Bár nekem is befutott a Meta péntek délelőtt, a délután és az este nagy részét malátaszörp fogyasztásával töltöttem. Így nem is lehet csodálkozni azon, hogy Huntroll lecápázta az első bejegyzésért járó fröccsöntött medált. Sebaj, úgyis a Zzzorboros szekta ügyes-bajos dolgaira akartam koncentrálni. De a sztoriból is elpöttyentek egy-két spoilert, mert egyrészt - szuterén magánvéleményem szerint - érdekesek, másrészt meg köztudomásúlag szemét vagyok. Na, csapassuk!
A Metamorfózis a Hordes első generációjának utolsó kötetet, hiszen jövőre már az MK II logója alatt fog kijönni az új cucc. Trilógiáknál nem a befejező rész szokott a legerősebb lenni (lásd még: Karib-tenger kalózai, Mátrix, satöbbi). A PP ellenben úgy odarakta ezt a könyvet, hogy ennél jobban már nem lehetne odarakni.
A történet tökéletes összhangban van a címmel. Minden frakció és kulcsfigura változáson esik át. A legkomolyabb átváltoznivalója Thagroshnak akad. Persze az vesse rá az első követ, akinek nem lennének emésztési problémái egy sárkány elfogyasztása után. A harcedzett ogrun gyomrát úgy megfekszi a ritka csemege, hogy a légiós tisztikar egységes támogatásával is csak éppenhogy jut el a szakrálisan megfelelő mellékhelyiségig.
Trolléknál szintén áll a bál. Madrak egy holland DJ-t megszégyenítő módon kezdi elveszteni kapcsolatát a normális világgal. Doomshapert a vének tanácsa egy rendkívüli értekezleten átadja a cygnari 4. hadseregnek, hogy aztán a nem túl csavaros eszű Mulg néhány csapással kiszabadítsa kis haverját a kék lobogó alatt működő javító-nevelő intézetből.
A rusnya békákat és egyszemű bohócokat alkalmazó Skorne gyülekezetnél van a legnagyobb felfordulás. A lovaglóostor és a hereszorító koronázatlan királynője, Makeda kisasszony megelégelte, hogy semmit nem tud felmutatni a nyugati hadjáratban. A főnöki dorgálást egy eredeti ötlettel próbálja megúszni: megindul visszafelé, hogy kiebrudalja az egykori cygnari uralkodót keleti kényelemmel berendezett trónterméből. Az eddig megszerzett területek védelmére Hexerist rendeli. A radikális tábornok azonnal feloldja a beteg kísértetekre vonatkozó numerus clausust, mivel hátramaradt néhány katonája a kínhalállal való fenyegetés hatása alatt sem lesz képes tartani az erődöket.
Elérkeztünk végre a Circle konyhakertjébe, ahol szintén nem van unatkozás. A sztori elején Baldur belefut Lylyth medvecsapdájába, aki annyira elrakja, hogy a klinikai halál állapotában talál rá Kaya. Nem sokkal később befut az erőforrásokat a maga védelmére fenntartó Morvahna, és remek, csajos perlekedésbe kezd fiatalabb kolléganőjével. A vége természetesen durcizás és szakítás lesz. Mindeközben Krueger a khadori boszorkány levadászásával múlatja az időt, majd miután őt is megvezetik (nem a mi napunk), elindul, hogy felgöngyölítse a sárkányok bandaháborúját, mivel már kezd elege lenni belőlük. Ebben azonban akadályozzák az olyan apróságok, mint feletteseinek utasításai. Krueger ezért egyenként felmutatja mindenkinek középső ujját, mégpedig úgy, hogy közben régi, nemjóember tanítójából is kihúzza a nyomozáshoz szükséges infót.
Mindent azért nem lövök le, úgyhogy a továbbiakban már szakmázás, azaz a Circle új egységeinek lajstromba vétele történik lévén vala.
