágiában, remek közelharcban, némileg lő is; gyönyörű modellek oriental stílusú páncélban; ha a hvy beastjeik is tetszettek volna, akkor ők lennének a választottam, de sajnos azok pofára nem jöttek be.

A Circle az ultratáp, tiszta denial, vagyis bármiben is jó a sereged, azt akadályozza és ezzel szerez taktikai fölényt. Ha jól összerakod meghálálja, ugyanakkor amennyire utál néhány ember cryx ellen játszani, annyian utálnak Circle ellen is :-)

De a részletekről Csonti és Huntroll világosítson fel, mert ők a szaGértők. Illetve ide várnánk szeretettel Quirin hozzászólását, mert ő mindenhez igen jól ért; kivételesen viccen kívül, magam is meghajlok a tudása előtt.

Zsoldosok: Magnus remek karakter, a legnagyobb arc, de tudd, h egy zsoldos csapattal mindig hátrányból indulsz a "nagy" frakciók ellenében; ezzel együtt élvezetes velük játszani. Ha Magnus, akkor 2 Renegade kötelező, én még Mulelal egészítettem ki, így kaptam egy lövős-ledöntős 'jack sereget; unitban trancsírok vagy Croe bandája jött be nekem mellé; a feldöntött 'castert Croék halálra mérgezik, szó szerint. Érdemesnek tehát érdemes, de ne keseredj el ha nem nyersz állandóan velük, annál jobban ünnepeld, ha mégis :-D

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.01.15. 10:27:34

"Magyarországon a Kristálycsarnok árul WM/H -t, de a régi Trollbarlang megmaradt készleteit (tehát a választék, khmm, nem túl széles) és az árak sem egyeznek a netes árakkal (ami érthető)."

Ezt szépen mondtad, de Magyarországon de facto nem lehet WM/H-t kapni, ennyi.

Magnus: a zsoldosok közül a Talion Charter (kalózok) az egyetlen contract, amit már úgy terveztek, hogy versenyképes legyen. A többi vonal inkább csak egy lehetőség, hogy olyat is lehet. Viszont. A hátrányból indulsz/stb. csak annyiban igaz, hogy 50-50 helyett 45-55 az esélyed. Akkor is hátrányban vagy, ha okosabb az ellenfeled, szarul dobsz, ő dob sokkal jobban, fáradt vagy, ki akarsz próbálni egy új ötletet, stb stb. Tehát NE úgy válassz, hogy mit tartanak hendikepes frakciónak.

Pláne, hogy mindenkinek van egy játékstílusa, amihez ha nem illeszkedik a frakciója, akkor nem lesz vele annyira sikeres, mint lehetne. Viszont a játékot akkor is lehet élvezni, ha éppen kikapsz. Meg lehet nézni, milyen torz figurák, akik szuszogva nyöszörögve KIBÍRJÁK azt a 2,5 órát, ami ahhoz kell, hogy megnyerjék a partit. Ha meg kikapnak, akkor kész, vége az életüknek.

Reprobian 2009.01.15. 10:28:03

@Gróf Úr: Ezer hálás köszönet, meg ilyenek! :)

Most már csak azt kell kiderítenem, hogy hogyan biztosíthatom az anyagi hátteret a seregem felállítására. :)

Gróf Úr 2009.01.15. 10:30:48

@Reprobian: Amennyiben csinos, fiatal, bevállalós hölgyemény vagy szívesen menedzsellek; világéletemben strici akartam lenni :-DDD

Gróf Úr 2009.01.15. 10:32:10

@geistwald: Jaja, nem a powerplayt kell nyomni, hanem elkapni a feelinget és a hozzád leginkább illő stílusú frakit.

Reprobian 2009.01.15. 10:33:34

@geistwald: És ismét hálás köszönet! (és a továbbiakban mindenkinek aki hozzájárul WM/H ügyben elmém tágításához)

Várhattam volna még fél percet az előző kommenttel.

Elképzelhető, hogy ha minden jól megy a következő két hétben valamelyik kedden vagy vasárnap bepottyanok az Árkádiába leskelődni egy keveset.

