ezt írja a geek

Nincs megjeleníthető elem

boardgame news

Nincs megjeleníthető elem

tengersam wh40k

Nincs megjeleníthető elem

lassie hazatér

2009.10.05. 10:23 | Tartótiszt | 16 komment

Címkék: esemény verseny battle report privateer press belgrád hordes circle of orboros

Nagy a pangás már megint errefelé. Nemcsak posztok, de kommentek se nagyon születnek. Geistwaldról annyit tudni, hogy maláriával (vagy náthával) ágynak esett, Quirint meg talán annyira leköti a CtA-szervezés, hogy nem tud pár mondatban beszámolni belgrádi élményeiről. Szóval kénytelen vagyok megint én posztolni, bár így lassan selfblog lesz a Geistwald anarchoszindikalista közösségépítő világuralmi portáljából.

Sz'al Belgrád Lassie, azaz Laris szemszögéből:

Seregépítésnél jó pár, saját magam által felállított szempontnak kellett megfelelnem. Ilyen volt például a "krokodilt bele, sokat, nagyot" nem túl stratégiaközpontú koncepciója, vagy a szokásos "gólemek kíméljenek"-klisé. Ezeket a művészi elhajlásokat a Circle szerintem legdurvább orgyilkospárosával epik(a) Kayával és farkaskájával, Larisszal próbáltam kompenzálni. Listám egy dologra koncentrált: az ellenfél vezetőjének gyors, hatékony likvidálására (vö. halott csatár nem lő gólt).

A sereg: Kaya the Moonhunter, Laris, Woldwyrd, Shadowhorn Satyr, Warpwolf, Gudrun the Wanderer, 2x Sentry Stone & Mannikins, Wrong Eye and Snapjaw, Druids of Orboros, Farrow Bone Grinders [4], Gatormen Posse [3], Shifting Stones

Magát a castert killt ugyanarra a sémára építettem fel.

  1. Laris odajut az ellenfél casterének közelébe.
    - ez lehet sima futás (14" pathfinder)
    - futással kombinált dobás (még 5-6")
    - ha nagyon kell, még egy dobás (lásd fent)
    - szükség és lehetőség esetén némi Shifting Stone teleportáció (8")
  2. A legkönnyebben kivégezhető, többnyire saját heavyt felszecskázzák a Gatormanek vagy egy másik beast.
  3. A Bone Grinderek átadják az erőt Kayának, aki így P+S 16-17 körül kezd.
  4. Kaya mozog/rohamozik, hogy Laris kontrollban legyen, majd elmondja az animust, és odateleportál az ellenfél mellé.
  5. Már csak pár botütés, és lehet is kezet fogni.

Első meccs vs Sorscha (a játékos nevét sajna elfelejtettem)

Bemelegítésnek ideális volt, ugyanis szegény ellenfelemen látszott, hogy egy kezén meg tudja számolni, hány meccsen van túl. A felelőtlenül előre botorkáló Sorschát a szokásos trükkel fellöktem (Mannikin irányba áll elé, egy beast - ezúttal Laris - pedig ráslammeli). Majd a közelbe levitált a Woldwyrd és simán agyonlőtte. Arra se volt szükség, hogy Kaya odateleportáljon, és saját kezével verje agyon a kolléganőt. Nem volt egy érdekfeszítő játék, büszke se vagyok rá.

Második meccs vs Baldur (Quirin/Márkó)

Na persze már a második meccsen összekerültünk. Magyar magyarnak, Circle Circle-nek farkasa. Márkó szerencsére volt olyan elegáns, hogy nem az epik kayás listát rakta fel, hanem maradt az alapbeállítású Baldurjánál. A tükörmeccset elkerülve nagy bizonytalanságban indultam neki a csatának. Márkó ügyes, Baldur meg szintén. Minél gyorsabban fel akartam oldani a bennem dúló feszkót, ezért már a második körben rámentem a caster killre. Trükköztem, dobáltam, álrohamoztam, de végül 0,8 inch hiányzott ahhoz, hogy Kaya Baldur mellé huppanjon. Ennek következtében a második körre elvesztettem seregem pontértékének harmadát, támadó potenciáljának pedig úgy kábé 90%-át.

Innentől kezdve a bekkelés és VP-gyűjtés maradt az egyetlen lehetőségem. Érdekes, hogy egy körben kis híjján meg tudtam volna nyerni a játékot a szkenárió teljesítésével, de Márkó az utolsó pillanatban meggondolta magát, és maradt a fenekén a szélen álldogáló druida szólójával. Jó döntés volt, így a végén ő véshette fel az értékes 1 tournamentpontot lapjára.