Kaya the Moonhunter & LarisRóla Róluk sokat nem kell mondani, az egyik elsők között voltak, akikről kép és később információ is érkezett. Szerintem szkulpt tekintetében rendben vannak, bár semmi különleges nincs a babákban. Statok alapján Kaya sokat változtott és semmit nem változott. Legkeményebb varázslata, a Spirit Door, valamint rettegett caster killre kihegyezett featje is a múltté. Ennek ellenére az új lehetőségekkel ugyanolyan dörzsölt kis luvnya, mint eddig volt. Még Circle-szinten is kimagaslik abból a szempontból, hogy jó helyezkedéssel és taktikázással kábé harmciszor erősebbé tehető. Rosszal pedig egy hajnali lepkepukitól is képes megfeküdni.
Kedvenc ölebe, Laris furcsa figura. Táblán fog eldőlni, mennyire lehet egyensúlyozni vele kétféle szerepkörében. Ugyanis a hormonkezelt farkas szuper testőrként és távoli arc node-ként is üzemelhet. Értelemszerűen a kettőt egyszerre nem tudja.
Krueger the Stormlord
A jó öreg Krűger szintet lépett, és rögtön nagyobb lett a pofája - szó szerint! Ami a játékerőt illeti, ő is nagyjából ugyanazt hozza, mint korai megfelelője. Featje ezúttal a nehézkes, túlpáncélozott seregek ellen lesz nagyon handy. Azért a gyalogosok is megkapják az arcukba, hiszen több varázslat és képesség is kifejezetten ellenük lett kotyvasztva. Az übertáp jelzőt akkor kapja meg, ha Tharn Ravagerekkel jön bulizni. Őket szénné tápolja Elite Cadre skilljével. A +1 MAT, RAT, CMD se rossz, de az igazi odab...ás a Jump skill miatt van. Mozog, ugrik, zúz - egy teljes osztag, multiwoundos elmebeteg. Jaj!
Mohsar the Desertwalker
Ő képezte ki a villámok bajor származású urát, nem mellesleg omnipotens, azaz az Orboros szekta három főraj csávója közül az egyik. Amennyire zárkózott, annyira nagy gennyláda. Nem a Baldur-Kaya párossal fémjelzett "empatikusan ölök, és csakis gonosz ellenséget" vonal híve. Sokkal inkább a "feláldozom a saját embereimet, mert akkor nekem jó lesz" iskola magisztere. Még Morvhana is pirulva nézné végig varázslatait és skilljeit.
A fickó elég összetett arc. Első ránézésre semmi különös, másodikra istencsászár, harmadikra meg olyan hááát, tudomisén. Kezdjük azzal, hogy vak. Ez WM/H-ban kifejezett előny, mivel úgy vak, hogy azért tudja, mi van körülötte. Igen, még a függöny mögött is. Rendelkezésére áll 8 Fury. Ez mondjuk sok, nagyon sok. Varázslatai meg több mint kellemetlenek. Ráadásul AOE-s távolsági fegyvere is van. Nem kell hozzá nagy fantázia, hogy összekombózzunk egy olyan listát, amivel első körben mélyen az ellenfél felvonulási zónájában teremhet, ráadásul még marad 6 Fury is, amivel rendetlenkedhet.
Akkor miért nem egyértelműen slágergyanús? Azért, mert fizikai tulajdonságai nagyon ergyák. Lassú, gyenge, rossz a támadóértéke, kevés az életereje, továbbá a Királytigris terveit sem az ő ruhájáról koppintották. Kayának legalább magas a DEF-je, így valamennyire ütésálló. Na, a sivatagi szatírról még ez sem mondható el. Szóval must have figura az easy button stílus esküdt ellenségeinek.
Megalith
Ugyan Huntroll úgy fogalmazott róla, hogy "csak egy feltápolt Woldwarden", azt hiszem, ha megint elolvassa a junik kőszikla képességeit, már másként fog nyilatkozni. Röviden és tömören a Megalith egy elbaltázottandurvaundorítóállat.