Reprobian 2009.01.15. 10:36:34

@Gróf Úr: Sajna a felsorolt követelmények nagyobbik részét nem teljesítem, így azt hiszem, hogy a jövőbeni, gyümölcsöző együttműködésünk hamvába halt. :)

Gróf Úr 2009.01.15. 10:42:04

@Reprobian: Sebaj. Árkádiában én keddenként vagyok, megtalálsz, készséggel szakítok időt a kérdéseidre.

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.01.15. 11:49:06

ismét csak köszi a segítséget

folytatnám is az idegesítő kérdéseimet:
egyik boltban sem láttam olyant, hogy khador battlebox, basicbox, azaz alapdoboz, kezdődoboz, de még csak hasonló sem
én keresem rosszul, vagy tényleg nincs ilyen, és úgy kell összeválogatni? mert akkor ahogy néztem, nem fér bele a 10k-ba...
ha pedig van ilyen, akkor az a figurákon kívül mit tartalmaz (oké, a szabálykönyvön kívül)? úgy értem pl. festék, apró bizbaszok, stb.?

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.01.15. 11:59:45

"világéletemben strici akartam lenni" - nekem azt mondták, hogy az is vagy :P

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.01.15. 12:09:06

és ha pl. a wm csak egy csapatot tartalmaz, akkor máris megéri inkább a wh40k-t megvenni, mert abban kettő van, és úgy akár ketten is elkezdhetünk játszani
így meg az egy frakciómmal először is egy másik tulajt kell keresnem, akivel játszhatok
amivel nincs gond, de nekem pl. minimum 4 ronyban van, hogy felmenjek a bűnös városba játszani, és heti rendszerességgel azért ez nem túl jó dolog...

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.01.15. 12:24:49

@Vinitor: WM/H-ban battlegroup a neve a cuccnak, és benne van annyi figura, amennyivel elkezdhetsz játszani. Minden frakciónak van saját battlegroupja. Pl:
www.privateerpress.com/WARMACHINE/gallery/default.php?level=picture&id=212

"máris megéri inkább a wh40k-t megvenni, mert abban kettő van, és úgy akár ketten is elkezdhetünk játszani
így meg az egy frakciómmal először is egy másik tulajt kell keresnem, akivel játszhatok"

Ezt nem értem. Mindenképpen kell keresned valakit, akivel játszol. Ha olyasvalakit találsz, aki nem száll be pénzzel a 40k alapdobozodba, akkor te fizetsz 2 seregért. Ami olyan, mintha vennél 2 WM/H battlegroupot, és azzal keresnél ellenfelet. A különbség, hogy a 40k dobozban van két adott csapat, a külön battlegroupokkal meg ti döntitek el, melyik két frakcióval indultok.

Gróf Úr 2009.01.15. 12:51:02

@Vinitor: Egyedül nem megy, ez egy ilyen dolog, és sajnos, valóban, vidékiek hátrányban. Én is vidéki vagyok, csak közelebb lakom (a bekötőúthoz ;-D).

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.01.15. 13:36:33

Ja, de ha abszolút egyedül vagy, akkor egy 40k dobozzal se mész sokra... Ez lett volna a kérdés :)

Reprobian 2009.01.15. 13:44:33

A vidékiségről annyit, hogy én meg erdélyi vagyok. (Kb. kereken 0 ember játszik WM/H-t Románia területén.)

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.01.15. 13:55:01

A 40k alapdoboznak annyi előnye van 2 WH battlegrouppal szemben hogy olcsóbb.
De mindkét esetben szükség van egy másik emberre...

Gróf Úr 2009.01.15. 14:39:53

Románia területén nem is kell neked játékos, mi a pula kalulujnak mennél át a Békás-szoroson? Elég neked, ha Erdélyben játszanak, nem? Ja, én meg irredenta vagyok :-)

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.01.15. 14:57:58

igaz, félreérthető voltam
megvan a játékospartner, már ketten is jelezték, hogy benne lennének
a cuccot mindenképpen én venném meg, magamnak, a többiekben meg majd kialakítom a függőséget :)

a kérdés itt az volt, hogy a wh ugye alapból kétemberes
a wm-ből meg kettőt kell venni
így már nem olcsóbb, bár elismerem, előny, hogy én választom ki a két frakciót, nem pedig az alap marine-ork kettőst kapom, és tudok akár hibridizálni is, pl egy wm, meg egy horde, így mindkettőt próbálhatom mondjuk
de azért gáz, h drágább :S

a linkelt khador battlegroup tartalmaz 3, három figurát? wtf?
az nem kevés?