Harmadik meccs vs Mortenebra (Stef)

Cryxet nem szeressük. A Nightmare-Deathjack párossal villantó, feldönthetetlen Mortenebrát meg pláne nem. Főleg, ha az ellenfél mindvégig okosan játszik, és biztonságos távolban tartja casterét.

A cél a középen lévő hegy birtoklása volt. Ezt az első két körben a játék egyik leggusztustalanabb kreálmánya, a Deathjack bitorolta, miközben obszcén mozdulatokkal hívta magához egy pofozkodásra az én kemény srácaimat. Ennek az lett a következménye, hogy a Warpwolf leslammelte a hegyről. A csóringer útközben szétlapította az éppen akcióközelbe érő bile thrallok többségét is, ami nagyon jól jött, mert a köv körben már megint rajtam volt a dög. Köszönhetően a póklábú boszi felpattintós varázslatának. A stratégiai pont birtoklásáért öldöklő küzdelem alakult ki. Ennek végén a Deathjack, a Nightmare és két kisebb jack is fémhulladék lett. Azért elismerés illeti a haláljakot is, ami egyedül végzett a Warpwolffal, a Shadowhornnal és Snapjaw-val. Szerencsére a többiek, elsősorban a Mannikinek, sikeresen kipucoltak két gyalogos osztagot, a maradék ellen pedig elég volt Kayának és Larisnak elfoglalnia a hegyet, hogy a meccs végén a druidáknak adják a győzelmet.

4. meccs vs Old Witch (Rudeboy/Wolfi)

Hát igen, négy meccs, ebből kettő hazai bajtárs ellen. Nem van ez jól így... Mindenesetre a feladat az feladat. Ennek is úgy álltam neki, mint a szerbek elleni meccseknek: nyerni akarok. Ez össze is jött, mert Wolfi elmért egy számára nagyon hasznos megelőző támadást. Így viszont a banya kicsit sebezhető helyen maradt. Larist elég volt futtatni. Kaya megkapta a Warpwolf erejét, majd egy ütéssel végzett a vén méregkeverővel. (A közelben lévő számtalan Winter Guard katona miatt asszem +8-at kapott támadásra és sebzésre, azaz MAT14 és P+S24-gyel indította a furkósbotot.)

5. meccs vs Saeryn (Ines)

A torna egyetlen hölgy tagjával kellett elbánnom ahhoz, hogy dobogóközelbe jussak. Annyi előnyöm volt, hogy az előző fordulóban Ines Geistwald ellen nyomta, és legalább picit megismerhettem a seregét és a stílusát. A teljes játékerejét nem, mert Geistwald (saját elmondása szerint is) retard módjára ténykedett, így viszonylagos megerőltetés nélkül győzhettek a sárkánygyíkok.

Szóval a mi találkozónk jól indult. Featkörömet az egyik Angelius likvidására használtam. Sajnos a közelben ácsorgó Warmonger Chief 1 seben megmaradt, mert elfelejtettem, hogy a likvidálást végző Warpwolfon van egy +2 erőt adó spell. Ez azért kellemetlen mert a köv körben ő featelt, és nagy erőkkel bejött az arcomba. Többek közt a Chieftain is, aki lerokkantotta a kecském kicsit. Saeryn, a drága meg arra képes, hogy tízensok figuráját nem lehet közelharcban bántani egy körig. Ennek megfelelően menekülőre fogtam. Akit tudtam, kihúztam a veszélyzónából, sőt pár szólót le és egy lesser beastet le is radíroztam varázslatokkal meg a Mannikin spray attackjával.

Itt volt egy érdekes állás, ahogy Kaya és Laris a deployment zónám sarkában, egy erdő és az ellenség között lévő hatalmas távolság védelmében várta a feat elmúlását. Ez után kérdezte meg valaki tőlem, hogy hogy szedték le Larist. Mire mondtam, hogy sehogy, az ott játékban volt. Ellenfelem is kedvesen érdeklődött, hogy nincs-e valami szankció akkor, ha a warlock visszahúz a kezdőzónába. :)

Végül felmorzsoltam a gyíkokat, és az utolsó előtti körben lerohantam Kayával Saerynt. Sajna nem sikerült eltalálni, így 3 Furyvel és teljes biztonságérzetben ott maradtam mellette. Egy "apróságról" azonban elfelejtkezdtem: Saeryn dobókésének van egy mellékhatása, ha eltalál, abban a körben nincs sebzéstranszferálás... Na ez így izgalmassá tette a végét, de végül nem a legjobb megoldást választotta, így igazából nem volt esélye megölnie Kayát. Az utolsó körben pedig már csak formalitás volt a caster kill.