Oké, köveknél a 35 hitbox nem a világ vége, de ehhez akkora ARM-ja van, hogy az már majdnem kettessel kezdődik. Mivel Baldur a hivatalos szponzora (ha ő vezeti, megkapja a Weight of Stone képességet a kezeire), így annyira nem életszerűtlen egy Stone Skinnel szaladgáló sétáló Megalith. De hát ugye 21-es ARM sem átnyomhatatlan, majd apránként lefaragjuk róla! Gondolja az egyszeri gémer, majd hülyén rángatózni kezd a bal szemöldöke, mert a Circle játékos közli vele, hogy a Megalith magától (wtf?) és force-olás nélkül (lol) regenerálódik, mellékhatásként pedig ilyenkor a mellette lévő Woldwardenek is gyógyulnak (roflmao). Meg ugye ott van Baldur, ha tényleg beszaladt volna valami komolyság. Természetesen ingyen kisüthető róla körönként egy varázslat. És ugye van animusa. Konkrétan az, hogy nem lehet fellökni, elmozdítani, átmenni rajta. Mivel nem Self a távolsága, megkaphatja más is, hogy a bódottág teljes legyen. Már azoknak, akik szerint vicces X3-sal ovis csoport közé hajtani.
Shadowhorn Satyr
A szobrászati világtalálkozó közönségdíjasa dzsézöszkrájszt kategóriában. Mély sajnálatomra a Satyr mint egység használhatónak tűnik. Érdekes, de nem agyontápolt skilljei vannak. Ugrásával képes lehet bárkit kiemelni a spanyolfal mögül, ráadásul bőven száz pont alatt adják, azaz a legolcsóbb nehézfiú a szakmában. El is kezdtem gondolkodni, hogy miként tudom megoldani a konverzióját, hogy az ne menjen a családi kassza kárára, és ne is kelljen négy évet várni az elkészülésére. Majd jelentkezem, ha kitaláltam.
Tharn Bloodweavers
Emberevő félállat baromnak sem csupa móka és kacagás az élete. Ezt bizonyítja, hogy a tharnokat is várja otthon az asszony. Ha meg sokáig nem jönnek haza, akkor értük mennek. Na ők a Bloodweaverek, akik rejtőzködős, vérrel varázsolós, közelharcos lánykák. Első blikkre attachment nélkül soványkák.
Stoneward & woldstalkers
Érdekes egység. Egy druida terelget öt, elég satnya Woldwyrdet. Egywoundos kis genyákról van szó, akik választhatnak egy-két trükk közül, de egyik sem annyira lenyűgöző, hogy stabil embereink közül bárkit le kéne cserélni rájuk. A druidák például ezerszer használhatóbbak nem sokkal több pontért.
Druid of Orboros Overseer
Az egyetlen figura, amit már táblánál is próbáltam. Nem is egyszer. És minden alkalommal meggyőzött róla, hogy érdemes volt hozni. Ez mondjuk nyilvánvaló, hiszen egy alapból jó egység potenciálját sokszorozza meg a 3 pluszvarázslattal és a minifeattel. Aki druidákban gondolkodik, az mindenképp gazdálkodja ki az Overseert!
Tharn Ravager White Mane
Szintén a korán publikált darabok egyike. Bevallom, én annyira rühellem a tharnokat, hogy ezt a szólót igazából sosem néztem meg. Most azért átfutottam, és annyit mondhatok: tökös gyerek.
War Wolf
A Revees és Wolves of Orboros kedvenc háziállata. Nem túl erős támogató szóló, de ez kifejeződik nevetséges pontértékében is. Ha éppen nincs mire költenünk maradék 15 pontunkat, akkor filler szerepkörre ideális választás.
Wolf Lord Morraig
A Circle dragoonja egy erősen ittas állapotban lévő kelta harcosra emlékeztet. Alatta természetesen egy borjúméretű farkas nyáladzik. A Wolves of Orborosnak Prowlt ad, ami ugye nem rossz, ha rohamtávra akarunk érni velük. A kisfarkashoz hasonlóan Morraig is kap Flank-bónuszt, amennyiben bajtársai mellett csapódik az ellenbe. Nála viszont még az ütőerő is megvan ahhoz, hogy megérje ezt kisakkozni. A Scent miatt akár erdőn, füstön keresztül is rohamozhat a drága, ezért veszélyzónája elismerésre méltóan nagy. Egyetlen hátránya, hogy cefetül sokba kerül. Ettől függetlenül, ha a figura jó lesz, az isten sem ment meg a rendeléstől...