Huntroll 2009.01.15. 15:20:58

"Ja, én meg irredenta vagyok :-) "
Akkor miért nem trollokkal játszol? Mi vagyunk a mindentvissza frakció :P

A 3 figura a Khador dobozban egyáltalán nem kevés, a többiben is általában 4 van, kivéve a Cryx és az Everblight dobozokat. Meg azért érdemes megnézni, hogy mekkora figurák azok, milyen minőségűek, és hogy fémből vannak.

WH alapdoboz két emberre olcsóbb, viszont ha belekezdesz a seregépítésbe már sokkal drágább lesz a játék, ráadásul SOKKAL több figurát kell kifesteni (Egy kimaxolt 40k-s ork osztagban több figura van, mint az 500 pontos, kifejezetten gyalogságra koncentráló Trollblood seregösszeállításomban).

De a két játéknak teljesen más is a jellege, a WM/H inkább skirmish játék (kevés figura, részletesebb szabályok), a WHFB és a 40k pedig nagyobb, epikus csaták. Meg Warmachine-nél már az ellenfél fél seregét leaprítottad, amikor a szomszéd asztalon a Warhammeresek befejezik a csapatok felállítását, szóval kicsit pörgősebb...

Biztos, hogy senki nem WM/H-zik Erdélyben? Privateerpress fórumon érdemes lenne azért utánanézni, szomszédságunkból találtam már pár játékost (szerb, szlovén, stb.).

Gróf Úr 2009.01.15. 15:30:39

@Vinitor: Hosszútávon (átlag méretű seregek összecsapása) a WM/H olcsóbb. Egy battleboxban egy 'caster és 2-4 'jack ill. 1 'lock és 3-4 'beast van. És ezzel élvezeteset lehet játszani és jól meg lehet tanulni a rendszert; a WM/H skirmish játék, tehát kis létszámú csapatok összecsapása, a 40Kban meg seregek küzdenek egymással.

Tehát egy átlag WM/H sereg 10-30 darab figura, egy átlag 40K meg félszáz vagy még több.

Ha te az alapján választasz, h mennyi figurát kapsz a kezdődobozban mennyi pénzért akkor kétségnek kívüle a 40k a te játékod. Ha esetleg kipróbálod némi utazás árán mindkét játékot és eldöntöd, melyik rendszer tetszik, akkor utána még mindig számolgathatsz árakat is.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.01.15. 15:32:20

Számok:
két darab WM/H alapdoboz összesen 60 font körül van, a 40k pedig 40 font körül. Tehát olyan 6 ezer forinttal olcsóbb elkezdeni a 40k-t, illetve fejenként 3 ezerrel. Viszont ha megtetszik a játék, és egy minimálisan combos sereget akartok összerakni, akkor ennek a többszörösével olcsóbb lesz a WM/H.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.01.15. 15:34:06

És igen, az is szempont, hogy 20-25 vagy 70-80 figurát kell kifesteni :))

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.01.15. 16:13:06

értem, okés :)
akkor a következő kérdés (van még ott, ahonan eddig is jött):
melyik az a frakció a hordes-ből, ami a khadorhoz hasonló? azaz egy kezdőnek is a különböző kombólehetőségek beható ismerete nélkül egy játszható, használható csaptot ad?

mert akkor sztem egy wm meg egy h doboz lesz a beruházás tárgya

időközben arra is rájöttem (inkább leesett), hogy három unokatesóm is kint van londonban, meg volt évfolyamtársból is néhány, szóval lehet, hogy ők megkapják a listát meg a pénzt, aztán szépen megveszik és elküldik nekem ide :)

és amúgy wm-ben is össze lehet rakni nagy seregeket gondolom
tehát hogy elsősorban nem arra alapozták, attól még lehet, nem? lehet úgy is játszani vele?

Huntroll 2009.01.15. 16:29:14

Lehet nagy seregekkel is játszani, csak sokáig fog tartani, és nem lesz túl olcsó... 500 - 750 - 1000 pont a leggyakoribb határok, 500 pont az alap, kisebb sereg, a 750 már nagyobb összecsapás, ahol a warcasterek és warlockok epic változatai is jöhetnek, 1000 pontnál pedig már két castert/lockot hozhatsz.