Összességében teljesen elégedett vagyok a teljesítményemmel. Kicsit fájó, hogy az első két helyezettel nem kerültem össze, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a végső győztes, Dalibor khadori eszementjei ellen ugyanannyi esélyem lett volna, mint a többieknek. Nulla. Azért persze ő sem volt tökéletes, Márkó ellen nem sokon múlt, hogy nem sikerül felaprítania a Megalithet, és akkor sokkal keményebb meccs kerekedett volna, ahol akár ki is kaphat. Na mindegy, reméljük novemberben sikerül itthon szervezni egy gigarendezvényt, ahová eljönnek a szerbek is, és akkor lehet próbálkozni.

A bejegyzés trackback címe:

https://geistwald.blog.hu/api/trackback/id/tr801428351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gróf Úr 2009.10.05. 12:23:50

Gusztustalan egy taktika :-)))) Mi az ellenszere? Maradjunk mindig 48" -nél messzebb? :-D

Atis52 2009.10.05. 12:43:16

De tényleg, azon kívül hogy -evidens- Larist megpróbálom szétkapni, mi lehet az ellenszer ?

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.10.05. 14:23:27

@Atis52: Nem hagyni neki helyet. Azaz olyan húsfalat rakni a caster és Laris közé, amin nem tud átférni. Se futva, se dobva. Ezért nehéz pl medium base-es trollok ellen, ha felpakolnak vastagon. (A small base nem jó, mert azon áthajítom a farkaskát.) Másik verzió, hogy a castert annyira körülveszik a saját egységei, hogy nem lehet lerakni Kayát 2"-en belül, azaz támadni se tud a casterre. De mindkét változatban vastagon benne van a hibázási lehetőség, ráadásul mindkettő kicsit passzív stílust erőltet az ellenfélre, ami miatt például könnyebben nyerhető a szkenárió vagy a VP-hunting.

rudeboy1969 2009.10.05. 15:10:19

Nagyon sok minden függ attól, hogy ki kezd. Ha enyém a kezdés joga, én diktálom a mozgást a szkenárió fenyegetéssel. Ha buktam a kezdést, vagy meg kell próbálni átvenni a támadást, akár néhány kulcs egység beáldozásával, vagy passzívan kell tartani a sereget, de ez a szkenárió miatt nagyon nehéz. A caster közelében nem szabad hagyni figurát, mert azzal csak Kayát erősíti az ember. Egyszerűen nem lehet annyi figurából, olyan erős húsfalat kirakni, amit nem zúz szét a kis qrva. Ha pedig csak egyet megöl a pajzsból, már rá tud ütni a casterre. Ez a megoldás felejtős.
Khador játékosoknak:
Inkább egy drakhunt tarts úgy 3"-re a castertől. Ha Lassie odapofátlankodik rá tud mérni egy combosat. Ezt csak akkor lődd el, ha van esély Lassie kicsinálására. Ha nincs akkor a countercharge-ot tartogasd kajára. Bár a transzfer miatt valszeg nem okoz majd nagyobb problémát, azért egy fókuszt megeszik róla. Ha van még egy visszaütésed a casterrel, az még egy fókusz. Ez életmentő lehet...

@Tartótiszt: Lassie nem lehet Knock Down?

rudeboy1969 2009.10.05. 15:28:28

Ja, és csapd szét a köveket!

Ha a három shit fing stone-ból egyet szétzúzol, már nincs teleport!

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.10.05. 15:31:01

@rudeboy1969: Na bakker, elszállt a válaszom. Akkor most rövidítve:

Laris lehet KD. Kifejezetten jó, ha KD, és van is benne néhány sebpont. Ebben az esetben Kaya könnyen ki tud nyerni belőle 3 Furyt, ha "eltéveszti" a csapást, és rásóz egyet a fejére. :)

A counter charge általában ér lószart. Laris inkább repülni szokott. Ha meg nem repül, akkor nem valószínű, hogy Drakhun egyből kirakja. Pláne, ha nem kap charge-kockát.