Hordesból ha kombó nélkül is jól játszható sereget akarsz, akkor Legion, ha pedig a Khador "hibatűrősége" kell, akkor esetleg Trollbloods, szvsz még a Khadornál is szívósabbak, és keményebben üthetnek, csak ehhez rengeteg buff kell, magukban nem annyira durvák. Kivéve a Trollkin Champions osztagot, ők gyárilag állatok.

Gróf Úr 2009.01.15. 16:46:48

Hát, a Legion azért nem elsőkörös darab, ugyanis nagyon kell figyelni a pozicionálásra. Ha az megy, megvan a meccs ;-)

Huntroll 2009.01.15. 17:07:29

Minden seregnél nagyon kell figyelni a pozícionálásra. De a Legion ignorálja kb a legtöbb dolgot a játékban, kombózás nélkül nagyot ütnek, és ha alapdobozzal kezd, lesz egy NAGYON szívós beastje, és négy ár/érték arányban csillagos ötös kis dögje...

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.01.15. 17:08:32

Ideje berakni egy fórummotort a rendszerbe.

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.01.15. 17:16:12

Brümm, brümm, brümbrümbrümmm...

Vagy nem erre gondoltál? :D

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.01.15. 17:19:56

Na, végigpörgettem a sok sz... szellemes kommentet.

A frakció eldöntését én inkább a szívre bíznám. A trükközésbe idővel bele lehet jönni, de ha a figurák alapból nem tetszenek, azzal később sem lehet mit kezdeni. Ajánlom eme kivételes blog keresőjét, mert rengeteg anyag került már fel. Főleg Cygnar, Cryx, Circle, Trollblood, valamint némi Khador meg egy pötty Magnus Agenda. Hátha segít valamit a döntésben.

Huntroll 2009.01.15. 17:32:27

A hiányos frakciókhoz meg annyit, hogy a Skorne nagy királyság, ha szereted a keleties-militáns életérzést, és NEM vagy powergamer, mivel egy igazán hangulatos és kiegyensúlyozott sereg, a Protectorate of Menoth meg röviden: vallási fanatikusok, akik a SAJÁT embereiket feszítik ki egy wrack-nek nevezett állványra vezeklésként, pirománok, van Szent Kézigránátjuk (Ie Jesu Domine, dona eis requiem...), minél több csapatod hal meg, annál jobbak lesznek, és ha ésszel játszol velük, versenyeken is elég jól lehet tarolni velük.

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.01.15. 17:43:03

aham, akkor még bizonytalakodok kicsit, végülis van rá időm :)

lényeg a lényeg, tutira 1 wm és 1 h alap lesz

úgy látom itt rajtam kívül mindenki vágja a dolgokat, ami jó, mert bárki tud válaszolni, és rossz, mert nekem egy kétsoros mondat még nem adja meg az úgynevezett hangulatot, ami mondjuk tetszik, és ami alapján tudok választani

innen a blogról már gyakorlatilag mindent elolvastam, van amit többször is...
asszem nekiállok képeket, terepeket keresni a neten a frakciókról, hogy melyik is tetszik :)


a végére a szokott amatőr kérdés:
mi az a konverzió? a gyakorlatban hogyan néz ki? amit a google adott, az valami pénzügyi rendszeres magyarázat, gondolom az itt bukó

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.01.15. 17:49:51

A konverzió az, amikor egy gyári figurt átalakítasz, mondjuk más fegyvert adsz a kezébe, vagy más pózba állítod, stb. Ehhez általában vágni, fúrni, faragni, reszelni és ragasztani kell, tehát a jó kézügyesség nem hátrány. :)

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.01.16. 10:04:23

@Vinitor: "melyik az a frakció a hordes-ből, ami a khadorhoz hasonló? azaz egy kezdőnek is a különböző kombólehetőségek beható ismerete nélkül egy játszható, használható csaptot ad?"

Szerintem ez két külön dolog. A kombók ismerete nélkül egyik frakció se eredményes. A kérdés inkább az, hogy melyik az a frakció, amelyik jobban elvisel egy-két rossz kört, amikor nem voltál a helyzet magaslatán. Ilyen szempontból Khador vagy Trollbloods. Egyszerűen azért, mert ezekkel van rá a legtöbb esélyed, hogy mellel levegyél egy ellentámadást, ha rossz helyen hagytad a figuráidat.

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.01.16. 12:27:29

köszönöm, pont ez volt a kérdés
hogyha kezdőként rutintalanságból elrontok valamit, mi az, ami elviseli; csak megint hülyén fogalmaztam

sajna a top3 listán a trollok sajna csak harmadikak, legjobban a circle meg az everblight tetszik

de lehet, hogy engedményt teszek az eredmény érdekében :)

konverzió:
ha pl más fegyvert rakok a figurára, az befolyásolja a harcértékeit? vagy csak hangulati elem? tehát egyet támadásokhoz pl. az a fegyver társul, amit ténylegesen a kezében tart?

a konverzió mennyire kötött/engedélyezett? tehát ha pl tudok ingyér egy csomó apró bizbaszt warhammerhez (pl. fegyvereket is), akkor egyedivé tehetem úgy a sereget, hogy azokból is pakolok rájuk?

a két kérdés összekötve: ha a felszerelés nem befolyásolja a tudást, akkor elméletileg szabad a rablás, ameddig a koherencia megmarad?

tengerSAM (törölt) · http://tengersam.blog.hu 2009.01.16. 12:40:23

Nos, 40k versenyeken szigorú WYSIWYG (what you see is what you get, magyarul ALAK - amit látsz azt kapod) van, tehát kötelező rámodellezni a figurára a fegyvereit, felszerelését, stb. amit használ. Baráti meccseken megegyezés kérdése a dolog, de mindenki jobban szereti, ha tényleg az van a figurán, amit valójában használsz.
Na most van olyan helyzet, hogy a hivatalosan kiadott figurán nincs olyan fegyver (stb.) amit a szabályok megengednek, ilyenkor értelemszerűen konvertálgatni kell.

Hogy WM/H-ban ez hogy működik, nem tudom.

Gróf Úr 2009.01.16. 13:46:46

@Vinitor: Szerintem NE tegyél engedményt; legfeljebb tíz játékkal később leszel eredményes, de mindet élvezni fogod és a további évek játékait is. Különben is, trollok büdösek, druidák buta fanatikusok, de ha egy sárkány a főnököd az funny, éééértem? :-D

Konverzió: a kártya az alap, tehát hiába modellezel rá bármit, azt tudja, ami nyomtatva van. Baráti meccsen megegyezés kérdése, versenyen szigorúbbak a szabályok, de versenye válogatja. Én speciel szeretem a konverziót, mert attól egyedi lesz a baba, de a durva konverzió valszeg zavarna.

geistwald · http://geistwald.blog.hu/ 2009.01.16. 14:03:10

Nekem egy sárkány a főnököm, és nem funny.

Huntroll 2009.01.16. 15:25:54

Hibatűrő seregre alternatíva még a Circle-féle Krueger + Woldwarden-spam, csak egy idő után nem lesz kivel játszanod, annyira durva...

Vinitor · http://omagyar.blog.hu 2009.01.16. 15:39:48

végső kérdés:
ha a harcértékeket nem módosítja, tehát csak hangulati elem, akkor mennyire okés a dolog? akkor azért nem nagyon kiabálják meg

Huntroll 2009.01.16. 15:51:53

WM-ben teljesen rendben van, amíg valamennyire hasonlít a fegyver, de pl. egy kétméteres kardot egy kisbaltára nem igazán ajánlott kicserélni, azért már hisztizhet a válogatósabbja.

Wolflord_EC 2009.12.17. 15:39:46

Na jó, én mint telhetetlen érdeklődő is kérdeznék/kérnék. MKII-höz lesz update cryx bácsiéknál/néniéknél/hulláknál? Na, legyen már...

Gróf Úr 2009.12.22. 18:30:35

@Wolflord_EC: lesz, amint kipróbáltam őket alaposabban :-)

Wolflord_EC 2009.12.22. 22:25:34

És mikor próbálod ki őket? És hol? :) Mert mennék akkor okosodni. ;)
süti beállítások módosítása