A húsfal pedig akkor jó, ha erős egységek tartják a frontot. Azaz nem lehet kilőni, kivarázsolni senkit. Lőni és varázsolni egyébként se tud komolyan a seregem. Ha Kayának kell kiütni a falat, az rég rossz, mivel a caster 2"-en kívül van. Tehát lyukat üthetek, de a főnököt nem érem el. Plusz nagyban segíthet a terep is. Egy jóképű obstruction fogja a caster felét.

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.10.05. 15:32:21

@rudeboy1969: Köveket sosem használtam az assassination runra. A futás+dobás ezerszer jobb. De ja, sosem árt egy követ kirakni.

Mértkellnick? 2009.10.05. 21:09:08

Szerintem most egész jó a frissülés, de azért kellett ez a részletező post. :) A sereg meg elég genya, grat. :P

Bedeko 2009.10.05. 23:02:53

@Gróf Úr: Nekem Prime Remix idején az volt, hogy eSevvy Hex Breakert tolt Lassie-re. A spell azt csinálta, hogy sebzés esetén egy körre kiiktatta az animust. Majdnem bejött, csak nem olvastam el rendesen az első alkalommal a spellt és azt hittem, hogy elég találni... Másodikra már figyeltem, többször pedig nem volt alkalmam játszani ellene.

eSevvy Eye of Menoth-tal 9-ről dobja a tohitet, a spell sebzése 14-ről indul. 10" -re hat a spell, arc node-dal el lehet érni a kutyát.

Most Mk2-ben még nem tudom, hogy mit kéne tenni, de ez csak kis baj, mert amíg nincs Hordes Mk2, addig marad a Remix.

Gróf Úr 2009.10.06. 00:22:59

@Bedeko: Az a gond, hogy Lassie 3 kmnyire van mindentől, amíg el nem indul a roham. Onnan fut, kifullad, megáll, majd a Vérfarok előredobja, úgy, h eKaya kontrolljában maradjon azért. Ez azt jelenti, h eKaya mindvégig _közelebb_ van a csatához, mint Lassie, így nem tudsz rá varázsolni, se lőni, se lekötni, se semmit.

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.10.06. 06:58:45

@Gróf Úr: Így igaz. Meg még az is a gond, hogy ott vannak a Druidák, akik Counter Magicet tolnak minden körben. Így varázsolni se lehet rá. :)

rudeboy1969 2009.10.06. 08:02:52

A nagy lényekből álló húsfallal meg az a gáz, hogy minél nagyobb a baba átlagban annál kisebb a defje. Ezért egy beast könnyedén kihajigálja őket. A Lassie KD képessége meg azért fontos, mert így legalább nem lehet előredobni, és utána futtatni. Ha az eldobásra képes beasteket abuzálja az ember, az sem gáz...

Tartótiszt · http://geistwald.blog.hu 2009.10.06. 08:51:41

@rudeboy1969: Azért hiába tud sokat a lista, MINDENT nem tud. Valóban lehet dobálni, de kérdés, hogy kivel, mit és merre. A szorosan egymáshoz bújó modelleket dobálni sem könnyű, mivel b2b-ben vannak, és azonnal megakadnak. Tény, hogy nem veszélytelen a húsfaltaktika, de még mindig több esélyed van, mint ha semmit nem tennél.

Ja, azt nem lehet, hogy dobod és fut. MKII-ben persze akkor sem lehetne, ha nem lehetne KD, mivel fel kell adnia a mozgását vagy aktivációját. Úgyhogy Drakhunt dobálhat majd Khador, csak a charge-ról tessék lemondani. :p

Eldobásra képes beastek a seregben: az összes (3 db) heavy, két kézzel. Szóval csak bátran, lehet abuzálni! :)

Bedeko 2009.10.06. 10:37:28

@Gróf Úr: Nekem Arc Node-on keresztül mindkét alkalommal sikerült molesztálnom a kutyát. Az Arc Node egy Guardian volt sok fókusszal - lehet próbálkozni, de visszaadja a pofonokat, illetve egy BoV, ami pedig csinál egy megelőző támadást és egy sebzést ő is vissza tud küldeni.
Sajnos (?) olyan sokat nem játszottam ellenük, így mondhatni megúsztam őket. :)

Gróf Úr 2009.10.06. 10:55:54

@Bedeko: Nagy összegbe fogadok, h nem Csonti vitte az Orborost... ;-D

Bedeko 2009.10.06. 11:34:37

Hát valóban. Az egyik Márk volt, a másik talán Garvey, azt hiszem. Márknál sz.ptam be a Hex Breakert, utána meg is halt Sevvy, ahogy kell.
süti beállítások módosítása